سند رسمی سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا تصویب شد؛ تحریم‌ها تشدید می‌شود/با برنامه موشکی ایران مقابله می کنیم

  • شناسه خبر: 24821
سند رسمی سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا تصویب شد؛ تحریم‌ها تشدید می‌شود/با برنامه موشکی ایران مقابله می کنیم

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا علی‌رغم تأکید بر تشدید تحریم‌ها، استفاده از گزینه نظامی و مقابله با برنامه موشکی تهران، خواستار گسترش مبادلات فرهنگی با مردم ایران است.

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا علی‌رغم تأکید بر تشدید تحریم‌ها، استفاده از گزینه نظامی و مقابله با برنامه موشکی تهران، خواستار گسترش مبادلات فرهنگی با مردم ایران است.

به گزارش “روراستی” به نقل از فارس، حزب دموکرات آمریکا در اولین جلسه گردهمایی چهار روزه برای معرفی «هیلاری کلینتون» به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سند جامع سیاست‌گذاری خود را تصویب کرد.

طبق گزارش مجله تایم، در روزهای گذشته ۱۸۷ نفر از اعضای کمیته بررسی این سند برای تنظیم لحن و محتوای آن با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند. رهبران حزب دموکرات، روز دوشنبه، سند تصویب‌شده را «پیشرفت‌گرا» خوانده و آن را «چشم‌اندازی جسورانه» برای آینده آمریکا در چهار سال آینده دانستند.

سند حزب دموکرات، خط مشی‌های این حزب در قبال کشورهای مختلف از جمله ایران و سوریه را نیز مشخص کرده است.

در بخش مربوط به ایران آمده است: «ما از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، چرا که (این توافق) همان‌طور که با قدرت اجرا و اعمال می‌شود، تمامی مسیرهای ایران به سمت بمب را بدون توسل به جنگ از بین می‌برد.»

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات، به علاوه تصریح می‌کند با دیدگاه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه مبنی بر ترک میز مذاکراتی که برنامه هسته‌ای ایران را برمی‌چیند، مخالف است.

در این سند آمده است: «ما با دیدگاه دونالد ترامپ مبنی بر خروج‌مان از توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را به صورت صلح‌آمیز برمی‌چیند، مخالف هستیم.»

سند راهبردی سیاست‌گذاری حزب دموکرات در ادامه تصریح می‌کند: «ما کار این دولت (اوباما) برای حصول اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند را ادامه می‌دهیم و در صورت انجام چنین اقدامی از سوی ایران، تردیدی برای توسل به اقدام نظامی نخواهیم کرد.»

اعضای حزب دموکرات، تصریح کرده‌اند با نقش «مخرب ایران در منطقه» نیز مقابله خواهند کرد. این سند، همچنین به استفاده از تحریم‌ها در برابر ایران اذعان کرده است.

«دموکرات‌ها با نقش  مخرب ایران در منطقه مقابله خواهند کرد و تحریم‌های غیرهسته‌ای را با قوت اعمال و در صورت لزوم آنها را تشدید خواهند کرد.»

اعضای حزب دموکرات، با ایران را «کشور پیشرو در حمایت از تروریسم» خوانده و تهران را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند. این سند همچنین تصریح می‌کند ایران هولوکاست را انکار کرده و برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کند. دموکرات‌ها علاوه بر این ادعاکرده‌اند «رد پای ایران در تمامی درگیری‌های خاورمیانه دیده می‌شود.»

بخش دیگری از سند سیاست‌گذاری دموکرات‌ها تأکید می‌کند: «دموکرات‌ها از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه از جمله پشتیبانی این کشور از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌‌الله و حماس جلوگیری کرده، با برنامه موشکی ایران مقابله می‌کنند؛ (دموکرات‌ها) توانمندی‌های شریکان در خلیج (فارس) را تقویت و اطمینان حاصل خواهند کرد که اسرائیل همواره توانایی دفاع از خودش را خواهد داشت.»

در بخش پایانی بخش ایران از این سند آمده است: «در نهایت دموکرات‌ها این را می‌دانند که مردم ایران به دنبال آینده‌ای روشن‌تر برای کشورشان و تعامل بیشتر با جامعه بین‌المللی هستند. ما از فرصت‌های مبادلات فرهنگی، آموزشی و سایر انواع تبادلات با مردم ایران، استقبال می‌کنیم.»

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حزب، دموکرات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :