صله رحم موجب پاکی اعمال می‌شود/برخی زمین خواران با زرنگی کارها را جلو می‌برند

  • شناسه خبر: 10475
صله رحم موجب پاکی اعمال می‌شود/برخی زمین خواران با زرنگی کارها را جلو می‌برند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری گفت: مسئولان مروبطه در زمینه حفظ حقوق بیت المال اهتمام بورزند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری گفت: مسئولان مروبطه در زمینه حفظ حقوق بیت المال اهتمام بورزند
به گزارش روراستی ، حجت ااسلام عباس رمضانی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با تاکید بر رعایت تقوا و اصلاح ذات البین اظهار داشت: تقوا بالاترین سرمایه دنیا و آخرت است که هم حق خدا است وهم تمام منفعت آن به خودمان می‌رسد.
وی بیان داشت: در آستانه حلول سال جدید با صلح وصفا اصلاح بین افراد،اقوام وخویشاوندان را انجام دهیم ومراقبت ویژه از خانه خود هنگام سفر داشته باشیم.
رمضانی پور افزود: از سفرهای غیر ضروری باید پرهیز شود زمان زیادی برای سفر کردن وجود دارد وباید از این تعطیلات به کارهای مهم  وبا ارزش پرداخته شود.
رمضانی پور با اشاره به صله رحم به ویژه در ایام نوروز اظهار داشت: صله رحم موجب پاکی اعمال می‌شود و افزایش،رشد وفزونی اموال وثروت را در پیش دارد.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: صله رحم بلا وگرفتاری را از جان واموال انسان رفع می‌کند وآسانی حساب را در پی خواهد داشت.
وی عنوان کرد: صله رحم مرگ واجل انسان را به تاخیر می‌اندازد واین امر پسندیده آثار بسیار زیادی دارد.
وی با گرامیداشت یاد شهدا تصریح کرد: به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید وامور ایثارگران در 22بهمن 58به فرمان امام این روز روز شهدا نامیده شده و به همه شهدا سلام می‌گوییم وبر ادامه راهشان تاکید می‌کنیم.
رمضانی پور با اشاره به شهادت آیت الله کاشانی در سال 1340افزود: سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 63توسط منافقین کوردل جمعی از نمازگاران را به شهادت رساندند ورهبر فرزانه انقلاب هم خطیب جمعه بودند که یاد آن شهدا را گرامی می‌داریم.
وی اضافه کرد: سال 66صدام شهر حلبچه کشور خود را با بمب‌های شمیمیایی مورد حمله قرار داد وجمع زیادی از مردم به خاک وخون کشید.
رمضانی پور گفت: سال 73رحلت غم‌بار یار وغمخوار امام خمینی حاج سید احمد آقا خمینی را داشتیم که یادش را گرامی می‌داریم.
وی با تقدیر از فرهنگیان شهرستان رفسنجان اظهار داشت: این افراد از فهم وشعور بالایی برخوردار هستند وهمچون سایر فرهنگیان که در جاهای دیگر حرکاتی انجام دادند گوش خود را به سمت افراد خناس متوجه نکردند وکرامت خود را زیر سوال نبردند.
امام جمعه رفسنجان اذعان داشت: اخیرا توصیه های رهبری که به طور صریح در زمینه منابع طبیعی وحقوق بیت المال در جهت مقابله با زمین خواران صورت گرفته باید موردتوجه قرار گیرد برخی زمین خواران با زرنگی کارها را جلو می‌برند.
وی ادامه دادند: برخی علاوه بر زمین‌خوار کوه‌خوار هم هستند که باید به شدت با آن‌ها مقابله شود ومسئولان مربوطه در این زمینه دقت لازم انجام دهند.
وی با اشاره به مسئله پلاک 2094در رفسنجان تاکید کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در این زمینه  مهلتی بدهند تا مسئله حل شود.
رمضانی پور گفت: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر کسی پوشیده نیست هر مسجدی که این کانون ها را دارد موفقیت‌های زیادی دارد واین جایگاه فرهنگی باید بیشتر تقویت شود و به بخش‌های آموزش‌ ،پژوهش وقرآن بپردازد واوقات جوانان ونوجوانان را پر کند.
وی ادامه داد: هر مسجدی کانون ندارد از سوی ارشاد حمایت شود .
وی با اشاره به  انتخابات هیئت ریسسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در نهایت انتخاب به جا وشایسته آیت الله یزدی که از ابتدای آغاز نهضت همراه امام راحل بود ودر طول دوران‌ها امام را یاری می‌کرد صورت گرفت.
خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: نکته برجسته آیت الله یزدی این است که در بیش از نزدیک به 50سال از عمر مبارزات خود نقطه سیاهی در زندگی‌اش وجود ندارد و این امر به اثبات رسیده است.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به رزمایش محمد رسول الله در رفسنجان بیان کرد: گردان‌های بیت المقدس در جاده رفسنجان – یزد با اقتدار تمام وبا شور حماسی زاید الوصف این رزمایش را انجام دادند واگر روزی دشمن بخواهد به شهرمان تعرضی داشته باشد فرزندان ما آماده‌اند.
وی  در ادامه تصریح کرد: دنیا با همه سختی‌ها تمام می‌شود اما سختی‌های آن بعد از مرگ شروع می‌شود زیرا رسیدگی به حساب‌ها در آن دنیا صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: نیکی به خانواده وتوجه به همسر از سوی زوجین اهمیت دارد ،برادران وخواهران هم باید نسبت به هم توجه داشته باشند واقوام سببی هم باید مورد نیکی ومحبت قرار گیرند.
وی ادامه داد: امام سجاد فرمودند«از برادرت برای معصیت وظلم به دیگران بهره‌مند نشو ،از یاری رساندن به او در برابر دشمنانش کوتاهی نکن وهر خیرخواهی می‌توانی برای او انجام ده».
امام جمعه رفسنجان گفت: روابط برادری وخانواده‌ها اگر بد باشد خداوند راضی نیست برادر بهترین ونزدیک‌ترین فرد به انسان است که در سختی‌ها باید به یاری او بشتابیم.
وی خاطر نشان کرد: ثواب گرامی‌داشتن برادر وخواهر معادل گرامی داشتن خداوند است ، امام رضا(ع)فرمودند«در میان برادران ، برادر بزرگ‌تر دارای مقام ومنزلت ویژه‌ای است وجایگاه پدری دارد».
رمضانی پور متذکر شد: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اسفند وبرادران تا 15فروردین ادامه خواهد داشت.
برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان روراستی زمین خوار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :