تزکیه و تربیت مقدمه رستگاری است

  • شناسه خبر: 1034
تزکیه و تربیت مقدمه رستگاری است

به گزارش خبرنگار روراستی ، حجت الاسلام رفیعی عصر امروز با حضور در جمع بسیجیان شهرستان رفسنجان، از اهمیت مباحث تربیتی و اخلاقی سخن به میان آورد و گفت: در قرآن کریم ۳ مرتبه تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و تنها یک جای قرآن، تقدم تعلیم بر تزکیه را بیان می کند ؛ ضمن اینکه […]

به گزارش خبرنگار روراستی ، حجت الاسلام رفیعی عصر امروز با حضور در جمع بسیجیان شهرستان رفسنجان، از اهمیت مباحث تربیتی و اخلاقی سخن به میان آورد و گفت: در قرآن کریم ۳ مرتبه تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و تنها یک جای قرآن، تقدم تعلیم بر تزکیه را بیان می کند ؛ ضمن اینکه […]رفیعی

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، حجت الاسلام رفیعی عصر امروز با حضور در جمع بسیجیان شهرستان رفسنجان، از اهمیت مباحث تربیتی و اخلاقی سخن به میان آورد و گفت: در قرآن کریم ۳ مرتبه تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و تنها یک جای قرآن، تقدم تعلیم بر تزکیه را بیان می کند ؛ ضمن اینکه خداوند در سوره شمس و اعلی نیز تزکیه را مقدمه رستگاری دانسته است.

وی در ادامه به مراحل شش گانه تربیت از نگاه خواجه نصیرالدین طوسی پرداخت و اظهار داشت: تقویت اراده که در قرآن از آن با عنوان عزم یاد شده است، اولین قدم در راه تربیت است و راه مقابله با بی ارادگی مقاومت است.

دکتر رفیعی میل و اشتیاق در انجام کارها و عبادت را مرحله دیگری از تربیت عنوان کرد و افزود: باید در مسائل تربیتی شوق ایجاد کرد تا میل به علم و عبادت در میان جوانان افزایش یابد.

وی محبت و دوستی را سومین قدم برای نیل به تربیت بیان کرد و خطاب به مربیان و خانواده های حاضر در مراسم گفت: محبت کانون و اساس تربیت است و باید آن را برای افراد تعریف کرد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: باید ضمن شناخت درست امام زمان (عج) و ارائه تصویر مناسب از بهشت و جهنم، محبت اهل بیت را در دل جوانان ایجاد کرد.

وی افزود: یادآوری نعمت های خداوند به بندگان، محبوبیت و دوستی می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی معرفت و دادن آگاهی به افراد را در تربیت آنان بسیار مؤثر دانست و گفت: باید والدین با فرزندان خود به راحتی صحبت کنند و اطلاعات مختلف را به اقتضای سن فرزندشان به او بدهند.

دکتر رفیعی خطاب به مربیان افزود: ضررها و آثار گناه را به بچه ها مطابق با سن آن ها آموزش دهید؛ زیرا بسیاری از انحرافات اخلاقی به دلیل ندانستن است.

وی یقین و اطمینان را از گام های دیگر تربیت برشمرد و اظهار داشت: با طی کردن این مراحل، می توان به نتیجه واقعی که همان سکون و آرامش است، رسید.

لازم به ذکر است نشست بصیرتی مردمی با حضور جمع کثیری از بسیجیان و هیئت عاشقان ولایت، در حسینیه ثارا… برگزار شد.

منبع، خانه خشتی

برچسب ها:
روراستی ،رفسنجان ،رفیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :