به خطر افتادن حریم خصوصی افراد در فضای مجازی

  • شناسه خبر: 17100
به خطر افتادن حریم خصوصی افراد در فضای مجازی

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع): عدم آموزش در فضای مجازی حریم خصوصی افراد را به خطر می اندازد

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع): عدم آموزش در فضای مجازی حریم خصوصی افراد را به خطر می اندازد.

احمد رضا متین فر عضو  هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت و گو با خبرنگار روراستی افزود: فضای مجازی سه بعد دارد یک بعد آن تکنیکال که همین عوض شدن گوشیهای تلفن همراه با برندهای مختلف است که در حوزه سخت افزار و نرم افزار کار می کنند.

وی ادامه داد: بعد روانشناسی این فضا اثر اطلاعات روی ذهن است  و  بعد جامعه شناسانه آن همان تعاملات اجتماعی انسان ها در این فضا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: حوزه تکنیکال کمک کرده اثر اطلاعات و شهروندی در فضای مجازی تسهیل شود نگرانی ما این است هر آن چه وارد مغز می شود مغز پردازش و بعد از مدتی نگهداری  و تبدیل به رفتار می کند که این رفتار می تواند رفتار به هنجار یا نا به هنجار باشد.

وی ادامه داد: آموزش در این فضا باید صورت گیرد عدم آموزش موجب لطماتی در این فضا  شده آدم ها حریم خصوصی دارند  و در این زمینه هم آموزش کم بوده که در نتیجه  اطلاعات خصوصی افراد یا سرقت یا نشر شده است و حوزه حریم خصوصی و هویت آدم ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی گفت: فضای مجازی در حوزه تخیل و به هم ریختن رفتارها کار کرده حوزه مدنیت با تاثیر ازپدیده فضای مجازی می تواند تاثیر بپذیرد که در تلاش هستیم با آموزش، اطلاع رسانی و پایبند بودن به حوزه اخلاق بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم.

متین فر خاطر نشان کرد: در رابطه با آموزش باید دوره هایی برای مدیران ، کارشناسان و کاربران در سه سطح آموزشی ارائه دهیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حریم خصوصی، فضای مجازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :