دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

  • شناسه خبر: 21642
دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

با شرایط پیش آمده بهترین راه حل آن است که هاشمی رفسنجانی مطلب اشتباه خود را که احتمالا و با دیده حسن ظن از سر «ناآگاهی» است، تصحیح کند و فریب «خیانت» اطرافیان و تیم رسانه خود را نخورد.

به گزارش”روراستی” به نقل از  پایگاه ۵۹۸، «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها…». این توییت در صفحه کاربری رسمی هاشمی رفسنجانی در شبکه اجتماعی توئیتر و پس از رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وی منتشر شد و بسیاری از ناظران سیاسی را علاوه بر برداشت اشتباه از واژه «گفتمان» در حیرت از درک هاشمی رفسنجانی نسبت به امنیت ملی در منطقه آشوب‌زده غرب آسیا و آمادگی در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به روایت رییس جمهوری آمریکا «گزینه نظامی» در قبال ایران بر روی میز قرار دارد؛ فرو برد.

 

 

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

مطالب منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی و حساب‌های کاربری هاشمی‌رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی انعکاس‌کننده منظومه فکری وی در قبال مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی است که مسلماً با تأیید هاشمی رفسنجانی و اعضای دفتر وی که خویشاوندان ایشان نیز هستند؛ انتشار می‌یابد. هاشمی رفسنجانی در تمجید از تیم رسانه‌ای خود از «توفیق» آنان در «سخت‌ترین شرایط» برای «روشنگری‌های دقیق» یاد می‌کند.[۱] اما روشنگری دقیق آنان پیرامون تفکرات هاشمی رفسنجانی به سرعت تکذیب شد؛ به نحوی که سایت نزدیک به دفتر هاشمی رفسنجانی به نقل از فردی «بی‌نام» ولی «مطلع»! نوشت: «آنچه در اخبار بعنوان توییتر آیت الله هاشمی منتشر می‌شود، حساب کاربری یکی از دوستداران ایشان است و محتوای آن، هیچ ارتباطی به آیت الله هاشمی ندارد. حدود دو ماه قبل اطلاعیه رسمی از سوی دفتر آیت الله هاشمی صادر شد که در آن انتساب حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی غیر از سایت رسمی ایشان تکذیب شد. بنابراین مجدداً تاکید می‌شود صفحه فعال در توییتر، کانال تلگرامی و اینستاگرام ایشان ربطی به آیت الله هاشمی ندارد.»[۲]

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

اما آنچه حیرت‌انگیز است دروغ‌گویی تمام عیار تیم رسانه هاشمی رفسنجانی در قبال سخنان چند روز اخیر ایشان است؛ به نحوی که حساب‌های کاربری مورد تأیید دفتر هاشمی بوده است و حتی در متن تکذیب از سوی فرد مطلع در سایت نزدیک به هاشمی رفسنجانی نسبت به اطلاعیه دفتر وی خلاف واقع‌گویی صورت گرفته است که در ادامه به صورت مستدل به بیان دروغگویی آنان می‌پردازیم.

· صفحات مورد تأیید دفتر هاشمی کدام هستند؟

اولین پرسش در قبال این است که «کدام‌یک از صفحات اجتماعی مورد تأیید دفتر هاشمی رفسنجانی است» تا سپس نسبت به محتوا آن قضاوت کنیم. دفتر هاشمی رفسنجانی در توضیح درباره شبکه‌های اجتماعی در اطلاعیه مذبور اعلام داشت: «به اطلاع می‌رساند که تنها صفحات شبکه‌های اجتماعی که در سایت رسمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نشانی آن‌ها درج گردیده است، منسوب به ایشان بوده سایر صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، ایسنتاگرام، توئیتر و سایر شبکه‌های مجازی به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده‌اند، ارتباطی به ایشان ندارد.» و در ادامه پیرامون پذیرش مسئولیت محتوای مطالب آمده است: «صرفاً محتوای مطالبی که از طریق دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سایت رسمی ایشان و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر می‌شود، مورد تأیید است.»[۳] بنابراین صفحات اجتماعی که محتوای آن «مورد تأیید» و «منسوب» به هاشمی رفسنجانی است در سایت ایشان به آدرس «http://www.hashemirafsanjani.ir» درج شده است.

این درحالی است که در متنِ منبعِ مطلع در سایت نزدیک به فرزند هاشمی رفسنجانی آمده است «انتساب حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی غیر از سایت رسمی ایشان تکذیب شد.» که در متن اطلاعیه دفتر هاشمی رفسنجانی به صراحت از وجود شبکه‌های اجتماعی منتسب و مورد تأیید سخن به میان آمده است تا در گام اول به صورت کاملاً ناشیانه دروغ‌گویی آنان آشکار شود.

حال چه صفحاتی مورد تأیید سایت هاشمی رفسنجانی است؟ آدرس صفحات زیر در سایت هاشمی رفسنجانی درج شده؛ که به این صورت است: کانال تلگرام به آدرس «http://telegram.me/hashemirafsanjaniir»، صفحه اینستاگرام به آدرس «https://www.instagram.com/p/BCdcUE5LNk8/?taken-by=hashemirafsanjani.ir» و صفحه توییتر «https://twitter.com/rafsanjani_fa».

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی
دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

· تأیید صفحه توییتر در سایت هاشمی رفسنجانی / بازتاب استقبال از توییت هاشمی در مالزی

علاوه بر درج آدرس صفحه توییتر مورد نظر در سایت هاشمی رفسنجانی که محتوای مطالب طبق اطلاعیه دفتر ایشان مورد تأیید است؛ سایت هاشمی رفسنجانی در ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ در مطلبی اقدام به انتشار بازتاب استقبال از توییت هاشمی در مالزی کرد و در همین راستا نوشت: «توئیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار آن از سوی دختر ماهاتیر محمد با استقبال وسیعی در مالزی روبرو شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مارینا ماهاتیر در صفحه فیس بوک خود با انتقاد از شرایط سیاسی فعلی مالزی با انتشار توئیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت: هر کسی را مردم نخواهند، باید کنار برود!.»[۴]

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

و همچنین سایت هاشمی رفسنجانی در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ در پیرامون «تحلیلی درباره توئیت وداع با طبسی» در روزنامه هفت صبح آن را «درسی که باید از هاشمی گرفت» دانست. و در همین راستا نوشت: «اما نمی‌توانیم از تحسین شیوه‌های متنوع سیاست‌ورزی او از همکلامی شگفت او با تغییرات جامعه و از قدرت او در احیای برند سیاسی‌اش که به روایت دکتر رسول بابایی به یک مگابرند تعیین‌کننده بدل شده است، چشم بپوشیم و تحسینش نکنیم. مرد ۸۱ ساله سیاست ایران در سوگ آیت‌الله واعظ طبسی چنین توئیتی را منتشر ساخته است: رفیق روزهای تنهایی‌ام بود. رفیقی که تا آخر پای رفاقتش ایستاد. خداحافظ رفیق روزهای سخت. خداحافظ! این توئیت سرحال و امروزی در شبکه مجازی واکنش‌های خود جوش مضاعفی را به همراه داشت.[۵]

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانیدروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی


هرچند پیش از این نیز سایت هاشمی رفسنجانی به درج پیام توییتری ایشان نسبت «تقارن میلاد پیامبر اسلام و مسیحیت» اقدام کرده بود که پس از پیام تکذیب از سوی فرد نامشخص و مطلع از سایت هاشمی رفسنجانی در کمال تعجب حذف شد[۶]

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

همچنین پایگاه خبری جماران نیز پس از توئیت مشهور هاشمی درباره موضوع موشکی، ضمن تأیید اصالت حساب کاربری مورد اشاره، در خبری نوشت:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیترش نوشت: دنیای فردا، دنیای گفتمان‌ها است نه موشک‌ها.

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

حال این سؤال در افکار عمومی پیش می‌آید که چگونه در این چندماه سایت رسمی هاشمی رفسنجانی طبق متن تکذیب؛ مطلبش را از «حساب کاربری یکی از دوستداران ایشان» به نام هاشمی رفسنجانی درج کرده است؟! آیا میان دوستداران و هاشمی آنچنان قرابت فکری وجود دارد که نیازی به درج اسم آنان نیست؟!

· تأیید صفحه توییتر در کانال تلگرام هاشمی رفسنجانی

«به کانال تلگرام سایت هاشمی بپیوندید» پیامی آشنا برای خوانندگان مطالب سایت هاشمی رفسنجانی است. در پیام این کانال تلگرامی آمده است: «پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.» که آدرس توییتر «https://twitter.com/rafsanjani_fa» نیز قید شده است.

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

· تأیید صفحه توییتر در اینستاگرام هاشمی رفسنجانی

از سوی دیگر صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی هاشمی رفسنجانی نیز علاوه بر درج صفحه توییتر مورد نظر، مطلب جنجال‌آفرین هاشمی را نیز بازنشر داده است.

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

· اصلاح توییت هاشمی‌رفسنجانی پس از رد صفحه مورد نظر

پس از تکذیب انتساب صفحه توییتر مدنظر از سوی سایت نزدیک به فرزند هاشمی رفسنجانی که براساس اطلاعیه دفتر هاشمی رفسنجانی خلاف واقع و دروغی آشکار بود؛ این صفحه توییت خود را اصلاح کرد و نوشت: «توییت قبل تقطیع شده بود، متن کامل این است: دنیای فردا دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک‌های قاره پیما و بمب هسته‌ای…»

دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی + تصاویر و اسناد

· دروغگویی تیم رسانه‌ای به جای پاسخگویی هاشمی رفسنجانی

برخلاف مطالب منتشرشده در سایت مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی مبنی بر عدم انتساب صفحه توییتر به وی؛ طبق اطلاعیه دفتر ایشان این صفحه متعلق به هاشمی رفسنجانی است و تولید محتوای آن مورد تأیید ایشان است؛ اما تیم رسانه‌ای هاشمی رفسجانی تصمیم گرفتند به جای درج پاسخ هاشمی رفسنجانی نسبت به سخنان اشتباه خود و ابراز عذرخواهی از مردم ایران به دروغگویی ناشیانه و غیرحرفه‌ای دست بزنند.

با شرایط پیش آمده بهترین راه حل آن است که هاشمی رفسنجانی مطلب اشتباه خود را که از سر «ناآگاهی» است تصحیح کند و فریب «خیانت» اطرافیان و تیم رسانه‌ای خود را نخورد.

منبع: مشرق

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دروغگویی، رسانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :