اجرای تحریم‌های موشکی ایران را قاطعانه ادامه می‌دهیم/تهران از مزایای برجام برخوردار شده است

  • شناسه خبر: 21656
اجرای تحریم‌های موشکی ایران را قاطعانه ادامه می‌دهیم/تهران از مزایای برجام برخوردار شده است

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن تأکید کرد کشورش «قاطعانه» اجرای تحریم‌های غیرهسته‌ای از جمله تحریم‌های وضع‌ شده در قبال برنامه موشکی ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش”روراستی” «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز جمعه برجام را موفقیتی قابل توجه و «پیروزی دیپلماسی» توصیف کرد، اما گفت پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی، امری زمان‌بر خواهد بود.

اوباما که بعد از نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت: «پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی به زمان نیاز دارد، اما ایران در حال حاضر هم از مزیت‌های این توافق برخوردار شده است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ۶ کشور طرف توافق با ایران در سند برجام کماکان نیازمند همکاری برای اجرای کامل آن خواهند بود.

 اوباما همچنین این توافق را الگویی برای دیپلماسی در آینده دانست و گفت: «این توافق به ما این موضوع را یادآوری می‌کند که هر زمان جامعه جهانی موضع مشترک داشته باشد، می‌توان امنیت جهانی را ارتقاء داد.»

اوباما در ادامه علی‌رغم اشاره به اینکه ایران «پیشرفت‌هایی واقعی» در پایبندی به تعهداتش در برجام داشته یادآوری کرد که برجام تمامی اختلافات واشتگتن با تهران را حل نمی‌کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، وی گفت: «فکر می‌کنم یادآوری این نکته مهم است که این توافق تمامی اختلافات ما با  ایران، شامل اقدامات ثبات‌زدا در منطقه را حل نمی‌کند.»

وی اضافه کرد: «ممنوعیت‌های تجاری آمریکا، به استثنای موارد محدود، پابرجا هستند. ما هم اجرای قاطعانه اجرای تحریم‌های مربوط به تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه‌های موشکی ایران را ادامه می‌دهیم.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز ۲۳ تیر ماه سال گذشته به توافقی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند که قرار بود ضمن محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های مرتبط با این برنامه را نیز رفع کند. اجرای این توافق چند ماهی است که آغاز شده و تهران به طور کامل تعهدات خود را انجام داده است.

رسانه‌های غربی می‌گویند هراس شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی از جریمه شدن از سوی آمریکا موجب شده تا آن‌ها با وجود رفع تحریم‌ها نسبت به همکاری با ایران بی‌میل باشند.

منبع: فارس

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تحریم، موشکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هم میهن

    رهبرعزیز فرمودند مذاکره باشیطان فایده ای ندارد دولتمردان کم کم دارند به این باور می رسند.چه فایده زمانیکه قلب راکتور اراک را در آوردیم واورانیوم غنی شده دولت قبلی را به باد فنا دادیم ..... بیچاره وزیر وتیمش با کلی هزینه هتل کوبورگ وکلی هزینه رفت وآمد وتلف کردن وقت حالا داریم میبینیم هیچ وهیچ وهیچ برهیچ مپیچ وریس جمهور که کلی ذوق کرده بود که حاصل کار وتعاملش برجام است وتحریم ها ترک برداشت ولی نمی دانست شیطان دارد به دور ما تار محکمتری می تند. عزیزان شیطان شیطان است اونها نمی آیند اسراییل ول کنند ما را بچسبند

    امید

    پس روی موشک هایمان محکم تر می نویسیم این دفعه با هزار زبان زنده دنیا مینویسیم اسراییل را تا ۲۵ سال آینده از روی زمین محو خواهیم کرد .چشم اوباما واون یا هو علفی اسراییلیش کور