یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان + عکس

  • شناسه خبر: 23122
یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان + عکس

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: پیدا کردن و حفظ سیره شهدا ارزشمند است.

با حضور مشاور عالی فرمانده سپاه قدس، اولین یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش”روراستی” اولین یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان با حضور مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و و جمعی از مسؤولان و خانواده شهدا در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

سردار  کریم‌پور در این مراسم با اشاره به اهمیت گرامی داشت یاد شهدا افزود: کسانی که برای شهدا وقت می‌گذارند و برای شهدا کار می‌کنند در گسترش تفکر شهدا سهیم هستند.

وی ادامه داد: پیدا کردن سیره شهدا و حفظ مسیری که شهید پیدا کرده مانند فاطمیون و زینبیون که از راه‌های دور هجرت کردند و به درجه مجاهدت و شهادت رسیدند ارزشمند است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به کلام رهبری که فرمودند «بعضی می‌خواهند این را به فراموشی بسپارند، این‌ها همان‌هایی هستند که با اهداف انقلاب میانه خوبی ندارند»، تصریح کرد: مردم ما شهدا را دوست دارند، چون شهدا از حیات خود گذشتند تا امینت به ارمغان بیاورند.

وی از تشییع شهدای غواص یاد کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب مدالی را برای نخستین بار بر سینه کسانی زدند که برای شهدا وقت می‌گذارند و فرمودند «حضور پر مضمون امروز شما در تشییع دردانه‌های به میهن بازگشته به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است».

کریم‌پور متذکر شد: حاضران در تشییع شهدای غواص به تعبیر رهبر انقلاب ثروت امام‌ مهدی(عج) بودند، اما خود شهدا چه کسانی هستند.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله بهاءالدینی و مقام معظم رهبری در جبهه‌ها تصریح کرد: وقتی از آنها پرسیده می‌شود، چرا به جبهه آمدید، می‌گویند آمدیم خودمان را بسازیم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نیز اظهار داشتند «جبهه یک اردوگاه یک‌پارچه مراقبت بود، باندبازی نبود، افراط و تفریط، دروغ و غیبت و گروه‌بازی نبود».

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به سختی‌هایی که فاطمیون و زینبیون با خلوص در برابر دشمنان اسلام می‌ایستند، خاطرنشان کرد: عشق و علاقه آنها را به این سمت کشانده است، اما بعضی‌ها دل مادران و خانواده آنها را می‌لرزانند.

کریم‌پور از دیدار پوتین با رهبر انقلاب و توصیف او از رهبر انقلاب نیز یاد کرد و افزود: به گفته پوتین او می‌خواست در دنیا برای خودش افتخار کسب کند که با رهبر ایران خصوصی صحبت کرده است و زمانی که خبرنگاری از او پرسید، نظرت در مورد رهبر ایران چیست، او می‌گوید من مسیح را در چهره ایشان دیدم.

وی از جمله دیگر پوتین در مورد رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: پوتین به خبرنگار می‌گوید «تا زمانی که فکر این مرد دانا و توانا و زیرک بر این کشور است، هیچ تهدیدی به این کشور روا داشته نمی‌شود».

این پیشکسوت دفاع مقدس، این عظمت و اقتدار را از آثار خون شهدا دانست و عنوان کرد: تمام دنیا می‌گویند تنها ملتی که در برابر استکبار جهانی ایستاده است، ملت ایران است.

کریم‌پور از قدرت موشکی کشورمان یاد کرد و به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت که فرمودند «هر کس در برابر اسرائیل بایستد به او کمک می‌کنیم و دشمن در هر سطحی به ما حمله کند در همان سطح به او حمله خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به شهدای مدافع حرم نگاه ویژه دارند، تصریح کرد: این شهدا چون در غربت هستند، اجر دو شهید دارند.

این مراسم با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای تواشیح و برنامه های فرهنگی همراه بود.

download_003 download_014 download_005 download download_010 download_009 download_006 download_011 download_004 download_002 download_007 download_015 download_012 download_013

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سیره، شهدا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • پیراسته فر

    اسامی شهدای مداع حرم کو!؟ استان کرمان چندشهیدمدافع حرم دارد؟ اسامی