اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان؛ مردم نمی دانند در برجام ما چه گرفته ایم!

  • شناسه خبر: 24533
اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان؛ مردم نمی دانند در برجام ما چه گرفته ایم!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود ۱۵ هزار کارخانه تعطیل شده و یا نیمه‌فعال است که باید احیا شوند و این در حالی‌ است که بانک‌ها به جاهای بی‌خود می‌روند و سودشان را می‌گیرند.

به گزارش”روراستی” آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران استانی اظهار داشت: فرصت خوبی پیش آمد تا بنده تجدید دیدار با مدیران، مسؤولان و علمای استان کرمان داشته باشیم و تجدید عهد کنم.

وی بیان داشت: محبتی که آیت‌الله جعفری امام جمعه کرمان به بنده دارند، بین بنده و ایشان مشترک است و ما از زمان طلبگی در یک مسیر با هم زندگی می‌کردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شاهد این هستیم، رفتار عاقلانه و مبنایی آیت‌الله جعفری در استان موجب شده هماهنگی بین ائمه جمعه، مسؤولان و بخش خصوصی ایجاد شود.

هاشمی ‌رفسنجانی از رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان فردی هوشمند و فعال نام برد و افزود: می‌توان با برنامه‌های که در دست اجراست, امیدوار به آینده خوبی برای این خطه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های سفر به استان کرمان مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی است، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از زیربناهای اصلی کشور بود که با حمایت امام راحل‌ شکل رفت و امروز نیمی از بار آموزش عالی را به دوش می‌گیرد، بدون اینکه هیچ بودجه و هزینه‌ای را به بیت‌المال، دولت و مردم تحمیل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: گداخت هسته‌ای عالی‌ترین صنعتی است که در دنیا در حال شکل‌گیری است و نخستین مجموعه گداخت هسته‌ای در فرانسه و با همکاری هفت کشور راه‌اندازی می‌شود و جوش هسته‌ای به جای شکاف هسته‌ای است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای برجام این است که ما حق پیدا کردیم تا در آن مجموعه عضو شویم و جلسه‌ای را نماینده دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و معاون علمی رئیس جمهور در فرانسه برگزار کردند و مقدمات همکاری ما فراهم شد و اگر روزی این صنعت در دنیا شکل بگیرد، شر مسائل محیط زیستی از سر بشریت برداشته می‌شود.

مردم نمی دانند در برجام ما چه گرفته ایم

وی یادآور شد: آنها از ما خواستند، ۴۰۰ نفر را در قدم اول آموزش دهیم و یا بخشی از نیروگاه را در ایران بسازیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم نمی‌دانند در برجام ما چه گرفته‌ایم و یکی از افتخارات مذاکرات پنج به اضافه یک این است که می‌توانیم در صنعت گداخت هسته‌ای عضو شویم و یک نیروگاه کوچک را با نظارت آنها بسازیم.

هاشمی‌رفسنجانی اضافه کرد: دستاوردهای برجام آن قدر است که بتوانیم افتخار کنیم، کار دولت یازدهم در برجام چقدر مبنایی و درست بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به دفاع از دستاوردهای برجام پرداخت و ادامه داد: امروز مشکلی برای کشتی‌های ما در هیچ جای دنیا نیست و می‌توانند بروند، بارگیری کنند و یا پهلو بگیرند و هواپیماها نیز همین وضعیت را دارند در حالی که قبل از برجام حتی سوخت هم به ما نمی‌دادند.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: تولید نفت را به اندازه سابق برگردانده‌ایم و بازار را برگردانده و گرفته‌ایم و بسیاری از بانک‌های دنیا با ما همکاری می‌کنند، اما چند بانک بزرگ در دنیا است که با آمریکا هستند و ما اعلام کرده‌ایم با آمریکا نمی‌خواهیم به آن نحو فعالیت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید آرام‌آرام جلو رویم که آنها خیال نکنند به ما امتیاز داده‌اند زیرا همه اینها حق مسلم ما بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: سلاح هسته‌ای را بهانه کرده‌اند در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند «ساخت سلاح حرام است».

هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: در باشگاه پلاسما از طریق دانشگاه آزاد اسلامی حضور داریم و اخبار آینده آن را به زودی خواهید شنید.

دولت یازدهم تحریم ها را شکست و بقایای آن هنوز باید رفع شود/کوته نظری های داخل سبب ظلم تبلیغاتی علیه ایران شده

وی افزود: دولت یازدهم، تحریم‌ها را شکست اما هنوز بقایایی دارد که باید رفع شود و این در حالی‌ است که آمریکایی‌ها از ایران گروگان‌گیری کردند و گفته‌اند حمایت از تروریسم را باید بپذیرید و ما این را قبول نداریم، زیرا ما از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم که مظلومترین انسان‌ها هستند و از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنیم که خطر اسرائیل را محدود کرده است و اسرائیلی‌ها تروریست هستند و آنها در رسانه‌های‌شان فریبکاری می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: ما قربانی تروریسم هستیم و هیچ کشوری به اندازه ایران قربانی تروریسم نشده است و بهترین شخصیت‌های ما در ابتدای دوران انقلاب اسلامی شهید شدند و این به ما نمی‌چسبد که حامی تروریسم باشیم.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: ما موثرترین جنگ را با تروریسم انجام می‌دهیم و فلوجه را که آمریکایی ها نتوانستند از داعش پس بگیرند، ما توانستیم پس بگیریم.

وی ادامه داد: ظلم تبلیغاتی علیه ایران به علت کوته‌نظری‌های داخل کشور است که با برجام و رفع حصر و محرومیت علیه ایران مخالفت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از این پس رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را شاهد خواهیم بود، گفت: بدون رونق اقتصادی قطعا نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: تکیه ما باید بر مردم باشد، انقلاب ما با تکیه بر مردم پیروز شد در حالی که ما از سوی هیچ کشور خارجی حمایت نشدیم و اگر کشور ایران امن است، بخشی از آن مربوط به این است که مردم ما وفادار به نظام هستند و به همین علت نفوذ تروریست‌ها سخت است و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز هوشیار هستند و کشور ما در میان خرمن آتش، امنیت خودش را حفظ کرده است.

وی با یادآوری این موضوع که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کار اساسی دولت یازدهم است از نقدینگی‌های عظیم در بانک‌های کشور سخن به میان آورد و متذکر شد: سال گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بانک‌ها داشتیم که این نقدینگی تورم‌زا است و  اگر آن را به صورت تسهیلات به مردم ارائه دهیم موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار کرمان و همکاری ائمه جمعه و مردم  تشکر کرد و ابراز داشت: کارها در کرمان به صورت ابتکاری است و شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از ایده‌های استاندار کرمان به یک الگو تبدیل شده است و اگر به همان شیوه در سراسر کشور بتوان مردم و شرکت‌های توانمند غیردولتی را به میدان آورد و جلوی بروکراسی را بگیریم، خیلی جلو می رویم.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: در این مدت حدود ۱۵ هزار کارخانه تعطیل شده و یا نیمه‌فعال است که باید احیا شوند و این در حالی‌ است که بانک‌ها در جاهای بی‌خود می‌روند و سودشان را می‌گیرند، اما باید این پول‌ها را به افرادی بدهند که کارآفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بدترین تصمیم‌ها این بود که به افرادی که معوقه بانکی دارند، وام نمی‌دهند در حالی که اگر به کارخانه‌ای که بدهکار است وام ندهید، بدهکارتر می‌شود و به مرحله ورشکستگی می‌رسد و پول دولت و بانک‌ها هم سوخت می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی ابراز داشت: باید به صورت اداره شده تسهیلاتی که برای کارهای انگلی هزینه می‌شود را برای احیای کارخانجات و کارگاه‌ها به کار گیریم.

وی تاکید کرد: دعواهای سیاسی، باندی و بی‌خودی در داخل کشور موجب کاهش اعتماد در خارج از کشور می‌شود و به ضرر همه ماست و باید خواهرانه و برادرانه دست به دست هم دهیم و کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم و مردم را از ظرفیت‌های کشور بهره‌مند کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: الگوهایی که استاندار کرمان ساخته است, باید برای سایر استان‌ها سرمشق باشد و رسانه‌ها این الگو را بیشتر برای مردم باز کند و ما نیز در دانشگاه آزاد یکی از همکاران خوب برای استان کرمان هستیم و یکی از مناطق هشت‌گانه اقتصادی کرمان به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، هاشمی، اظهارات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • صادق

    در سفر قبلی که ایشان به نوق سفر کرده بوددر اجتماع مردم در اسماعیل آباد نوق قول دادند که با دولت تدبیر و امید هماهنگ می کنند تا باند دوم جاده نوق آسفالت شود ولی خبری نشد سایت شما ومسئولین جبهه اصلاحات که به ایشان دسترسی داریداین درخواست نوقی ها را به ایشان اعلام کنید تا با این خواسته به حق مردم نوق همکاری نمایند وبا دولت هماهنگ کنند که دولت مساعدت کند این مهم تحقق یابد.ممنون ومتشکریم