پرونده فساد شورا و شهرداری تبریز وارد فاز جدید شد

  • شناسه خبر: 22996
پرونده فساد شورا و شهرداری تبریز وارد فاز جدید شد

در ادامه پیگیری پرونده فساد شهرداری و شورای شهر تبریز خبر از باز شدن پای یکی از شهرداران مناطق تبریز این شهر خبر می‌دهند.

در ادامه پیگیری پرونده فساد شهرداری و شورای شهر تبریز خبر از باز شدن پای یکی از شهرداران مناطق تبریز این شهر خبر می‌دهند.

به گزارش”روراستی” یک منبع آگاه افزود: در رابطه با پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر تبریز باید دقت کنیم یک‌سری افراد به عنوان متهم و یک‌سری افراد به عنوان مطلع در این پرونده هستند.

این منبع آگاه خبر دستگیری یک از شهرداران مناطق تبریز را تایید کرد.

هفته گذشته نیز مدیر حراست و رئیس دفتر ساختمان عمارت شهرداری تبریز دستگیر شده بودند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در بیست و دوم فروردین سال‌ جاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود : فعلاً معلوم نیست بازداشت و یا قرار دیگری صادر شود؛ در هر صورت دعوت از اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری همچنان ادامه دارد و می‌خواهیم هر چه زودتر تحقیقات این پرونده را تکمیل کنیم و به دادگاه ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری تاکید کرد: آبروی افراد برای ما مهم است و بدون دلیل به خودمان اجازه نمی‌دهیم کسی را به دادگاه احضار کنیم، اما مصمم هستیم افرادی را که به نوعی در بحث ارتشاء و تبانی در معاملات مختلف پروژه‌های شهری اعمال نفوذ کرده‌اند و دلایل علیه آنها است با رعایت حرمت و جایگاه افراد مجازات کنیم.

وی میزان اخذ رشوه توسط متهمان شورای شهر و شهرداری را متفاوت عنوان کرد و گفت: ممکن است فردی اقدام به اخذ چند مورد رشوه کند به عنوان مثال یکی از متهمان تنها در یک مورد رشوه‌گیری حداقل ۱۰۰ میلیون تومان از طرف مقابل دریافت کرده است تا با اعمال نفوذ وی را برای تصاحب سمتی در شهرداری به شهردار معرفی کند.

*هنوز ادله‌ای علیه شهردار تبریز وجود ندارد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر احتمال دست داشتن شهردار در این پرونده اظهار کرد: هنوز در این مورد ادله‌ای نداریم، اما اگر داشته باشیم برای ما مقام و جایگاه افراد فرقی نمی‌کند و در مجازات دست‌اندازان به بیت‌المال و سوء‌استفاده کنندگان از جایگاه و مقام کوتاهی نمی‌کنیم.

*اگر کیفرخواست صادر شود حکم تعلیق شورا اجرا می‌گردد

وی ادامه داد: پرونده شورای شهر و شهرداری تبریز فعلاً در مرحله تحقیقات مقدماتی است و منتهی به صدور کیفرخواست نشده است و اگر کیفرخواست صادر شود حتما حکم تعلیق شورا نیز اجرا می‌گردد و اعضای شورای شهر اجازه فعالیت نخواهند داشت مگر اینکه مشمول حکم برائت شوند.

منبع: رجانیوز

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، فساد، شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :