روایتی از شور حسینی عاشقان ابا عبدالله(ع) در هیأت کربلا و هیأت رزمندگان اسلام رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 17168
روایتی از شور حسینی عاشقان ابا عبدالله(ع) در هیأت کربلا و هیأت رزمندگان اسلام رفسنجان+عکس

به همت هیأت کربلا و هیأت رزمندگان اسلام رفسنجان یازده شب معنوی در حسینیه ثارالله رفسنجان رقم خورد و عاشقان زیادی به فیض رسیدند

به همت هیأت کربلا و هیأت رزمندگان اسلام رفسنجان یازده شب معنوی در حسینیه ثارالله رفسنجان رقم خورد و عاشقان زیادی به فیض رسیدند.

به گزارش ” روراستی ” محرم سال ۱۴۳۷ هجری قمری در رفسنجان در حالی گذشت که شور و حال بیشتری نسبت به سالهای قبل داشت.

هیأت کربلا ،محرم امسال برنامه های خود را در حسینیه ثارالله برگزار کرد و با همکاری هیأت رزمندگان اسلام، مسئول برگزاری مراسم در محل معراج شهدای رفسنجان بودند.

خادمان زن و مرد این دو هیأت با شور و حال خاصی همانند خادمان حرم ارباب، میهمانان حضرت را پذیرایی و با خوش آمد گویی برای نشستن به محل مناسب هدایت می کردند.

عطر معنوی زیارت عاشورا هر روز قبل از شروع برنامه ها جاری بود و قرائت قرآن توسط قاریان خوش نوای شهرمان آغاز گر برنامه بود.

حسینیه ثارالله میهمان بزرگی داشت که یازده شب با سخنان گرم و دلنشین خود مردم را رهنمون بود. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی یادگار شهید آیت الله سعیدی از بزرگان انقلاب اسلامی میهمان حسینیه بود که با کلام شیوای خود هر شب بر جاذبه خود می افزود و افزایش جمعیت هر شب بیش از شب پیش گواه این حقیقت بود.

این استاد سخن پیرامون تغییر سبک زندگی به گونه ای سخن می گفت  که جوانان به ویژه کسانی که تازه ازدواج کرده بودند تاثیر زیادی پذیرفتند و آغاز زندگی خود را به زندگی اهل بیت (ع) گره زدند و این مهم طی گفت و گویی که با بعضی از حاضرین در این مراسم که در جمع حضور داشتند تایید شد.

فضای بیرون حسینیه هم توسط خادمان هیات کربلا و هیات رزمندگان اسلام  کنترل و نظم خاصی برقرار بود امسال با وجود خادمان این دو هیأت از گرفتاری خودروها خبری نبود و در پایان برنامه ها ترافیک روانی برقرار بود.

اما آن چه در محرم امسال برای هیأت کربلا اتفاق افتاد و موجب نگرانی مردم شریف و قدرشناس رفسنجان شد بیماری کربلایی مجتی رمضانی و غیبت این مداح ولایی شهرستان بود که به دلیل بیماری راهی بیمارستان شد.

کربلا مجتبی رمضانی که سال هاست مداحی می کند و فردی بی ادعاست و سراسر ایران اسلامی او را با شعر شهید گمنام می شناسند و از حنجره او به فیض رسیده اند در حالی که هنوز باید چند روز در بیمارستان می ماند تا بهبودی کامل بیابد طاقت نیاورد و تنها یک شب پس از عمل جراحی در جمع عزاداران حاضر شد و با توجه به کسالتی که داشت هم چنان برای اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش به مداحی پرداخت.

شب تاسوعا، عاشورا و شام غریبان با شور و حالی وصف ناپذیر برگزار شد تا جایی که حسینیه مملو از جمعیت بود و مردم به سختی داخل سالن جای می گرفتند و عده ای هم بیرون نشسته بودند.

این محرم هم گذشت و دشمن نتوانست عشق حسین(ع) و یارانش را از مسلمانان به ویژه جوانان شیعه بگیرد در هر تجمعی عده زیادی جوان حضور داشتند و با خلوص نیت در عزای حسین(ع) شرکت کرده بودند.

این گوشه ای از عشق حسینی در شهر رفسنجان بود و سایر نقاط شهر نیز از این شور و حال برخوردار بود.

IMG_6683 IMG-20151015-WA0012 DSC_0045 IMG_4748 DSC04285 IMG_7078 IMG_6827 IMG_6859 IMG_4943 IMG_8845 IMG_8856

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، هیات کربلا،حسینیه،ثارالله
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بی حواس

    و این چنین بود که دهه اول محرم تمام شد ...... حالا دوباره روز شماری کنیم تا سال بعد ....