کشتارگاه دام رفسنجان مجهزتر می شود

  • شناسه خبر: 25061
کشتارگاه دام رفسنجان مجهزتر می شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان گفت: طبق بازرسی های انجام شده از کشتارگاه دام رفسنجان این محل نیاز به اصلاحاتی داشت و تعطیل شد و قرار است از بعد از ظهر امروز مجدد فعالیت آن آغاز و اصلاحات آن به استاندارد لازم برسد.

محسن ارسلان در گفت و گو با خبرنگار روراستی پیرامون تعطیلی کشتارگاه و مطالبه قصابان شهرستان و حضورشان مقابل فرمانداری جهت رسیدگی به مشکل تعطیلی کشتارگاه افزود: با توجه به بازدید مدیرکل دامپزشکی استان و بازرسی استانداری از کشتارگاه دام رفسنجان اعلام شد این محل نیاز به اصلاحاتی دارد.

وی ادامه داد: برای انجام اصلاحات، کشتارگاه تعطیل شد و طبق قول شهردار قرار بود ظرف مدت سه روز مشکلات رفع و آغاز به کار مجدد کند که روز چهارشنبه روز سوم بود و پنج شنبه هم تعطیل بود و مقرر شد عصر پنج شنبه جلسه ای باحضور نمایندگان قصابی ها برگزار شود که این جلسه در عصر جمعه شکل گرفت و نتیجه نهایی آن اعلام شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان ادامه داد: دو پیشنهاد انجام شده که بود که یا کشتارگاه به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود و یا اینکه در نرخ ها تجدید نظری شود که در نهایت طی جلسه ای که امروز صبح با حضور نماینده فرماندار، کارشناس حقوقی، نماینده شورای شهر و نمایندگاه قصابها در دفتر شهردار انجام شد، مقرر شد برای کشتار هر رأس دام سنگین ۲۵ هزار تومان و هر رأس دام سبک ۵ هزار تومان هزینه دریافت شود.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ در حالی اعلام شد که در سایر شهرستان های استان مبالغی چند برابر آن دریافت می شود و این شیب ملایم سبب می شود به عرضه کنندگان فشاری وارد نشود.

ارسلان در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح ماشین های سردخانه ای حمل گوشت داخل شهر و نصب پیش سردکن در کشتارگاه از جمله قول هایی است که در این راستا از سوی شهردار داده شده است، بیان کرد: همچنین قرار است چرخه کار کشتارگاه و تجهیزات کشتارگاه تکمیل شود و قصاب ها هم متعهد شدند که در زمینه پوشش و رعایت نکات بهداشتی همکاری نمایند.

وی متذکر شد: قرار است از بعد از ظهر امروز شنبه ۱۶ مرداد با نظارت دامپزشکی و شبکه بهداشتی شهرستان کشتارگاه مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کشتارگاه، مجهز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :