تسهیلات ازدواج یا خرید خودرو؛‌ کدام یک نیاز ضروری‌تر جامعه؟

  • شناسه خبر: 17596
تسهیلات ازدواج یا خرید خودرو؛‌ کدام یک نیاز ضروری‌تر جامعه؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ در شرایط نامناسب اقتصادی فعلی باید از ازدواج جوانان حمایت کرد. چگونه است که دولت برای

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ در شرایط نامناسب اقتصادی فعلی باید از ازدواج جوانان حمایت کرد. چگونه است که دولت برای اعطای تسهیلات خودرو اعتبار لازم اختصاص می‌دهد. آیا خودرو مهم‌تر از ازدواج جوانان است.

به گزارش روراستی، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که بسیاری از جوانان خواستار افزایش میزان وام ازدواج و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آسان‌سازی ازدواج هستند، اظهار داشت:‌ برنامه حمایت از زوج‌های جوان و افزایش میزان وام ازدواج موضوع مهمی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود:‌ اقدام دولت برای ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان به منظور خرید کالای ایرانی قابل تقدیر است اما چرا این تسهیلات فقط باید به کارمندان دولت ارائه شود همچنین در کنار این موارد باید از نسل جوان کشور که بسیاری از آنها به دلیل عدم توانایی مالی ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند، حمایت ویژه کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد که بسیاری از جوانان عقد کرده‌اند اما به دلیل اینکه توانایی مالی کافی ندارند، نمی‌توانند زندگی مشترک را تشکیل دهند؛ چرا برای دریافت وام ۳ میلیون تومانی ازدواج چند ماه در نوبت بمانند؟

سعیدی با طرح این پرسش که آیا دولت واقعاً برای افزایش میزان وام ازدواج پول ندارد، عنوان کرد: چگونه است که برای اعطای تسهیلات خودرو اعتبار لازم را دارند. آیا خودرو مهمتر از ازدواج جوانان است؟ دولت باید به تسهیل ازدواج جوانان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود:‌ مجلس سال گذشته طرحی را تهیه کرد که برای افزایش وام ازدواج ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود اما این موضوع نیز اجرا نشد. مسئولان باید توجه داشته باشند در شرایط نامناسب اقتصادی فعلی، از ازدواج جوانان حمایت کنند و همانگونه که به اعطای تسهیلات خودرو اهمیت می‌‌‌دهند به سرنوشت جوانان نیز حساس باشند.

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،خریدخودرو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :