تعطیلی بیش از ۱۵۰ کارخانه و واحد تولیدی کشور در سه ماه گذشته + جداول آماری

  • شناسه خبر: 18781
تعطیلی بیش از ۱۵۰ کارخانه و واحد تولیدی کشور در سه ماه گذشته + جداول آماری

بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این عقیده هستند که گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات و توافق هسته ای از اشتباهات تاریخی دولت یازدهم بود

بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این عقیده هستند که گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات و توافق هسته ای از اشتباهات تاریخی دولت یازدهم بود که این رویه علی رغم هشدارهای مکرر بدنه کارشناسی کشور همچنان ادامه دارد. در همین خصوص روز گذشته رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور و نیمه تعطیلی شدن ۵۰ درصد دیگر خبر داد.

به گزارش روراستی به نقل از پایگاه ۵۹۸، شاید بتوان اصلی ترین وعده انتخاباتی دکتر حسن روحانی که در فیلم تبلیغاتی اش بیان نمود را این جمله دانست که “هم باید چرخ کارخانه ها بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ ها” که با گذشت نیمی از عمر دولت یازدهم هنوز مردم منتظر تحقق این شعار مهم هستند.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این عقیده هستند که گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات و توافق هسته ای از اشتباهات تاریخی دولت یازدهم بود که این رویه علی رغم هشدارهای مکرر بدنه کارشناسی کشور همچنان ادامه دارد. در همین خصوص روز گذشته رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد واحدهای صنعتی با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، افزود: این آمار نگران کننده است و باید تدبیر مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور به کار گرفته شود. وی همچنین از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور و نیمه تعطیلی شدن ۵۰ درصد دیگر از واحد های صنعتی کشور خبر می دهد.
این آمارهای تکان دهندن در حالی است که ماه های گذشته هیات های تجاری بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به بهانه سرمایه گذاری به ایران سفر نموده اند و در کنار آمارهای متعدد مسئولین دولتی مبنی بر افزایش بستر شغلی و بهبود وضعیت تولید و رونق اقتصادی، شاهد وعده های جدید مسئولین دولتی در بهبود فضای کسب و کار بوده ایم.
لذا خبرنگار اقتصادی پایگاه ۵۹۸ در گزارشی آماری به بررسی تعداد واحدهای صنعتی، کارخانجات و تولیدی های در سه ماه اخیر (از مهر ماه سال جاری تا ۲۹ آذر) که بر اثر مشکلات متعدد اقتصادی و نبود بازار فروش و رکود در بازار یا تعطیل شده اند یا در شرف تعطیلی اند پرداخته است که در ادامه می آید.
 

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،کارخانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :