مراقب کلاهبرداری های رایانه ای باشید

  • شناسه خبر: 23052
مراقب کلاهبرداری های رایانه ای باشید

رئیس پلیس فتا رفسنجان گفت: با توجه به گسترش کلاهبرداری‌های اینترنتی و رایانه‌ای باید مراقب بود و به افراد ناشناس برای خدمات عابربانک اعتماد نکرد.

به گزارش”روراستی” علی بازماندگان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان افزود: با توجه به جرائم فضای مجازی پلیس فتا در سال ۸۹ راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: جرائم فضای مجازی زیاد بوده و برداشت اینترنتی از حساب اشخاص و کلاهبرداری از این طریق نوعی از این جرائم بوده که رو به گسترش است.

بازماندگان با بیان اینکه به هیچ عنوان کارت بانکی خود را دست مغازه‌داران ندهید، تاکید کرد: همواره خود فرد باید کارت بانکی را وارد و رمز کارتش را وارد کند.

وی افزود: کارتی که داخل یک دستگاه زده می‌شود سپس با عدم پاسخگویی از سوی مشتری مواجه می‌شویم و در دستگاه بعدی جواب می‌دهد دستگاه اولی اطلاعات کارت را ثبت می‌کند و توسط کارت خام از سوی کلاهبرداران حساب اشخاص خالی می‌شود.

بازماندگان با توصیه بر عدم اعتماد به رهگذران پای عابربانک‌ها بیان کرد: اگر نیاز به انتقال پول با اینترنت در کافی‌نت‌ها دارید حتما فرد آگاهی را همراه خود ببرید و در غیر این صورت حتما رمز دوم کارتتان را پس از خروج از کافی‌نت تغییر دهید.

وی با اشاره به تماس‌هایی مبنی بر برنده شدن و واریز مبالغی به حساب‌هایی که کلاهبرداران اعلام می‌کنند، تصریح کرد: هرگز به این پیامک‌ها و تماس‌ها اعتماد نکنید.

رئیس پلیس فتای رفسنجان متذکر شد: تلفن ۱۱۰ آماده پاسخگویی به افراد است و پلیس فتا این کلاهبرداری‌ها را پیگیری خواهد کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، افراد، ناشناس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :