ضعف مدیریت در هیات سوار کاری و گلایه پیشکسوتان این رشته در رفسنجان

  • شناسه خبر: 12892
ضعف مدیریت در هیات سوار کاری و  گلایه پیشکسوتان این رشته در رفسنجان

پیشکسوتان سوارکاری و پرورش اسب در رفسنجان از ضعف مدیریت در هیئت سواری کاری که باعث خسارت زدن به این صنعت ناب در رفسنجان می شود گله مند هستند

پیشکسوتان سوارکاری و پرورش اسب در رفسنجان از ضعف مدیریت در هیات سواری کاری که باعث خسارت زدن به این صنعت ناب در رفسنجان می شود گله مند هستند

به گزارش روراستی پس از پایان رقابت های سواری کاری ، عده ای از پیشکسوتان این صنعت  با ابراز گله مندی از ضعف مدیریت در هیات سوارکاری با ما به گفت وگو نشستند.

یکی از این افراد که 37 سال در زمینه پرورش اسب فعالیت دارد افزود:  برای گذاشتن یک مسابقه باید چندین بار با مسئولین هیات تماس بگیریم که البته جواب هم نمی دهند .

وی تصریح کرد: پیدا کردن دبیر هیات هم کار آسانی نیست در صورتی که رکن اصلی هیات سوارکاری این آقایان  هستند که باید خودشان دنبال برنامه ریزی و تجمع سوارکاران و  برگزاری مسابقات باشند.

این پرورش دهنده پیشکسوت در زمینه اسب بیان کرد: متاسفانه ضعف مدیریتی و ورود افراد فاقد تخصص  و بی تجربه در این صنعت، باعث عقب افتادگی و دلسردی در این ورزش مهیج شده و مشکلاتی را هم بوجود آورده است.

IMG_3931

وی گفت: من با این که سال ها در این رشته فعالیت می کنم اما امروز عده ای مدعی شده اند و نژاد اسب ها را معرفی می کنند ، متاسفانه مسئولین این رشته هیچ گونه شناختی نسبت به این رشته مهم ندارند و از طرفی سالهاست که در این پست ماندگار شده اند ، کاری هم در این سال ها انجام نداده اند .

وی با بیان اینکه میدان پیست سنتی که توسط اعضا دلسوز بوجود آمده هنوز توسط مسئولین هیات تعیین تکلیف نشده با توجه به این که خودشان متولی موقوفات هم هستند جای درنگ دارد. با توجه به نبود امکانات در پیست قاسم آباد احتمال هر حادثه ای برای تماشاگران وجود دارد.

این پرورش دهنده پیشکسوت اسب در رفسنجان خاطر نشان کرد:  هزینه زیادی صرف  پیست اسب دوانی شده و با این همه هزینه ای که صورت گرفته حداقل باید طی این مدت پیگیر سند آن  بودند ، حیف است در شهر رفسنجان که این تعداد اسب وجود دارد و به جرات می توان گفت در هیچ استانی به اندازه شهر رفسنجان هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت این تعداد اسب نیست این گونه بی کفایتی مدیران به آن خسارت بزند و با این همه سرمایه گذاری و تبدیل شدن به یک صنعت خوب متاسفانه زیر ساخت های این ورزش در رفسنجان فراهم نیست

با وجود 2000 اسب کورس بهاره  با 14 اسب برگزار می شود

یک پیشکسوت دیگر افزود: با وجود بیش از 2000 سر اسب در رفسنجان مسابقات کورس بهاره فقط با 14 اسب برگزار می شود و آن هم با تماس و درخواست مسئولین هیات از بعضی اسب داران این تعداد اسب جهت کورس فراهم شده است نکته دیگر نبود سرشماری و تعیین نژاد اسب ها توسط جهاد کشاورزی است که اطلاعات درستی در دست نیست و باید مسئولین محترم به فکر این موضوع باشند و برای پرورش دهندگان نیز مشخص باشد که هر کس چه نژادی را پرورش می دهد و مسئول پرورش چه اسبی است .حمایت دولت و جهاد کشاورزی در سرشماری و اختصاص وام و امکانات می تواند در پیشبرد این صنعت در رفسنجان کمک کند

انتخاب رییس هیات سواری کاری با آرا پرورش دهندگان اسب صورت گیرد

یکی دیگر از پرورش دهندگان و پیشکسوتان این صنعت نیز گفت:  مسئولین همواره از خطرهای ناشی از آسیب های اجتماعی می گویند اما فکری جهت روان سازی اوقات فراغت جوانان انجام نداده اند و حمایتی از این رشته ورزشی هم نمی شود با توجه به استقبال جوانان از رشته پرطرفدار و دوست داشتنی سوارکاری  باید در خصوص مدیریت هیات هم فکری بشود و رئیس هیات با آرا پرورش دهندگان صنعت اسب رفسنجان انتخاب شود.

و ی ادامه داد: کسانی که می خواهند در این زمینه مسئولیت بپذیرند و کاندیدا شوند از جامعه اسب داران و سوارکاران و درد کشیده این صنعت باشند نه افرادی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند. صنعت اسب با هزینه های سرسام آور همراه است که یک مسئول در راس مدیریت هیات باید در همه زمینه ها صاحب نظر و تخصص باشد .

وی عنوان کرد: پیست سنتی قاسم آباد با هزینه شخصی مهیا شده و اداره می شود و در این سال ها هیچ گونه اقدامی در خصوص این پیست صورت نگرفته در صورتی که رفسنجان قطب صنعت اسب در کشور است نبود جایگاه ویژه برای تماشاگران است که احتمال خطر برای تماشاگران زیاد است و امنیتی در این زمینه وجود ندارد. در استان یزد که به اندازه شهر رفسنجان اسب وجود ندارد ورزشگاه و پیست استانداردی و بین الملی وجود دارد که باعث پیشرفت و تعالی صنعت اسب در این استان شده است و هر از چند گاهی شاهد برگزاری مسابقات کشوری در این شهر هستیم که برکات زیادی را در بر دارد.

بی اهمیتی به رشته اسب سواری  و دور زدن قانون از سوی مسئولان هیات

یکی دیگر از سوارکاران از کم کاری هیات در قانون مند کردن این رشته ورزشی گلایه مند بود و می گفت: چرا به این رشته اهمیت داده نمی شود با توجه به این که رشته سوارکاری پرهزینه است اما آقایان اطلاع از مخارج یک اسب در طول سال ندارند متاسفانه مسئولین هیات ، تخصصی در این زمینه ندارند فقط حفظ پست می کنند و در میدان مسابقه حاضر و در پایان با یک تبریک به برندگان خداحافظی نموده و دیگر کسی آنها را نمی بیند تا مسابقه بعد  که البته اگر مسابقه ای هم برگزار نشود این دوستان را را به راحتی نمی توان دید.

وی پیشنهاد داد: باید گردهمایی توسط اسب داران برگزار شود و با انتخاب هیات رئیسه و رئیس هیات از بین سوار کاران و پرورش دهنگان اسب شهرستان رفسنجان این هیات به سر و سامان برسد. نبود آموزش مناسب و اساتید جهت آموزش سوار کاری هرج و مرجی در این زمینه به وجود آورده که وظیفه هیات سوار کاری است که در این زمینه ها ورود کند و این ورزش را به صورتی قانونمند در رفسنجان داشته باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، اسب ، ضعف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :