با نیت جلب رضایتمندی خدا و مردم، کارخانه سیمان زرین راه اندازی شد

  • شناسه خبر: 12611
با نیت جلب رضایتمندی خدا و مردم، کارخانه سیمان زرین راه اندازی شد

اگر کار سالم و مقبول رضای خداوند و عامه مردم باشد موجب رشد و بالندگی و توسعه است لذا با همین نیت کارخانه سیمان زرین رفسنجان در سال 88 راه اندازی شد.

اگر کار سالم و مقبول رضای خداوند و عامه مردم باشد موجب رشد و بالندگی و توسعه است لذا با همین نیت کارخانه سیمان زرین رفسنجان در سال 88 راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار روراستی مقدمات تأسيس كارخانه سيمان زرین رفسنجان از سال 63توسط 9 نفر شخص حقوقی پیگیری شد اما به دلیل مشکلات اداری، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در اواخر سال 85 با خریداری بخش عمده ای از سهام این کارخانه، نهایتا در خرداد ماه سال 88 به بهره برداری می رسد.
تولید210 هزار تن سیمان خاکستری در سال/ رشد 61 درصدی در تولید سیمان زرین رفسنجان
مهندس مهرداد احمدی مدیرعامل کارخانه سیمان زرین رفسنجان گفت : در حال حاضر بخش خصوصی شامل شرکت پاکنام ( تولید کننده مواد شوینده در قزوین) با 88 درصد سهام، شرکت تعاونی پسته کاران رفسنجان با 10 درصد سهام، مجتمع صنعتی رفسنجان با 0.7 درصد سهام و 8 شخص حقوقی با 1.3 درصد سهم مالک این کارخانه هستند و توانسته ایم با کمک این سهامداران میزان سرمایه شرکت را از 19 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش دهیم.
وی افزود :ظرفیت تولید این کارخانه طبق طراحی اولیه 210 هزار تن سیمان خاکستری در سال است که خوشبختانه طی چند سال گذشته 240 هزار تن توليد كلينكر ( ماده اي كه با آسياب آن و اضافه کردن مواد افزوندنی مثل گچ، سيمان توليد مي شود) داشتیم به طوریکه سال گذشته18 هزار تن کلینکر و 281 هزار تن سیمان خاکستری تحویل دادیم.

IMG_0936
احمدی تصریح کرد : این میزان تولید و فروش نسبت به سنوات قبل رشدی معادل 61 درصد را در بر داشته این درحالی است که طبق آمار تولید ، توزیع و مصرف سیمان سالانه در کل کشور با 56 میلیون تن سیمان، 6 درصد نسبت به سال قبل کاهش فروش بوده است اما در کارخانه سیمان زرین رفسنجان، شاهد 61 درصد رشد تولید این محصول بودیم.
وی با بیان اینکه شركت سيمان زرین رفسنجان به لطف خداوند متعال و عزم راسخ و خرد جمعي كليه پرسنل شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه هاي مختلف بود خاطرنشان کرد : در سال 92شرکت 6 میلیارد و 300 میلیون تومان معوقات بانکی و بیش از 2 میلیارد تومان نیز به شرکت گاز و برق بدهکار بود اما در حال حاضر با توکل بر خداوند و با نیت قربه الی ا… قدم برداشتیم و اکنون یک ریال معوقه نداریم .
صادرات30 هزار تنی سیمان از زرین رفسنجان به پاکستان
مدیرعامل کارخانه سیمان زرین رفسنجان اظهار داشت : سال گذشته 281 هزار تن سیمان در کارخانه زرین رفسنجان تولید شد که از این میزان، 30 هزار تن به کشورهای پاکستان و افغانستان صادر شد.
مهندس مهرداد احمدی افزود : 251 هزار تن دیگر نیز به بازارهای مصرف استان کرمان، و استانهای همجوار از جمله فارس و بندرعباس و … ارسال شد.
وی تصریح کرد: در کل کارخانجات تولید سیمان در کشور سالانه 72 میلیون تن سیمان تولید می شود و10 میلیون تن از این میزان به کشورهای خارجی صادر می شود و بقیه نیز در مخازن ذخیره می شود و یا به مصرف داخلی می رسد.
مهرداد احمدی استفاده از سیمان به جای قیر در جاده ها را ارزنده عنوان کرد و افزود : یک کیلومتر از محور کرمان به سمت زنگی آباد را از بتن سیمان استفاده کرده ایم که امیدواریم با نتیجه بخش بودن این طرح، بتوانیم در راستای اجرای این طرح در جاده های استان سیمان آنها را تأمین کنیم.
واحد تولید سیمان سفید در زرین ایجاد می شود

IMG_0919

IMG_0872
مدیر عامل کارخانه تولید سیمان زرین رفسنجان از راه اندازی واحد سیمان سفید در این کارخانه خبر داد و گفت : در حوزه جنوب شرق کشور چنین کارخانه تولید سیمان سفید وجود ندارد و با راه اندازی این واحد در رفسنجان نزدیکترین کارخانه به آبراه خلیج فارس خواهیم بود.
احمدی افزود: : با ایجاد تغییر کوچک در خط تولید سیمان خاکستری با اعتبار 10 میلیارد تومان، سیمان سفید تولید می شود.
وی تصریح کرد: در فاصله 14 کیلومتر از این کارخانه معدنی با ذخیره بالا، با درجه خلوص سفیدی، بسیار بالا با عیار 92 می باشد که در صورت استخراج می توان تمام محصول آن را صادر کرد.
احمدی خاطرنشان کرد : برای تملک این معدن در مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم و مجوزهای منابع طبیعی و محیط زیست را اخذ نموده ایم و منتظر ابلاغ سازمان انرژی اتمی هستیم که با این اکتشاف موافقت نماید.
زیرساخت های کشور برای حمل و نقل در زمینه صادرات ضعیف است
این مدیر عامل یکی از مشکلات صادرات سیمان را، در حوزه حمل و نقل این محصول به کشورهای خارجی بیان کرد و افزئود : زیرساخت های کشور ایران برای حمل و نقل در زمینه صادرات بسیار ضعیف است.

IMG_0893
وی با بیان اینکه سیمان کالای صادرات محور نیست افزود : کشور چین بزرگترین تولید کننده سیمان در دنیا است و سالانه 2 میلیارد و 200 میلیون تن سیمان تولید می کند و در دنیا کمتر از 8 تا 10 درصد سیمان به کشورها صادرات می شود زیرا ارزش ذاتی سیمان نسبت به کرایه حمل و نقل پایین است لذا صادرات سیمان مقرون به صرفه نیست و به دنبال این هستیم همین انرژی را که برای تولید سیمان صرف می کنیم هم برای دولت صرفه اقتصادی داشته باشد و هم برای شاغلان در این صنعت.
نقش مهم سیمان زرین رفسنجان در اقتصاد استان و شهرستان
فرماندار رفسنجان نیز در بازدید از کارخانه تولید سیمان زرین رفسنجان این کارخانه را در اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و گفت : در این کارخانه علاوه بر تولید سیمان خاکستری ، واحد تولید سیمان سفید نیز راه اندازی خواهد شد.
حمید ملانوری افزود: این کارخانه یکی از مهمترین واحدهای بزرگ صنعتی در شهرستان است، در ابتدا، سرمایه گذاران با نیت تولید سیمان سفید کار را شروع کردند که با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود در شهرستان این کارخانه به تولید سیمان خاکستری پرداخت و به زودی واحد تولید سیمان سفید در این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

IMG_0823
ملانوری خاطرنشان کرد : فراز و نشیب هایی در طول دوران فعالیت این واحد وجود داشت که با همت مدیران دلسوز و کارکنان، با هدف کمک به اقتصاد کشور و اشتغالزایی در راستای سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و با هدف مبارزه با تحریمها شکل گرفت.
وی گفت :اشتغالزایی کارخانه سیمان با 180 نفر به طور مستقیم ایجاد شده است،
وی افزود :رفسنجان شهرستان تک محصولی است و متکی به تولید پسته است و خشکسالی ها و کاهش شدید آب سفره های زیرزمینی و کاهش تولید پسته، منطقه در بخش صنعت بایستی فعال گردد.
ملانوری اضافه کرد : معادن مس ، آهن و آهک و سیمان معادن مهمی در رفسنجان هستند و کارخانه تولید سیمان موثر در تولید درآمد ثروت و اشتغالزایی است.
فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان اظهار داشت : تولیدات وابسته به سیمان در گروه اهک و سیمان کمک موثری به خروج شهرستان از تک محصولی ( پسته) خواهد داشت.
وی گفت : واحد تولید سیمان سفید با توجه به معادن منطقه راه اندازی خواهد شدو این محصول به شدت مورد نیاز کشورهای خارجی است .
ملانوری اظهار کرد : این کالای صادراتی می تواند به اقتصاد شهرستان و استان کمک کند و معضل بیکاری که در شهرستان رفسنجان بلای جان 13هزار نفر بیکار است را رفع کند.
احمدی مدیر عامل این کارخانه هم پاره ای از مسائل و مشكلات صنعت سیمان را بیان كرد وگفت : از آنجایی كه وجود تحریم ها برای صنایع سیمان درسال های اخیر مشكلاتی را ایجاد كرده، انتظار داریم مسئولین نیز در جهت رفع انها تلاش نمایند.
ایشان از فرماندار درخواست نمود، در بحث مشكلات كار نگاه ویژه ای به صنعت سیمان داشته باشد ودر جهت رفع مشكلات صنعت سیمان زرین قدم های خوبی بردارد.
فرماندار شهرستان نیز از زحمات كادر مدیریت وكاركنان سیمان زرین به خاطر تلاش آنان در جهت پیشرفت و حل مشكلات بیكاری جوانان شهرستان تشكر كرد وگفت : با شناخت خوبی كه از منطقه و زیرساخت های آن ، همچنین از سیمان زرین در طول دوران مدیریت خود در شهرستان دارم، سیمان زرین را جزء افتخارات شهرستان می دانم و امیدوارم با همكاری و تعامل با یكدیگر بتوانیم هم در جهت حل مشكلات صنعت سیمان وهم در جهت رفع مشكلات بیكاری جوانان شهرستان قدم های خوبی را برداریم.
گزارش از مریم رضایی و عکس از حامد قاسمی.

 

برچسب ها:
سیمان زرین،رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :