حقوق‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال گناه و خیانت است/مسئله عزل و برگرداندن پول بیت‌المال باید پیگیری شود

  • شناسه خبر: 24368
حقوق‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال گناه و خیانت است/مسئله عزل و برگرداندن پول بیت‌المال باید پیگیری شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید سعید فطر تصریح کردند: موضوع حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت المال، که مردم خبر آن را دهان به دهان منتقل می‌کنند، این برداشت‌ها گناه است، خیانت به آرمان‌های اسلامی است.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مردم مسلمان و خداجوی ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی و عبادت خداوند متعال، نماز عید سعید فطر را با شکوه فراوان، در سراسر کشور برگزار کردند. اوج این حضور و شکرگزاری، در مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز، ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، ماه رمضان امسال در کشور را پر از معنویت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسئولان باید به دلهای نورانی این مردم مؤمن غبطه بخوریم و البته خدا را شکرگزار باشیم اما از طرف دیگر باید بدانیم که در قبال مردم مؤمن کشور چه مسئولیت سنگینی داریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، روزه‌داری مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در بلندترین و گرم‌ترین روزهای سال را از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان امسال برشمردند و افزودند: البته دستهای خبیثی سعی کردند نوجوانان را به روزه‌خواری بکشانند که به لطف الهی موفق نشدند و در آینده نیز موفق نخواهند شد.

ایشان خاطرنشان کردند: این موضوع باید مردم و مسئولان کشور را بار دیگر متوجه کند که دشمنان خبیث ایران اسلامی برای دور کردن نسل بالنده کشور از دین چه برنامه‌هایی دارند اما برنامه‌ریزی امسال بدخواهان، با هوشیاری مردم به شکست انجامید.

رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری راهپیمایی عظیم روز قدس در هوای بسیار گرم به‌خصوص در استانهای جنوبی کشور را جلوه زیبای دیگر و یکی از کارهای بزرگ و مجاهدت مردم در ماه مبارک رمضان دانستند و گفتند: مردم با این حضور گسترده و بلند کردن فریاد خود در قبال مسئله مهم فلسطین، در واقع اعلام کردند که اگر برخی دولتهای اسلامی به آرمان فلسطین خیانت و یا برخی دولتها کوتاهی می کنند و یا برخی ملتها از این موضوع بی خبر هستند، اما ملت ایران حاضر است در مقابل همه دشمنان بایستد و مسئله فلسطین را زنده کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ماه رمضان امسال را نمایشگاه بزرگی از جلوه ها و نشانه های معنویت مردم خواندند و با اشاره به برگزاری جلسات با شکوه قرآنی در حرم های مطهر که به بهترین وجه در رسانه ملی منعکس شد، افزودند: یکی دیگر از این جلوه ها، پدیده‌ی رو به گسترش افطاری های مردمی در شهرهای مختلف و به‌ویژه در مناطق مختلف تهران بود که این معنویت و روحیه خدمتگزاری به مردم، انصافاً هر فردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ایشان، پدیده حسنه افطاری‌های مردمی را در مقابل افطاری‌های مسرفانه و مترفانه دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی دستگاهها اقدام به پدیده زشت افطاری‌های پر هزینه در هتلها برای افراد غیر مستحق کردند که باید گفت افطاری‌های ساده و مردمی به افراد مستحق و رهگذران در مقابل این موضوع قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، «توزیع افطاری درِ خانه نیازمندان به‌وسیله جوانانی که نام خود را “کوچه‌گردانان عاشق” گذاشته‌اند»، «برگزاری جلسات پر شکوه دعا و مناجات در مساجد، حسینیه‌ها و مزار شهدا به‌ویژه در شبهای احیا»، «سنت رو به رشد و مبارک اعتکاف در دهه آخر رمضان» و «اقدام برخی پزشکان در معاینه رایگان بیماران در ماه رمضان» را جلوه‌های زیبای دیگری از ماه رمضان دانستند و تأکید کردند: این‌چنین رمضانی قطعاً موجب جلب رحمت الهی خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز، با اشاره به انفجارهای تروریستی در روزهای اخیر در عراق، ترکیه، بنگلادش و برخی کشورهای دیگر، گفتند: متأسفانه امسال عید فطر مسلمانان در برخی کشورها به‌دست تروریستهایی که می‌خواهند «اسلام جعلی و بدلی» را دستور اربابان خود جایگزین «اسلام واقعی» کنند تبدیل به عزا شد، و این جنایات، نتیجه پرورش دادن تروریستها به‌وسیله دستگاههای امنیتی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

ایشان با تأکید بر اینکه جرم کشتار انسانهای بی‌گناه در منطقه متوجه حامیان تروریستهای تکفیری است که البته خود آنها نیز به‌تدریج در حال آسیب دیدن از تروریزم هستند اما این گناه و جرم آنها فراموش نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، برافروخته بودن شعله‌های جنگ و ناامنی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، لیبی و یمن را مایه تأسف خواندند و افزودند: مردم یمن اکنون یکسال و سه ماه است که در زیر بمبارانها قرار دارند اما باید به این مردم و رهبری حکیمانه آنان آفرین گفت که در چنین شرایطی و در هوای گرم، راهپیمایی روز جهانی قدس را با عظمت برگزار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هدف اصلی قدرتهای استکباری از به‌راه انداختن جنگ و ناامنی و تروریسم در منطقه، به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین است، گفتند: مبارزه برای آزادی فلسطین یک مبارزه اسلامی و همگانی است که ادامه این حرکت، وظیفه همه مسلمانان است و قرار دادن موضوع فلسطین در چارچوب یک موضوع داخلی و عربی صِرف، کاری غلط است.

ایشان در بخش پایانی خطبه دوم نماز عید فطر، به موضوع حقوق ها و برداشت های غیرمنصفانه و ظالمانه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه چنین برداشت های نامشروعی از بیت المال، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است، افزودند: در این موضوع، در گذشته، قطعاً کوتاهی ها و غفلتهایی شده است که باید جبران شود اما مسئولان باید موضوع حقوق های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از مواضع رئیس جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه مبنی بر برخورد و پیگیری قاطعانه با این پدیده زشت، خاطرنشان کردند: در این موضوع، باید دریافت های نامشروع باز گردانده شود و افرادی که مرتکب بی قانونی شده اند، مجازات و افرادی هم که از قانون سوءاستفاده کرده اند، برکنار شوند، زیرا آنان لیاقت حضور در مراکز و مسئولیتها را ندارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند تا از این موضوع، مستمسکی بر ضد نظام ایجاد کنند، گفتند: افرادی که دریافتهای نامشروع داشته‌اند در مقایسه با مدیران پاک‌دست نظام، اندک هستند اما همین اندک نیز، مضرّ و عیب است و باید برطرف شود.

ایشان یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند و تأکید کردند: هنگامی که در جامعه، «اشرافی‌گری، اسراف و تجمل»، ترویج می‌شود، نتیجه آن بروز پدیده‌های زشتی همچون دریافتهای نامشروع است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر لزوم برخورد جدی با این موضوع خاطرنشان کردند: مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و اگر پیگیری لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، کاهش اعتماد مردم به نظام را فاجعه خواندند و تأکید کردند: مسئولان باید با پیگیری و اقدامات قاطعانه، اعتماد مردم را حفظ کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حقوق، بیت المال
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :