تنها کارخانه تولید محصولات سلولزی جنوب شرق کشور در رفسنجان افتتاح شد

  • شناسه خبر: 12633
تنها کارخانه تولید محصولات سلولزی جنوب شرق کشور در رفسنجان افتتاح شد

با حضور حمید ملانوری فرماندار ویژه رفسنجان، علی بهشتی پور مشاور اقتصادی فرماندار رفسنجان، رئیس اداره استاندارد و رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان تنها و بزرگترین کارخانه تولید محصولات سلولزی جنوب شرق کشور با بازیافت روزانه 5 تن کاغذ باطله، واقع در مجتمع صنعتی شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید.

با حضور حمید ملانوری فرماندار ویژه رفسنجان، علی بهشتی پور مشاور اقتصادی فرماندار رفسنجان، رئیس اداره استاندارد و رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان تنها و بزرگترین کارخانه تولید محصولات سلولزی جنوب شرق کشور با بازیافت روزانه 5 تن کاغذ باطله، واقع در مجتمع صنعتی شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید.

IMG_1816
به گزارش خبرنگار روراستی، فرماندار رفسنجان در این آیین ایجاد کارخانه تولیدی سیمرغ شانه رفسنجان را برگ زرین در کارنامه منطقه کویر در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت : باعث افتخار رفسنجان است که بزرگترین و تنها کارخانه تولید محصولات سلولزی جنوب شرق کشور در این شهرستان است.
حمید ملانوری افزود : باید سیستمی طراحی شود و به وسیله عواملی در ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی کاغذهای باطله را که به صورت زباله جمع آوری و دور ریخته می شوند، را جمع آوری کنید و به عنوان مواد اولیه این کارخانه به کار بگیرید.
وی تصریح کرد : برای اخذ تسهیلات جهت تهیه مواد اولیه و توسعه فضای این کارخانه، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
حمید ملانوری افزود : امیدواریم با توسعه این کارخانه جوانان بیشتری جذب کار شوند و جامعه از آسیب های اجتماعی در امان باشد چرا که اگر جوانان بیکار، شاغل شوند، فساد کمتر رخ می دهد و امنیت و معیشت خانواده ها نیز تأمین می شود.
وی تصریح کرد : ایجاد یک شغل از احداث مسجد با ارزش تر است و زحمات شما در راستای راه اندازی این کارخانه و ایجاد شغل و خلق ثروت قدر می دانیم و این عمل خداپسندانه شما ستودنی است.

IMG_1822
فرماندار ویژه رفسنجان خاطرنشان کرد : امروز برای خروج از تک محصولیِ رفسنجان، ضروری است که برای توسعه در بخش صنعت این شهرستان قدم هایی برداشته شود.
علی بهشتی پور مشاور اقتصادی فرماندار رفسنجان هم در این افتتاحیه گفت : در زمان گذشته در رفسنجان برخی حرفه ها و مشاغل وجود نداشت امروزه ایجاد شغل های جدید برای جوانان جویای کار که بازار کار نیز مهیا است بسیار ارزشمند و مفید است.
رئیس هیئت مدیره کارخانه تولیدی سیمرغ شانه رفسنجان هم در ادامه گفت : این کارخانه با اعتبار 750 میلیون تومان و تولید روزانه 45 هزار عدد انواع محصولات سلولزی به بهره‌برداری رسید.
مهدی ملایی رئیس هیئت ‌مدیره این کارخانه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت : این کارخانه در جنوب‌شرق کشور منحصر به‌فرد است.
وی بیان داشت : روزانه 5 تن کاغذ باطله بازیافت می‌شود و 45 هزار عدد انواع محصولات سلولزی از جمله شانه تخم مرغ، کفی بسته های لبنیات و … در طرح های مختلف 16، 17، 20، 22 پوندی در این کارخانه تولید می‌شود.
ملایی با اشاره به اینکه محدودیتی در تولید محصولات نداریم تصریح کرد: مواد اولیه ما از داخل شهرستان تهیه و محصولات این کارخانه به استان‌های جنوب‌شرق شامل یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان ارسال می‌شود.
رئیس هیئت ‌مدیره کارخانه سیمرغ‌شانه رفسنجان خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در این فاز 27 نفر است و با راه‌اندازی خط جدید همین تعداد نیرو نیاز داریم.
وی با بیان اینکه برای قطعه‌سازان خودرو و ابزار برای صنایع الکترونیک و برقی نیز محصول تولید می‌کنیم، متذکر شد: این کارخانه در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر با 650 متر مربع فضای سوله ایجاد شده است.
وی اضافه کرد : برخی زیرساخت ها برای راه اندازی خط تولید جدید آماده است و خط جدید اگر اماده شود به اندازه 27 نفر نیروی جدید دیگر اشتغالزایی خواهد شد.
مهدی ملایی خاطرنشان کرد : مخزن سیلو به میزان 30 متر مکعب گنجایش دارد و این کارخانه توسط 4 نفر سرمایه گذار راه اندازی شده و خدا را شاکریم که توانسته ایم برای رونق منطقه و جذب افراد در امر اشتغال قدمی برداریم.
وی اظهار داشت : این کارخانه در طول شبانه روز24 ساعته به امر تولید می پردازد 3.5 برابر خط تولید فروش داریم به گونه ای که 30 درصد از مایحتاج مورد نیاز استان فارس را تأمین می کنیم.
وی تصریح کرد : 4 کارخانه تولید محصولات سلولزی در مشهد مقدس وجود دارد که دو کارخانه این شهرستان تعطیل شده است.
IMG_1881 IMG_1860 IMG_1853 IMG_1832 IMG_1818 IMG_1825

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،سیمرغ شانه کارخانه، جنوب شرق، سلولزی، رفسنجانف روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :