کاهش ۳۰ درصدی صادرات پسته/عمده بازار پسته ایران در خاور دور

  • شناسه خبر: 19588
کاهش ۳۰ درصدی صادرات پسته/عمده بازار پسته ایران در خاور دور

در جلسه ستاد پسته رفسنجان عنوان شد: صادرات پسته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش”روراستی” محمود ابطحی عضو انجمن پسته افزود: امسال صادرات نسبت به سال قبل کمتر بوده است و علت این بود که عمده پسته اول سال در بازار چین موجود بود و چینی ها که عمده خریداران پسته ایران هستند تقاضای کمتری داشتند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار غیر رسمی گمرک ۵۸ هزار تن پسته در سه ماه مهر، آبان و آذر صادر شده است، تصریح کرد: عمده بازار پسته ایران خاور دور است و انجمن پسته به دنبال حذف و یا کاهش تعرفه ورود پسته به روسیه بوده که این امر از سوی جلال پور رییس انجمن پسته و عسکراولادی رییس اتاق ایران روسیه به طور جدی دنبال می شود.

این بازرگان با سابقه و عضو انجمن پسته ادامه داد: ورود پسته به روسیه با وجود قوانین سخت گمرکی سخت است و قرنطینه با پسته رفسنجان همکاری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه پسته فروشی ها در خاکریز اول این تجارت هستند، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد به آنها تسهیلات ارائه شود و حمایت شوند و در این بخش بازار نقدینگی تزریق شود تا پسته جذب شود.

ابطحی عنوان کرد: سه ماه اول سال زراعی عرضه پسته زیاد است اما در بخش صادرات تقاضا اینقدر زیاد نیست و این شکافی که ایجاد می شود روی قیمت پسته تأثیر می گذارد.

کاهش ۳۰ درصدی صادرات پسته

ناهید سربازپور رییس اداره استاندارد رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ۳۰درصدی صادرات پسته در سال جاری افزود: با توجه به تشخیص سم در محصول اگر دستگاهها زیاد کار کنند دچار مشکل می شوند.

وی تأکید کرد: با وجود حجم بالای کالا باید دستگاههای متعددی وجود داشته باشد و به همان اندازه نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پسته، صادرات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :