ادعای عجیب میراث فرهنگی زرند در مورد پسته رفسنجان

  • شناسه خبر: 24545
ادعای عجیب میراث فرهنگی زرند در مورد پسته رفسنجان

با وجود اینکه همه جای جهان رفسنجان را با نام پسته اش می شناسند، اما میراث فرهنگی زرند با درخواستی عجیب خواستار ثبت ملی پسته به نام زرند شده است.

به گزارش”روراستی” پسته رفسنجان با گونه های زیادی که در این شهرستان تولید می شود و از این شهرستان گونه ها بر روی درختان دیگر پیوند خورده و حتی این پیوند سر از آمریکا هم در آورده است، معروفیت خاصی دارد و همه جای دنیا رفسنجان را با نام پسته می شناسند.

از طرفی کسانی که گونه های پسته به نامشان به ثبت رسیده زنده هستند و برخی که چشم از دنیا فروبسته اند نیز با وجود ارقامی که تولید کرده اند، تا ابد نامشان زنده خواهد ماند.

اکنون فرماندار و مسؤولان شهرستان مصمم هستند تا نام پسته را بر تارک این شهرستان به ثبت برسانند تا برای همیشه جاودانگی آن با نام رفسنجان به ثبت ملی برسد و ادعاهایی که هر روز از یک جا سر در می آورد پایان یابد.

در گذشته یکی از شهرستان های استان و در گذشته های قبل و قبل تر از شهرستان های کشور مدعی بودند که خاستگاه این محصول استراتژیک رفسنجانی هستند، غافل از آن که در این شهرستان میراثی ماندگار به نام درخت یک هزار و ۵۰۰ساله هست که به ثبت رسیده و در جای جای این شهرستان درختان پسته ای هستند که قدمتشان گواه مهدیت پسته این شهرستان است.

این بار نیز ادعایی عجیب از سوی میراث فرهنگی شهرستان همجوار را مشاهده کردیم که جای تعجب دارد، در حالیکه هر رفسنجانی که به هر گوشه ایران سفر می کند زمانی که می فهمند او رفسنجانی است،به او می گویند پسته هم همراه خود آوردی یانه، و این  یکی از نشانه های معروفیت این شهرستان به نام پسته است و عمده پسته ایران از رفسنجان به همه جای دنیا صادر می شود، این ادعاهای بی اساس باید پایان یابد.

به یاری خدا در همایشی که نیمه دوم شهریور ماه در این شهرستان با حضور مسؤولان کشوری و استانی و کسانی که که از راه درآمد همین محصول شهرستان را آباد کردند، ثبت ملی پسته در جشن ملی پسته انجام خواهد شد تا برای همیشه ادعاها به پایان برسد .

این شهرستان از نظر کیفیت، کمیت و سطح زیر کشت پسته در کشور بی نظیر است و پسته رفسنجان در دنیا سرآمد است.

۲۲۵۵۲۱۴۴۲_۸۶۰۴

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پسته، میراث
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جابر

    وقتی سر در روستای زیدآباد سیرجان نوشته "به مهد پسته ایران خوش آمدید! "دیگه از زرندی ها چه توقعی میره!

    محمد

    زرند ... خخخخخخخخخخ

    صادق

    زرند هست پخش مواد....