فرهنگ عاشورا باید در دل‌ها جاودان بماند

  • شناسه خبر: 1949
فرهنگ عاشورا باید در دل‌ها جاودان بماند

امام جمعه رفسنجان گفت: فرهنگ و معرفت عاشورا باید در دل‌ها ایجاد شود و ماندگار بماند. به گزارش روراستی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تاکید بر پرهیز و اجتناب کامل از گناهان اظهار داشت: از مهم‌ترین خاصیت‌های نماز جمعه تقویت تقوا است و […]

امام جمعه رفسنجان گفت: فرهنگ و معرفت عاشورا باید در دل‌ها ایجاد شود و ماندگار بماند.

به گزارش روراستی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تاکید بر پرهیز و اجتناب کامل از گناهان اظهار داشت: از مهم‌ترین خاصیت‌های نماز جمعه تقویت تقوا است و انسان هر جمعه به خود یادآور می‌شود که از گناهان دوری کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: آنگاه که خداوند بخواهد به کسی خیر برساند و بنده‌اش را سعادتمند کند، محبت امام حسین (ع) را در دل او ایجاد می‌کند و عشق به زیارت آن حضرت را در دلش به وجود می‌آورد.

رمضانی‌پور افزود: بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که طغیانگر و کافر شدند و زندگی آخرت را به دنیا فروختند، عذابی که تخفیفی در آن وجود ندارد، در انتظارشان است و به خیال اینکه به نفع آنها است به کار خود ادامه دادند، اما این مهلتی که خدا به آنها داده به این دلیل است که بار گناهانشان را سنگین‌تر کنند.

وی بیان داشت: خطبه حضرت زینب (س) در مجلس یزید هم گواه همین آیه شریفه قرآن بود و ایشان به یزید فرمودند، «امروز تو شادی می‌کنی و چنین می‌پنداری که پهنای جهان را بر ما تنگ کرده‌ای و همچون اسیران ما را به این طرف و آن طرف می‌بری‌، اشتباه می‌کنی، خدا این فرصت را به تو داده تا پشتت از گناه سنگین‌تر شود و عذاب دردناکی در انتظار توست».

وی عنوان کرد: هرگاه احساس کردیم گناه و طغیانی ما را فراگرفته، باید فوری از آن توبه کنیم تا اسیر آن گناه نشویم.

خطیب جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ عاشورا و ماندگاری آن در دل‌ها اهمیت زیادی دارد و باید در عزاداری‌ها رعایت حال شهروندان را داشته باشیم.

رمضانی‌پور به اهمیت عزاداری برای امام حسین (ع) اشاره و بیان کرد: درسی که از محرم و از امام حسین (ع) گرفته‌ایم را باید حفظ کنیم و از دست ندهیم.

وی به یازدهم محرم و روز اسارت اهل‌بیت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: از مصیبت‌هایی که در ناحیه مقدسه آمده، مصیبت اسارت حضرت زینب (س) است.

رمضانی‌پور به رویدادهای جهان اسلام و منطقه اشاره کرد و بیان داشت: دسیسه‌های استکبار جهانی و صهیونیست در کشورهای مختلف ملموس و مشهود است و امام راحل (ره) بارها فرمودند «رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است».

وی خاطر‌نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در این راستا بیان کردند که هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد، به خود ضربه زد و باید روح عاشورایی و روح نترسیدن و مجاهدت را در خود تقویت کنیم تا دشمن از ما بترسد‌.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان رفسنجان روراستی فرهنگ عاشورا باید در دل‌ها جاودان بماند
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :