نشست خبري شوراي اسلامي شهر رفسنجان در محل شوراي شهر

  • شناسه خبر: 11830
نشست خبري شوراي اسلامي شهر رفسنجان در محل شوراي شهر

در نشست خبري شوراي اسلامي شهر رفسنجان که در محل شوراي شهر برگزار شد، محمد رياحي سخنگوي شوراي شهر رفسنجان ضمن تسليت وفات شهادت گونه حضرت زينب کبري (س)

در نشست خبري شوراي اسلامي شهر رفسنجان که در محل شوراي شهر برگزار شد، محمد رياحي سخنگوي شوراي شهر رفسنجان ضمن تسليت وفات شهادت گونه حضرت زينب کبري (س) اظهار داشت:بودجه شهرداري رفسنجان در سال جاري 90 ميليارد تومان است که 50 درصد از آن به کارهاي عمراني اختصاص دارد. 

به گزارش روراستیسخنگوي شوراي اسلامي شهر رفسنجان گفت: زيرساختهاي شهر رفسنجان در سالهاي قبل به گونهاي بود که هزينههاي زيادي در برداشت و جابهجايي کشتارگاه، آرامستان، ساختمان شهرداري و… از جمله اين کارها بود.

IMG_1425

رياحي افزود: به دليل درخواست مکرر مردم و نياز سنجي انجام شده بخش عمده بودجه 94 براي روکش آسفالت، لکهگيري، اصلاح معابر و زيباسازي اختصاص مييابد که احداث پارک کودک هم در سال جاري انجام ميشود.

وي تصريح کرد: حمايت از هيئتهاي ورزشي همچون سالهاي گذشته در دستور کار است و فاز اول پارکينگ طبقاتي نيمه اول سال جاري به بهرهبرداري ميرسد.

وي گفت: در ادامه کارهاي فرهنگي سال گذشته تجليل از حافظان کل قرآن در قالب کارهاي فرهنگي شهرداري انجام ميگيرد و امسال حافظان به سه برابر افزايش يافتهاند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر رفسنجان به آغاز طراحي ميدان امام حسين (ع) و تجهيز ورودي کرمان اشاره نمود و افزود: براي زيباسازي ورودي کرمان بودجه اختصاصي در سال 94 در نظر گرفته شده است.

رياحي ورودي سرچشمه را مطلوب دانست و اظهار کرد: در اين بخش ورودي شهرک جهاد بايد اصلاح شود؛ ضمن اينکه ميدان محمد رسول الله (ص) اقدامي بود که در سال گذشته انجام گرفت و در حال تکميل شدن است.

وي در ادامه با بيان اينکه ورودي يزد نياز به پل روگذر دارد، گفت: ساخت اين پل در شرح وظايف اداره راه و شهرسازي بوده و به علت کاهش درآمدهاي دولت امکان اجراي آن وجود ندارد؛ اما شهرداري براي سرو سامان دادن آن برنامه هايي دارد.

در ادامه سخنگوي شوراي اسلامي شهر رفسنجان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد: 

رياحي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص اقدامات شوراي اسلامي شهر جهت زيباسازي ورودي هاي شهر رفسنجان گفت:  براي تجهيز ورودي داوران در سال هاي 92 و 93 هزينه هايي انجام گرفت که در سال 94 تکميل خواهد شد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر رفسنجان در پاسخ به  سوالي ديگر در خصوص ميزان درآمد نماينده مردم و اعضاي شورا تصريح کرد: درآمد نماينده مردم در مجلس به دليل تامين هزينه هاي زندگي وي در تهران و سفرهاي کاري، مسلماً بيشتر از عضو شوراست.

محمد رياحي افزود: حقوق عضو شوراي اسلامي شهر يک شصتم حقوق شهردار است و به افراد عضو شورا تنها مبلغي به عنوان حق الجلسه تعلق مي گيرد.

وي در مورد پروژه فاضلاب شهري رفسنجان  به خبرنگاران اظهار داشت: بحث فاضلاب شهري از چندين سال پيش مطرح بوده تا اينکه نهايتا مجوز آن از وزارت نيرو اخذ شده و شرکتي به عنوان « شرکت ارتباط» به عنوان مجري اين طرح مشخص گرديده است.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه طبق ماده 82- تبصره سال 82 و اصلاحيه سال 86 فصل چهارم قانون انتخابات اعضاي شوراي شهر و بستگان درجه يک آنها به هيچ وجه حق معامله، و قرارداد با شهرداري ندارند در غير اين صورت ضمن لغو قرارداد عضويت آنان از شوراي اسلامي شهر حذف و پرونده به دستگاه قضايي مي رود پس چرا برادر آقاي رياحي مديرعامل شرکت رفسنجان سيال و دو تن ديگر از برادرانشان عضو شرکت مذکور مي باشند. باتوجه به اينکه آقاي رياحي سخنگوي شوراي اسلامي شهر نيز رئيس کميسيون نظارت بر معاملات شهرداري مي باشند؟ گفت: اين سوال فقط امروز مطرح نيست بلکه حدود 6-5 سال است که مطرح است و خيلي از اشخصاص تاکنون 50-40 بار بيشتر شايد 100 مرتبه به سازمان بازرسي نامه ارسال نموده اند! بايد عرض کنم اعضاي درجه يک هر فرد پدر، مادر، همسر و فرزند مي باشند. ضمنا جهت اطلاع بايد بدانيد بنده مسئول کميسيون نظارت برمعاملات شهرداري نيستم بلکه مسئول کميسيون فرهنگي مي باشم. در ادامه اين بحث راکي عضو شوراي اسلامي شهر رفسنجان گفت: قبلا ماده 74 قانون شوراها بود که اعضاي شوراها و بستگان درجه يک آنها به هيچ وجه در معاملات شهرداري نمي توانند شرکت نمايند يکسري اصلاحاتي انجام شد و طبق آخرين اصلاحيه در 27/1/92 ماده 74 موکول به ماده 82 مکرر3، اعضاي شوراهاي مذکور و بستگان درجه يک آنها به هيچ وجه حق معامله با دهياري، شهرداري، سازمانها و شرکتهاي وابسته آنها را نخواهند داشت و انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع مي باشد در غير اين صورت ضمن لغو قرارداد سلب عضو دائم از شورا و پرونده به مراجع ذي صلاح ارسال مي گردد. اين موضوع مورد بحث خيلي از شوراها بود که نهايتا از اداره حقوقي قوه قضائيه استعلام شد که منظور از بستگان درجه يک چه مي باشد. پاسخ داده شد که بستگان درجه يک براساس طبقات ارث است.

سخنگوي شوراي شهر رفسنجان در ادامه در پاسخ به سوال ديگر که طبق ماده 28 شوراها، شاغلين شهرداري حتي شرکت هاي وابسته نمي توانند عضو شوراي اسلامي شهر باشند، چرا دو نفر از اعضاي شوراي شهر هنوز کارمند شهرداي هستند؟ گفت: در حال حاضر در دوره چهارم اجازه داده شد که کارمندان شهرداري نامزد انتخابات شوند در سراسر کشور حدود 250 نفر از کارمندان شهرداريها عضو شوراي شهر هستند و طبق آخرين بخشنامه اي که موجود است آنها مي توانند هم در شوراي اسلامي شهر و هم در خود شهرداري مشغول به کار باشند و هم در ساير ادارات مامور به خدمت شوند اما اعضاي شورا تصميم گرفتند جهت سهولت کار ارباب رجوع اين دو نفر مامور به خدمت در شورا شوند. اما درعين حال با بخشنامه اي که در مجلس موجود است اجازه دارند در خود شهرداري هم مشغول باشند در دوره هاي قبل اين کار ممنوع بود اما در دوره چهارم تغيير نمود و در ادامه آقاي راکي عضو شوراي شهر بخشنامه مذکور را قرائت نمود.

رياحي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينکه چرا در شهرک ايرانيان کوچه اي که در طرح تفضيلي و اصلاحيه تفکيکي 10 متر مصوب شده بود و پروانه ساختمان نيز صادر گرديده به يکباره از 10 متر به 8 متر تغيير يافته است؟گفت: در اين خصوص سوال مربوط به شهرداري است و اگر واقعا تخلفي شده باشد کار کميته هاي فني است و بايد بررسي شود.

وي در خصوص آسفالت کوچه هاي قديمي شهر و معابر و زيبا سازي شهر نيز گفت:  در سال جاري نيمي از بودجه شهرداري به بحث آسفالت کوچه و معابر و کارهاي عمراني اختصاص مي يابد.

رياحي در پاسخ به سوالي در خصوص نقش شوراي اسلامي شهر رفسنجان در اجراي اقتصاد مقاومتي گفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري استفاده از کالاي خارجي در صورت وجود نمونه مشابه داخلي آن حرام است؛ لذا تا زماني که محصولي را در داخل شهر توليد مي کنيم از توليدات ساير شهرها استفاده نخواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه سازمان آب منطقه اي استان طرف قرارداد اين پروژه با شرکت مذکور است افزود: کار مطالعاتي اين طرح و به روز کردن مطالعات قبلي به اتمام رسيده و در حال انعقاد قرارداد نهايي مي باشد که با توجه به اينکه پيش از اين قرار بود دولت تسهيلات با سود 4 درصد در اختيار اين شرکت قراردهد اما هم اکنون درصد اين سود را 16 درصد اعلام کرده است اختلاف نظرهايي در اين زمينه به وجود آمده است. به گفته وي براي انجام اين پروژه هزينه اي بالغ بر 320 ميليارد تومان نياز است و هر سرمايه گذاري که اين طرح را به مرحله اجرا درآورد به مدت 35 سال مجاز است از امتياز فروش آب در بخش کشاورزي و صنعت استفاده نمايد.

سخنگوي شوراي شهر رفسنجان در باره علت رکود در ساخت و ساز در بافت فرسوده افزود: پيش از اين تسهيلات نسبتا مناسبي در اختيار متقاضيان قرار مي گرفت و شهرداري و شوراي شهر نيز با اعمال تخفيفات مناسب در خصوص صدور پروانه و تخفيفات لازم، زمينه اين کار را بيش از پيش فراهم  مي نمود اما هم اکنون به علت اينکه سود اين تسهيلات از سوي دولت بالاتر رفته است باعث عدم استقبال مردم و بي انگيزگي آنها شده است.

وي در خصوص حضور خبرنگاران در جلسات شورا بيان داشت: بايد تمهيداتي انديشيده شود تا از اين پس 3 يا 4 خبرنگار ازنشريات،خبرگزاريها و صداي رفسنجان با انتخاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسات شورا حضور پيدا کرده و اخبار آن را انعکاس دهند.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی شورای شهر نشست خبری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :