انقلابی بودن اول انقلاب مهم نیست، مهم انقلابی ماندن اشخاص است

  • شناسه خبر: 24773
انقلابی بودن اول انقلاب مهم نیست، مهم انقلابی ماندن اشخاص است

امام‌ جمعه رفسنجان گفت: انقلابی بودن اول انقلاب مهم نیست، مهم انقلابی ماندن اشخاص است.

امام‌ جمعه رفسنجان گفت: انقلابی بودن اول انقلاب مهم نیست، مهم انقلابی ماندن اشخاص است.

به گزارش”روراستی“حجت‌الاسلام رمضانی‌پور در آستانه ۵ مرداد سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور  در جمع خبرنگاران در محل دفتر امام جمعه افزود: نهاد نماز جمعه برای حضور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن نماز و ایجاد رغبت بیشتری برای همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان که جامعه هدف هستند، تلاش دارد.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ نرم مواجه هستیم و دشمنان از فضاهای مختلف به‌ویژه فضای مجازی بیشتر سوءاستفاده می‌کنند تا جوانان و نوجوانان را به انحراف بکشانند، تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از انحراف در جامعه تریبون نماز جمعه یک رسانه و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: برد و شعاع تریبون نماز جمعه به وسیله اصحاب رسانه فراگیرتر می‌شود و  کسانی که نشریات را مطالعه می‌کنند، می‌توانند از طریق این نشریات مطلع شوند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: مسائل کلیدی انقلاب و  نظام را که در نماز جمعه مطرح می‌شود، اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی کنند،  همه در یک جهت هستیم و ظرفیت نماز جمعه در شهرستان اهمیت دارد و باید به کمک رسانه‌ها مردم از آن بهره‌مند شوند و در این زمینه از رادیو رفسنجان قدردانی می‌کنم که خطبه‌های نماز جمعه را به‌طور کامل از این رسانه پخش می‌کند.

اقامه نماز جمعه در ۵۴ نقطه استان کرمان/پول های حلال در ساخت مصلی هزینه می شود

وی عنوان کرد:در استان کرمان بیش از ۶۰ محل برای اقامه نماز جمعه وجود دارد که در حال حاضر ۵۴ نماز جمعه اقامه می‌شود.

امام جمعه رفسنجان در ادامه  در زمینه تأمین هزینه‌های ساخت مصلی و زمین آن تصریح کرد: اصل زمین را از وزیر مسکن و شهرسازی گرفتیم و با شهرداری طبق مصوبه شورای شهر معاوضه کردیم و با کارسازی‌هایی که صورت گرفت و نشست‌هایی که برگزار کردیم سال گذشته اردیبهشت ماه در منزل امام جمعه فقید شهرستان با حضور مسؤولان و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان که حضور داشتند توانستیم مشکل زمین را به‌طور کامل برطرف کنیم.

وی بیان کرد: رفسنجان زمین موقوفه خیلی دارد و آنچه که مهم است این است که به مردم اطمینان دهیم که فردی به نام امام جمعه یا دیگر کسانی که هیأت امنای یک مجموعه هستند یا بزرگان قوم شهر انگیزه ندارند کار غیرشرعی صورت گیرد و این مصلی قرار است برای سال‌های زیاد بماند و هزینه‌هایی که می‌شود کاملا هدفمند هستند و افراد مؤمن و متدین و خیّر برای تأمین این هزینه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: پول‌هایی که حلال و باانگیزه هستند برای ساخت مصلی استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه‌های دولتی چندانی برای ساخت مصلی نداریم و بودجه‌های شهرستانی هم کافی نیست، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم برای ساخت مصلی زیاد است، از پولی که در محل مصلی جمع می‌شود و مردم کمک می‌کنند یک ریال خرج ستاد نماز جمعه یا پذیرایی یا صبحانه مهندسان و مسئولان و یا هزینه قند و چای کارگران نمی‌شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مساحت کل مصلی ۵۰ هزار متر مربع است و شبستان اصلی آن ۱۸ هزار متر مربع است و گنجایش بیش  ۳۰ هزار نفر دارد و نیز بیش از ۱۰ هزار متر مربع ساختمان آموزشی دارد، افزود: ساختمانی که فعلا نماز جمعه برگزار می‌شود به نمایشگاه دائمی شهرستان تبدیل می‌شود که پشتوانه‌ای برای هزینه‌های جاری مصلی است.

وی تصریح کرد: از هر فضا و فرصتی که برای آینده مصلی مفید است استفاده می‌کنیم و امید داریم تا ۱۰ سال آینده مصلای رفسنجان یک مصلای مستقل باشد و هزینه‌هایش از محل خودش تأمین شود، ضمن اینکه تمام تعلقات مصلی به مردم تعلق دارد.

۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مصلی/ ۱۳ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مصلی نیاز است

امام جمعه رفسنجان  عنوان کرد: اعتباری که برای مصلی پیش‌بینی شده بالای ۲۰ میلیارد تومان است که البته با افزایش قیمت مصالح این هزینه بیشتر خواهد بود و تاکنون ۷ میلیارد تومان هزینه کردیم که سه میلیون تومان از محل کمک های مس و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مابقی از کمک خیران و نمازگزاران بوده است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مصلی نیاز داریم و امیدواریم ماه مبارک رمضان آینده زیر سقف مصلی نماز عید را اقامه کنیم، در حال حاضر ۲۰ درصد از فونداسیون مصلی آماده است و با نصب سقف‌ها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: این مجموعه زیر نظر سازمان نظام مهندسی شهرستان در حال ساخت است و زیر نظر ناظر مقیم تمام کارها انجام می‌شود و شبستان اولویت اول است که حداقل تا نماز عید فطر آماده شود.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیاز به موقوفات دارد و باید استقلال داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگر با این مضمون که نقش امام جمعه در وحدت جامعه چیست، اظهار کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه فرهنگی شهر است و می‌تواند قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت باشد و امام جمعه می‌تواند محور وحدت جامعه باشد چون امام جمع است نه قشر خاص و اقشار مختلف می‌توانند خود را با امام جمعه وفق دهند.

رمضانی‌پور بیان کرد: بعضی نمی‌خواهند امام جمعه محور وحدت باشد در صورتی‌که در واقع امام جمعه بازوی پرتوان وحدت شهر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری که در شهرستان امضا شده حاصل همین وحدت است، بیان کرد: یکی از محورهای این وحدت امام جمعه است که در ستاد مثلث توسعه اقتصادی همگام با دیگر مسؤولان و سرمایه‌گذاران است.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: علاوه بر سرباز ولایت بودن حمایت‌های لازم از دولت‌ها را داشتیم اما انتقاد نسبت به عملکرد دولت و خلف وعده‌های دولت خواهیم داشت و تا زمانی که دولت در مدار سیاست‌های رهبری باشد دولت را مذمت نمی‌کنیم.

وی اذعان کرد: باید آنچه مصالح عالی نظام و شهرستان است را رعایت کنیم و شجاعت یکی از ویژگی‌هایی است که برای حفظ مصالح عالی نظام نیاز است و من این روحیه را حفظ خواهم کرد.

مردم هوشیار هستند و مورد اشارات رهبری در زمینه فتنه را می شناسند

وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار پیرامون اینکه مردم شما را با این سخنانی که بیان می‌کنید جزو چه جناحی می‌بینند، گفت: برخی تصور می‌کنند اصولگرایی یک جناح است در صورتی که اشتباه است اصولگرایی یک خط و مشی است که امام(ره) ترسیم کردند، اصلاحات واژه جدیدی است که در جامعه به‌وجود آمده است.

وی ادامه داد: در قدیم دو جناح راست و چپ داشتیم و اصولگرایی از هر جناحی می‌تواند باشد، اصولگرایی همان مداری است که رهبر فرزانه انقلاب تبیین کردند که اگر همه اصحاب چپ و راست روی این مدار باشند اصولگرا هستند.

رمضانی‌پور بیان کرد: امام جمعه را باید فارغ از مسائل جناحی تلقی کنید و امام جمعه را از خود بدانید و به آنچه که مصلحت شهرستان است عمل کنید.

وی بیان کرد: نماز جمعه برای همه گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف است، نماز جمعه باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و همه در این راستا کمک کنند.

رمضانی‌پور در زمینه فتنه نیز اظهار داشت: سیاست‌ها در زمینه فتنه از سوی رهبری مشخص شده و در طول سخنان خود در سال ۸۸ بیاناتی فرمودند و به صراحت موضع خود را در مورد فتنه مشخص فرمودند و خواستند کسانی که هنوز موضعشان را روشن نکردند مردم از آنها حمایت نکنند و اگر ما پیرو رهبری باشیم از فتنه‌گران حمایت نمی‌کنیم.

انقلابی بودن اول انقلاب مهم نیست، مهم انقلابی ماندن افراد است

وی اذعان کرد: من از فتنه‌گران به‌ویژه سران فتنه تبری می‌جویم و امیدواریم کسانی که خواص  و اصحاب امام و رهبری بودند همان‌طور اصحاب و یار صادق برای امام مسلمین بمانند، مهم انقلابی بودن در اوایل انقلاب نیست مهم انقلابی ماندن آنها است.

رمضانی‌پور همچنین در مورد اشارات مقام معظم رهبری به افرادی که موضع خود را مشخص نکرده‌اند، اشاره کرد و افزود: مردم ما هوشمند هستند و از حافظه آنها نمی‌رود که منظور ولی امر مسلمین در بحث فتنه چه کسانی هستند.

وی تأکید کرد: همه مردم باید پشت سر رهبری حرکت کنند و انقلاب را به صاحب اصلی خود برسانند.

رمضانی پور بار دیگر مخالفت خود با برگزاری کنسرت های موسیقی را اعلام کرد و متذکر شد: کنسرت ها در مقیاس اجتماعی اگر ترویج یابد حرام است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، انقلابی، اشخاص
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن.؟

    آقای رمضانی امام جمعه رفسنجان حرف هایتان در مورد فتنه بوی کینه می دهد مگر موسوی و گروبی چیزی به غیر از این می گفتند که احمدی نژاد دروغگو است و دزدی می کند. مگر امروز برای مردم اثبات نشده پس چرا به مردم دروغ می گویید !!!!!!!!!! آقای امام جمعه این جمله شما ( که منظور ولی امر مسلمین در بحث فتنه چه کسانی هستند.) بوی کینه و فتنه می دهد و مطمئنا منظور رهبر انقلاب هاشمی نیست اما شما منظورتان هاشمی است.