اهداف پشت پرده افزایش کنسرت‌ها در کرمان/ حسین‌آباد یا مطرب‌خانه!

  • شناسه خبر: 16574
اهداف پشت پرده افزایش کنسرت‌ها در کرمان/ حسین‌آباد یا مطرب‌خانه!

اهداف پشت پرده افزایش کنسرت‌های موسیقی در کرمان

فارس در مورد اهداف پشت پرده افزایش کنسرت‌های موسیقی در کرمان و ضرورت مقابله با هنجارشکنی‌ها گزارش می‌دهد.

به گزارش روراستی، به نقل از خبرگزاری فارس کرمان گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در حالی این روزها از سوی مسئولان بلند پایه، دلسوزان نظام و مراجع معظم تقلید بیان می‌شود که در فضاهایی از جمله برگزاری کنسرت‌ها شاهد نادیده گرفتن آن هستیم.

اهمیت ندادن به مسئله حجاب و عفاف از سوی برخی از افراد و کم‌توجهی مسئولان و متولیان امور فرهنگی به اجرای آن در جامعه، آثار زیان‌بار فردی و اجتماعی به دنبال دارد و به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست، متزلزل و زمینه‌های انحطاط فرهنگی و معنوی را فراهم می‌کند.

یکی از فضاهایی که در جامعه تهدیدی برای موضوع حجاب و عفاف به شمار می‌رود، محل اجرای کنسرت‌هاست، شهر کرمان با توجه به سابقه مذهبی، پایبندی مردم به فرامین دینی و پیروی و ارادت به دستورات اهل بیت (ع) لقب حسین‌آباد را به خود گرفته است، اما در سایه عملکرد متولیان فرهنگی دولت تدبیر و امید در کرمان به مطرب‌خانه تبدیل شده است!

نشاته نجابت علمای کرمان از دیدگاه استاندار!

این روزها کرمان به اعتقاد خیلی از منتقدان به پایتخت کنسرت‌ها تبدیل شده است، این در حالی است که استاندار کرمان ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در شورای مشورتی فعالان سیاسی کرمان گفت: ۵۳ کنسرت موسیقی مجاز در استان کرمان برگزار شده که این نشانه نجابت علمای استان کرمان است!

علیرضا رزم‌حسینی همچنین در مراسم امضای دو تفاهمنامه فرهنگی و هنری که به مناسبت روز کرمان در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شد از برگزاری کنسرت‌های کرمان طی کار دولت تدبیر و امید به عنوان اتفاقات خوبی در استان کرمان نام برد.

وی از قول اهالی فرهنگ و هنر این استان حرف زد و گفت: بار دیگر نشاط فرهنگی به استان کرمان بازگشته به طوری که هم اکنون استان کرمان به لحاظ فرهنگی در رتبه‌های نخست کشور قرار گرفته است.

رزم‌حسینی در این مراسم افزود: به عنوان نماینده دولت در استان کرمان، آمادگی کامل داریم که در حد بضاعت خود برای تعالی فرهنگی استان کرمان تلاش کنیم و خوشحال هستیم از اینکه اعلام کنیم، کرمان در حوزه‌های فرهنگی، هنری چون موسیقی رتبه بالایی دارد.

استاندار کرمان: برگزاری این تعداد کنسرت می‌تواند اتفاق بسیار فرخنده‌ای باشد!

استاندار کرمان از برگزاری بیش از ۱۵۳ کنسرت موسیقی مجاز در استان کرمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: برگزاری این تعداد کنسرت موسیقی مجاز در این فضا می‌تواند اتفاق بسیار فرخنده‌ای به حساب بیاید!

وی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که باید موسیقی مجاز را ترویج کنیم و در این عرصه کارهای زیادی را انجام دهیم.

کدام امام جمعه پیشنهاد مدیریت مطرب‌خانه شهرشان را داد!

رزم‌حسینی تصریح کرد: وظیفه شرعی، قانونی و ملی ماست که تمام تلاش خود را به کار بریم و از موسیقی حمایت کنیم و یکی از ائمه جمعه استان در این رابطه به من گفت که حاضر است، مسئولیت موسیقی شهرستان را به عهده بگیرد.

بلافاصله بعد از انتشار این اخبار، بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب، علما و روحانیون کرمان با صدور بیانیه‌ای خطاب به مردم شهیدپرور کرمان، نسبت به سخنان استاندار کرمان پیرامون کنسرت‌های موسیقی و نقش آن در فرهنگ جامعه عکس‌العمل نشان دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: برخی افراد در راستای قرائت‌های شخصی خود از مقوله مهم فرهنگ به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در سطح استان عزیزمان پرداخته و باوجود تذکرات مؤمنان، علما و روحانیان مبنی بر منافات فرهنگ اصیل اسلامی با برداشت‌های شخصی و غرب‌گرایانه از فرهنگ، اقدام به گسترش این پدیده شوم کردند.

تأسف بیشتر از اینکه برگزاری تعداد زیاد کنسرت‌ها را با افتخار به عنوان کارنامه فرهنگی خویش اعلام می‌دارند و این را نشان نجابت علما و روحانیان استان کرمان به ویژه نماینده محترم ولی‌فقیه قلمداد می‌کنند!

به دنبال برگزاری کنسرت در شهرهای کشور، این موضوع به دانشگاه‌ها نیز کشیده شد تا جایی که مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان به ایراد سخنانی در این مورد پرداختند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان

مقام معظم رهبری ۲۰ تیرماه امسال در جمع تعدادی از دانشجویان فرمودند: «جوان ایرانی جوان پرانگیزه و پرشوری است، درست نقطهٔ مقابل آن چیزی است که بعضی از مراکز مغرض آماری و غالبا با منشأ خارجی یا اساسا خارجی اعلام می‌کنند، آنها می‌گویند جوان ایرانی افسرده است، یک طبقه‌بندی هم می‌کنند و جوان ایرانی در فلان درجه از افسردگی، یک درجه خیلی بالایی قرار دارد.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: این یک دروغ محض و خباثت‌آمیزی است که دارد، امروز انجام می‌گیرد و بهانهٔ یک سلسله کارهای خلاف دیگر است، جوان ایرانی افسرده است، پس باید برایش محیط نشاط درست کنیم، چه ‌جوری؟ با کنسرت موسیقی؟ با جلسات و اردوهای مختلط جنسی؟ و آزادی‌هایی از این قبیل؟ این دنبالهٔ آن حرف است، نخیر، به عکس، جوان ایرانی امروز جزو بانشاط‌ترین و فعال‌ترین و سرزنده‌ترین جوان‌ها است».

مدیرکل سابق ارشاد کرمان: رهبر معظم انقلاب نگفتند کنسرت کار بدی است

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۲۹ اردیبهشت در مورد بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب همه فعالیت‌ها و رهنمودها در کشور هستند و البته ایشان نگفتند کنسرت کار بدی است و امر ایشان برای دانشجویان بوده و کلامشان بیشتر تأکید بر عدم برگزاری کنسرت در دانشگاه‌هاست.

فرشید فلاح افزود: مقام معظم رهبری نگفته‌اند که کنسرت در دانشگاه‌ها بد است، بلکه بیان کرده‌اند، اگر کسی با کنسرت در دانشگاه‌ها می‌تواند نشاط‌افزایی کند، کار بدی است و ما هم فرمایش مقام معظم رهبری را می‌پذیریم، حرف بسیار به جایی است و باید مورد توجه متولیان دانشگاه‌ها باشد.

وزارت ارشاد یک ریال از اموال دولتی، خرج کنسرت موسیقی نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان دولت یک ریال از اموال دولتی را خرج کنسرت‌های موسیقی نمی‌کند؛ بلکه به درخواستی که از طرف بعضی از مؤسسات مطرح می‌شود، مجوز می‌دهد.

مدیرکل سابق ارشاد اسلامی شمال استان کرمان با بیان اینکه وزارت ارشاد به نیاز مردم پاسخ می‌دهد، تأکید کرد: وقتی سالنی با ظرفیت ۶۰۰ نفر، آن هم با قیمت هر بلیت ۶۰ هزار تومان پر می‌شود به واقع نشان از نیاز مردم است و دادن مجوز به مؤسسه‌ای که بلیت می‌فروشد و مردم که بلیت می‌خرند، پاسخگویی به نیاز مردم و جامعه است.

با ممنوع کردن هیچ بساطی بر چیده نمی‌شود

فلاح با اشاره به اینکه با ممنوع کردن، هیچ‌‌گاه بساط چیزی برداشته نمی‌شود، تصریح کرد: مگر در مشهد مجوز داده‌اند که اکنون بدترین و یا به نوعی بهترین نوع موسیقی‌های زیر زمینی را تهیه می‌کنند و وقتی زیرزمینی‌ها در میان خود مسابقه برگزار می‌کنند، البته در میان خودشان، خوانندگان زیرزمینی در مشهد رتبهٔ نخست را کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: هرچند ممنوعیت مواد مخدر با موسیقی قابل مقایسه نیست، اما سئوال این جاست که مگر با ممنوع کردن چیزی بساط آن جمع می‌شود؟ و حتی گاهاً شاهد هستیم که غیرقابل کنترل‌تر هم می‌شود، اما مسئلهٔ اصلی این است که ممنوع کردن راه درستی نیست.

فلاح افزود: با قاطعیت می‌گویم، سال‌های گذشته به موسیقی سنتی ظلم کردیم با تنگ نظری به موسیقی سنتی نگاه کردیم و اکنون با حضور موسیقی پاپ، این نوع موسیقی مخاطب خود را از دست داده است.

کنسرت یک فعالیت فرهنگی هنری است

مدیرکل ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان درباره حجم بالای برگزاری کنسرت‌ها در استان کرمان گفت: کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود، بی‌رویه نیستند.

محمدرضا علیزاده با اعلام اینکه برگزاری کنسرت قوانین و ضوابطی دارد، افزود: برای اجرای کنسرت‌های مجاز، مجوز صادر می‌شود و حراست نیز بر اجرای این کنسرت‌ها نظارت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای کنسرت‌ها مجوز صادر نشود، این برگزاری در زیرزمین‌ها انجام و یا از طریق ماهواره پیگیری می‌شود و کنسرت در حقیقت یک فعالیت فرهنگی هنری است.

علیزاده به انجام کارهای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: هم اکنون هر کاری به جای خود انجام می‌شود به عنوان مثال: ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانون مسجد فعالیت‌های قرآنی و … را انجام می‌دهند و فضای متنوعی در جامعه حاکم است.

اتفاق خلاف شرع و عرفی اتفاق نیفتاده است

وی با تأکید بر اینکه باید فضای شاد و بانشاطی را برای جوانان فراهم کرد، افزود: چیزی که اکنون انجام می‌شود، غیرعرف نیست و در چهارچوب ضوابط و مقررات است.

علیزاده با اشاره به روند صدور مجوز برای کنسرت خاطرنشان کرد: در ابتدا گروه‌ها و مؤسسات تقاضا می‌دهند، این تقاضا بررسی می‌شود، اگر کار کوچکی باشد، مجوز را خود استان می‌دهد، اما برای سالن‌های بزرگ، مجوز را تهران می‌دهد.

وی تصریح کرد: در واقع برای اجرای کنسرت و صدور مجوز باید تقاضا باشد، اگر تقاضا نباشد، مجوزی هم صادر نمی‌شود.

بر اجرای کنسرت‌ها باید نظارت شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان گفت: با اساس موسیقی موافق هستم، یعنی اگر خلاف ضوابط نباشد، اشکال ندارد.

حمید خالقی با اشاره به اینکه صدورمجوز اجرای کنسرت بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان است، افزود: صدور مجوز، صرف برگزاری نیست، بلکه باید برای اجرای برگزاری هم تعهد گرفته و بر همهٔ جوانب اجرا نظارت شود.

وی با اعلام اینکه گاهی برای این جانب فیلم از برگزاری کنسرت آورده‌اند که حواشی چون حتی گاهی رقصیدن و … هم داشته، افزود: بر اجرای کنسرت نیز باید نظارت شود و برای این کار اداره کل ارشاد باید به ارگان‌های ذیربط از جمله نیروی انتظامی، دادستان و … به منظور اجرای درست و منظم مراسم، رونوشت بزند.

خالقی با اشاره به عدم هماهنگی مسئولان در برگزاری کنسرتی در کرمان عنوان کرد: این مراسم کنسرت به دلیل ایجاد مشکلی برای خواننده کنسل شده بود، اما این خبر به مخاطبان اطلاع داده نشده بود که همین بی‌نظمی‌هایی را ایجاد کرد و این موضوع با پیگیری‌هایی برطرف شد.

کنترل سالن و محل برگزاری کنسرت‌ها برعهدهٔ برگزار کننده است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اعلام اینکه برای اجرای کنسرت‌ها نیروی انتظامی با اداره کل ارشاد اسلامی هماهنگی دارد، گفت: برای اجرای کنسرت در هر شهرستان ابتدا باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز صادر شود و سپس اداره کل ارشاد باید با نیروی انتظامی هماهنگ کند و از اماکن مجوز بگیرد.

علیرضا پریور با اعلام اینکه سالن و محل برگزاری این کنسرت‌ها و کنترل آن‌ها برعهدهٔ برگزارکنندگان «اداره کل ارشاد» است، تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در این زمینه ورود کنیم، اما جایی که نیاز باشد، همکاران ما کمک می‌کنند.

وی هزینهٔ بالای بلیت کنسرت‌ها را از محدودیت‌های حضور اقشار مختلف عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر خواننده‌های این کنسرت‌ها معروف هستند، اکثر مردم دوست دارند در این کنسرت‌ها شرکت کنند، این در حالی است که هزینه‌ها بالاست و تنها قشر مرفه جامعه در آن حضور دارند.

برگزاری این کنسرت‌ها ضررش بیشتر از منافع آن است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: بنده به عنوان یک کارشناس اجتماعی با برگزاری کنسرت‌ها با این شیوه و سبک مخالف هستم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانند در این کنسرت‌ها شرکت کنند، احساس بی‌عدالتی و محرومیت اجتماعی می‌کنند و اگر فردی این احساس را بکند به سمت تخریب اموال عمومی و راه‌های نامشروع کسب ثروت پیش می‌رود.

پریور عنوان کرد: در نتیجه، همین عامل می‌تواند جرائم را در سطح جامعه افزایش می‌دهد و برداشت من به عنوان کارشناس اجتماعی این است، کنسرت‌هایی که در استان برگزار می‌شود، ضررش بیشتر از منافع آن است و جامعه از بابت این‌ها نفعی نمی‌برد.

مسئولان کرمانی در حالی از برگزاری کنسرت‌ها در این شهر سخن می‌گویند که این برنامه‌ها به صورت مختلط، متشکل از دختران و پسران نوجوان و جوان با حجابی زننده و حواشی نه چندان خوب برگزار می‌شود، حواشی که نه تنها با فرهنگ مذهبی و اعتقادی کرمان تجانسی ندارد، بلکه با توصیه‌های مراجع معظم تقلید در تناقض است.

فتوای رهبر معظم انقلاب در باب آموزش و ترویج موسیقی

در این راستا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» در پاسخ به استفتائی در مورد آموزش و ترویج موسیقی چنین فتوا می‌دهند «به‌ طور کلی ترویج موسیقی و تدریس آن و تشکیل کلاس‌های موسیقی، هر چند موسیقی حلال باشد با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست و بهتر است، جوانان عزیز وقت با ارزش خود را صرف یادگیری علوم و فنون لازم و مفید کرده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم پر کنند».

آن چه باید گفت، این است که مدیران اجرایی باید رابطه تنگاتنگی با علمای دین داشته باشند و جهت‌دهی فکری و دینی خود را از آنان بگیرند، این در حالی است که این روزها احساس می‌شود در برگزاری کنسرت‌های موسیقی این لحاظ نشده است، چراکه علمای استان کرمان چیزی می‌گویند و مسئولان مربوطه راه دیگری می‌روند و هم اکنون ائمه و علمای استان از برگزاری این کنسرت‌ها در کرمان ابراز نگرانی می‌کنند.

خروجی این کنسرت‌ها جز هنجارشکنی چیز دیگری نیست

امام جمعه موقت کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تأکید بر اینکه با برگزاری این کنسرت‌ها مخالفم گفت: مجوز این کنسرت‌ها به وسیلهٔ بعضی از اشخاص گرفته می‌شود و از آن جایی که نظارت ضعیف است و به تعهدات عمل نمی‌شود، خروجی چیزی دیگری می‌شود.

در جریان حواشی کنسرت‌های کرمان هستم

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در پاسخ به این سئوال که آیا در مورد حواشی کنسرت‌های کرمان چیزی به شما گزارش شده است، افزود: در این مورد هم گزارش‌های تصویری دیده‌ام و هم مواردی در این راستا شنیده‌ام.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با ابراز نگرانی از وضع موجود، خاطرنشان کرد: در این کنسرت‌ها که گاهی در تالارها، سالن‌های جشن، عروسی و … برگزار می‌شود، رعایت ضوابط نمی‌شود.

مشاور فرهنگی استاندار کرمان تصریح کرد: گزارش‌هایی به ما ارائه شده که در برخی از این کنسرت‌ها اشعار خلاف شئونات انقلاب و اهداف عالیه نظام اسلامی خوانده می‌شود که بعضاً خواننده‌های مسئله‌داری هم هستند.

عربپور با اعلام اینکه از بودجه فرهنگی برای اجرای کنسرت‌ها استفاده نمی‌شود، یادآور شد: این کنسرت‌ها توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی به دنبال درآمد است و کسانی که به دنبال درآمد باشند، ضوابط و شرایط را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه موقت کرمان، خروجی کنسرت‌های مجوزدار اخیر را با توجه به نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی، هنجارشکنی خواند و تاکید کرد: هر چقدر که سعی می‌شود، موارد و تدبیراتی برای برگزاری سالم این کنسرت‌ها اندیشیده شود، اما خروجی این کنسرت‌ها جز هنجارشکنی چیز دیگری نیست.

عربپور از متولیان فرهنگ استان کرمان خواست، دقت عمل لازم مبنی بر اینکه تنها راه تأمین نیازهای فرهنگی مردم استان در برگزاری کنسرت‌ها نیست را در نظر داشته باشند.

رواج بی‌بندوباری و اختلاط محرم و نامحرم در کنسرت‌ها جایز نیست

امام جمعه بم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه در مورد موسیقی چند موضوع مطرح است که باید تفکیک شود، گفت: یکی از این موضوعات این است که این موسیقی در چهارچوب شرع مقدس اسلام باشد و با رعایت حد و مرزهای مراجع و مقام معظم رهبری باشد.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی با بیان اینکه اصل موسیقی و اجرای آن اشکال ندارد، افزود: اگر موسیقی با رعایت موازین شرعی و در چهارچوب شرع مقدس اسلام نباشد و حواشی داشته باشد، حرام است و نظر مراجع به ویژه مقام معظم رهبری فراتر از هر قانونی است و باید جلوی اجرای آن گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: رواج بی‌حجابی، بی‌بندوباری و اختلاط محرم و نامحرم در کنسرت‌ها جایز نیست و برگزاری چنین مراسم‌هایی، یک نمرهٔ منفی برای مسئولان برگزاری و اجرایی آن محسوب می‌شود.

دانشی یادآور شد: اگر مسئولی با اعلام اینکه ما ضامن حواشی کنسرت نیستیم از خود سلب مسئولیت کند، این حرف از او پذیرفته نیست، چرا که وی زمینه بروز گناه را فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه اسلام با اصل شادی مخالف نیست، عنوان کرد: اگر در مکان کنسرت اختلاط محرم و نامحرم، بی بندوباری و کشف حجاب رعایت نشود، باید جلوی اجرای آن گرفته شود.

دانشی افزود: جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر قوانین شرع مقدس اسلام است که برای آن خونبهای ارزشمندی پرداخته شده است.

امام جمعه بم با اشاره به سخنی از مقام معظم مبنی بر نفوذ فرهنگی دشمن تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند «نفوذ فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است».

دانشی تاکید کرد: حواشی برگزاری کنسرت‌ها با اهداف جمهوری اسلامی مغایر است و در صورت مشاهده سکوت نمی‌کنیم و با عوامل اجرایی آن برخورد می‌کنیم.

امام جمعه ریگان: مخالف اجرای کنسرت‌ با حواشی هستم

امام جمعه ریگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان، اجرای موسیقی را مانند چاقوی دو لبه‌ای دانست که هم می‌توان با آن عمل جراحی انجام داد و هم می‌شود برای قتل استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی با تأکید بر اینکه با اجرای کنسرت‌هایی که حواشی دارد، مخالفیم، گفت: برخی کنسرت‌ها با حواشی روبه‌رو است و زمینهٔ فساد و بی بندوباری را فراهم می‌کند و تبعات ضد فرهنگی بسیاری دارد.

امام جمعه ریگان تأکید کرد: محتوای کنسرت‌ها نباید شهوانی و مشتمل بر غنا باشد.

ایجاد روحیه شادابی، نشاط و آرامش تنها به اجرای کنسرت نیست

رنجبرماهانی با بیان اینکه روحیه شادابی، نشاط و آرامش در جوانان تنها با اجرای کنسرت به وجود نمی‌آید، افزود: راه‌های دیگری مانند ایجاد فضای تفریحی و گردشگری مناسب، فضای آموزشی خوب و رفع مشکلات معیشتی و شغلی وجود دارد.

برگزاری کنسرت به بهانهٔ افسردگی جوانان اشتباه است

امام جمعه بافت هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: رویکرد دولت نسبت به برگزاری کنسرت به بهانهٔ افسردگی جوانان اشتباه است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اعلام افسردگی در جوانان ایرانی اشتباه است، اشاره کرد و گفت: چه‌جوری؟ با کنسرت موسیقی، با جلسات و اردوهای مختلط جنسی و آزادی‌هایی از این قبیل؟ نخیر، برعکس، جوان ایرانی امروز جزو بانشاط‌ترین و فعّال‌ترین و سرزنده‌ترین جوان‌ها است».

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده افزود: مشکل جوانان امروز که ممکن است به افسردگی تبدیل شود، نداشتن شغل، مسکن، مشکل ازدواج و … است که باید این‌ها برطرف شود نه به بهانهٔ نشاط و آرامش کنسرت اجرا کنیم.

مخالف برگزاری کنسرت‌های مختلط هستم

وی با بیان اینکه ما با موسیقی محلی و مجاز مشکل نداریم، تأکید کرد: با کنسرت‌هایی مشکل داریم که مختلط برگزار می‌شود و شهوت‌رانی و هوسرانی به وجود می‌آورد.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه بالغ بر ۵۰ کنسرت در مرکز استان برگزار شده، تصریح کرد: انقلابی‌ها، دولت و مسئولان کجایند تا ببینند برخی از این کنسرت‌ها چگونه غرایض جنسی جوانان را تحریک می‌کنند و سبب ایجاد بی بندوباری و کشف حجاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کنسرت‌ها به بهانهٔ افسردگی جوانان و ایجاد محیط نشاط‌آور برای آنان را قبول نداریم.

پول بیت‌المال نباید صرف کنسرت شود

مهدی‌زاده یادآور شد: بعضی از مسئولان بیان می‌کنند، کنسرت کار فرهنگی است، این درحالی است که هیچ کس نباید راضی شود، پول بیت‌المال را به یک مطرب دهد.

وی کار فرهنگی را رونق جلسات قرآن، گسترش مسائل دینی و … عنوان کرد و گفت: دویچه وله خبرگزاری رسمی آلمان چندی پیش گفته است، مسئولان وابسته به رهبری از ترویج آزادی هنر جلوگیری می‌کنند که البته این آزادی هنر نیست، بی‌بند و باری است.

مهدی‌زاده افزود: این آلمان همانی کشوری است که با دادن سلاح شیمیایی صدام به جنگ با ایران آمد و کشوری را فلج کرد و اکنون حامی شده است.

وی تصریح کرد: اینکه یک خبرگزاری رسمی آلمانی بیاید برای کنسرت ایران دل بسوزاند، جای تأسف دارد.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر هنجاری ناهنجار شود و ساختار شکنی صورت گیرد، این کار ضدفرهنگی است، ضد دین و ضد ارزش‌ها و اشتباه است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان هنجارشکن نباشند و ساختارساز باشند و هنجار را تبدیل به ناهنجار نکنند.

خانواده‌های معظم شهدا مخالف این برنامه‌ها هستند

امام جمعه بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان گفت: قطعاً در نظام جمهوری اسلامی که نتیجهٔ مجاهدت‌های شهدای عزیز و همه مؤمنان است، انتظار بر این است که همه برنامه‌ها بر اساس ارزش‌های اسلامی نظام برگزار شود.

حجت‌الاسلام میثم طارم با تأکید بر اینکه باید بر اجرای کنسرت‌ها نظارت شود، افزود: خانواده‌های معظم شهدا و دوستداران امام راحل و انقلاب با این حواشی مخالف هستند.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی دشمن، ورود از طریق برنامه‌های فرهنگی و جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها که بر خلاف شئونات اسلامی است به مصلحت نظام نیست.

طارم از مسئولان درخواست کرد با نظارت کامل بر اجرای این برنامه‌ها از تکرار حواشی ایجاد شده، جلوگیری شود.

 کنسرت مصداق لهو و لعب است

امام جمعه رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تأکید بر اینکه دیگر در رفسنجان کنسرت برگزار نمی‌شود، گفت: کنسرت مصداق لهو و لعب است.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور با اعلام اینکه برنامه‌های نشاط‌آور در جامعه می‌تواند با عناوین دیگری به جز کنسرت برگزار شود، افزود: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز عنوان کردیم، واژه کنسرت دیگر به کار نرود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کاری که حاشیه‌دار شود و احتمال بروز گناه در آن وجود داشته باشد، خلاف شرع است.

رمضانی‌پور تصریح کرد: افرادی که کنسرت اجرا می‌کنند در حقیقت به دنبال منافع شخصی و مالی خود هستند و گرد و غبار و دود این مراسم تنها چیزی است که به چشم مسئولان برگزارکننده می‌رود.

وی گفت: کار فرهنگی یعنی کاری که یک جوان هویت خود را پیدا کند و هویت یک جوان تنها با دین رقم می‌خورد، اگر قدری به فرمایشات مقام معظم رهبری نظری بیفکنیم، می‌بینیم از دید ایشان، ترویج موسیقی جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی نیست.

گزارش از: مریم سادات‌بهادر

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کنسرت، موسیقی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :