واکنش شورای نگهبان به تصمیم دولت برای برگزاری جشن تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی

  • شناسه خبر: 132
واکنش شورای نگهبان به تصمیم دولت برای برگزاری جشن تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر ممنوعیت قانونی استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی به کاندیداها هشدار داد هرگونه رفتار آنها برخلاف این قانون در بررسی صلاحیت‌شان تاثیرگذار خواهد بود. به گزارش روراستی، عباسعلی کدخدایی در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی و گروه‌های مردمی برای رسیدگی شورای نگهبان به مراسم 100 هزار […]

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر ممنوعیت قانونی استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی به کاندیداها هشدار داد هرگونه رفتار آنها برخلاف این قانون در بررسی صلاحیت‌شان تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روراستی، عباسعلی کدخدایی در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی و گروه‌های مردمی برای رسیدگی شورای نگهبان به مراسم 100 هزار نفری دولت در استادیوم آزادی گفت که ماده 68 قانون انتخابات بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به مفهوم عام آن تصریح دارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با استناد به این ماده قانونی رفتار برخی کاندیداها که اقداماتشان در ماه‌های اخیر مصداق تبلیغات بوده، مورد بررسی قرار داده و آن را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی به هر شیوه و با هر وجهی ممنوع است و در این خصوص تفاوتی به کسانی در نهادها و سازمان‌های اجرایی و دولتی به امکانات دسترسی دارند و کسانی که فاقد این دسترسی هستند، وجود ندارد.

کدخدایی افزود: حضور در مکان‌های که دولتی تلقی می‌شوند هم طبق قانون ممنوع است و شورای نگهبان قطعاً رفتارها و اقداماتی که در گذشته توسط کاندیداها در استفاده از امکانات دولتی صورت گرفته یا در آینده اتفاق می‌افتد را در بررسی صلاحیت‌شان مدنظر قرار می‌دهد.

وی بر همین اساس به کسانی که قرار است در انتخابات آتی کاندیدا شوند، متذکر شد که قانون مبنای رفتار و اقدامات‌شان قرار داده و مطابق آن حرکت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره همکاری این شورا با وزارت کشور در زمینه برگزاری انتخابات، اظهار داشت: شورای نگهبان از آغاز فرایند انتخابات در راستای وظیفه نظارتی خود جلسات کارشناسی با همکاران وزارت کشور دارد و مطابق قانون اقدامات آن وزارتخانه نیز تحت نظر شورا است.

کدخدایی افزود: روند برگزاری انتخابات زیر نظر شوراست و به طور دقیق رصد می‌شود و هر جا لازم باشد به افرادی که از قانون تخطی کنند تذکر داده شود، شورا به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که آیا شورای نگهبان در بررسی تخلف احتمالی استفاده از امکانات دولتی مستقیما به کاندیداها تذکر می‌دهد یا از طریق وزارت کشور اقدام می‌کند، گفت: آنچه در رابطه با وزارت کشور است، در جلسات مشترک بیان می‌شود و سعی می‌کنیم مباحث دوجانبه را در این جلسات هماهنگ کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: وزارت کشور در عرصه انتخابات براساس ضوابط به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و شورای نگهبان نیز با توجه به اختیارات قانونی هر جا احساس می‌کند ضرورت دارد ورود کند، وظیفه خود را قاطعانه انجام می‌دهد.

منبع:جهان نیوز

برچسب ها:
انتخابات شورای نگهبان واکنش شورای نگهبان به تصمیم دولت برای برگزاری جشن تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :