رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند

  • شناسه خبر: 20397
رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند

نایب‌رئیس سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی می‌گوید، توافق هسته‌ای ایران یک پیمان امضاءشده نیست و در نتیجه رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌تواند در آن بازنگری کند.

به گزارش”روراستی” «مالکوم هونلین»  نایب‌رئیس سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی  می‌گوید، توافق هسته‌ای ایران در آمریکا به خاطر «مانور پارلمانی» تصویب شد و در نتیجه ممکن است رئیس‌جمهوری بعدی خود را به اجرای توافق موظف نداند

هونلین دیروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گفت، هر چند توافق هسه‌ای انجام شده است اما از آنجا که پیک یمان امضاء شده نیست، رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند در آن بازنگری کند.

وی در ادامه با ادعای اینکه «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم مخالف توافق هستند»، افزود: «می‌توانم ببینم که رئیس‌جمهوری بعدی می‌خواهد این توافق را بازبینی کند».

نایب‌رئیس سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی در بخش دیگری از مصاحبه خود مدعی شد: «درست نیست توافق هسته‌ای را شکستی برای جامعه حامی اسرائیل در آمریکا تلقی کنیم زیرا بحث بر سر اسرائیل نیست و آمریکا نیز از سوی ایران تهدید می‌شود».

مالکوم هونلین سخنان یک محقق در واشنگتن را نقل کرد که مدعی شده بود، بین ۳۰ تا ۴۰ هزار عامل حزب‌الله در آمریکایی جنوبی در حال حفر تونل از مکزیک به آمریکا هستند.

هونلین ادامه داد: «عوامل حزب‌الله در مکزیک حضور دارند. ایران در آمریکای جنوبی کارخانه تولید سلاح و نیز کارخانه تولید اورانیوم دارد. کارخانه تولید اورانیوم در کنار کارخانه‌های روسی و چینی مستقر شده است بنابراین اگر آنها را بمباران کنید با مشکل بزرگی روبرو می‌شوید».

وی درباره سال پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما گفت: «دولتی هست که ما باید با آن همکاری کنیم و ببینیم چه کاری می‌توانیم با آنها انجام دهیم. برخی در دولت به من گفته‌اند خاورمیانه محور تمرکز باراک اوباما در سال پایانی ریاست‌جمهوری او نخواهد بود».

هونلین در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره علت تصمیم فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک گفت: «درک انگیزه فرانسه دشوار است. یک روز بهترین موضع را می‌گیرند و روز دیگر چنین اقدامی را در پیش می‌گیرند. جمعیت مسلمان گسترده‌ای در فرانسه وجود دارد در نتیجه ممکن است سیاست داخلی یکی از عوامل این تصمیم باشد».

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، رئیس جمهور، بعدی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :