اعتراض اهالی خیابان علامه امینی به نصب دکل های برق فشارقوی در حریم منازل

  • شناسه خبر: 25074
اعتراض اهالی خیابان علامه امینی به نصب دکل های برق فشارقوی در حریم منازل

نصب دکل های برق فشارقوی در حریم منازل مسکونی در خیابان علامه امینی اعتراض اهالی منطقه را ایجاد کرده است.

به گزارش”روراستی” صبح امروز عده ای از اهالی خیابان علامه امینی با اعتراض به جانمایی جهت نصب دکل های برق فشار قوی در حریم منازل مسکونی و بدون رعایت حریم در منطقه تجمع کرده و خواستار عدم نصب این دکل ها شدند.

یکی از این اهالی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات و پرس و جوهایی که انجام دادیم حریم ۳۰ متر تا ۵۰ متر است که باید رعایت شود، افزود: اما حریم نصب این دکل ها در این محل بین ۹ تا ۱۰ متر بیشتر نیست و غیر قانونی است.

وی ادامه داد: دو طرف این خیابان منازل مسکونی قرار دارد و عرض خیابان به حدی نیست که این کار بخواهد صورت گیرد، تجربه ای که در تهرانپارس انجام و اجرا شد که الان به این نتیجه رسیدند که کار اشتباه بوده و جمعش کردند، در این منطقه هم می خواهد تکرار شود.

این فرد با اشاره به کمک خواستن از مسؤولان شهر جهت رسیدگی به این مشکل تصریح کرد: هیچ کس پاسخگو نیست و برق منطقه ای را مسؤول می دانند، اگر نصب این دکل ها ضرری برای سلامتی ندارد کتبا بنویسند ما اعتراض خود را پس می گیریم، اما از این کار هم سر باز می زنند.

وی همچنین به عدم رسیدگی به این منطقه اشاره کرد و بدون آسفالت رها شدن خیابان را یادآور شد و گفت: یک قسمت خیابان آسفالت است و بخش دیگر آن خاکی و راننده ها برای فرار از خاکی از سمت آسفالت حرکت می کنند که بارها خودروها به هم برخورد کرده و تصادفات زیادی شده است.

وی همچنین گفت: مسؤولان در پاسخ علت اینکه این دکل ها در این محدوده قرار است نصب شود و چرا در خیابان شریعتی نصب نمی شود را وجود پمپ بنزین در خیابان شریعتی عنوان کردند در حالیکه این دکل ها از ابتدای جاده داوران که آنجا هم پمپ بنزین وجود دارد و اعتراض مسؤولان آن را نیز در پی داشته قرار است شروع به نصب شود و تا این منطقه ادامه یابد.

وی در ادامه محروم بودن این منطقه را علت دیگری دانست که اهالی آن را عنوان می کنند.

همچنین در ابتدای جاده داوران نیز عده ای از مردم تجمع کرده بودند که چرا بدون اجازه اقدام به حفر چاههایی برای نصب این دکل ها در باغات کشاورزی آنها کرده اند.

این کشاورزان مدعی بودند که زمین های بایر را با صبر و تحمل به این مرحله رسانده اند و امروز روز ثمردهی آن است که اگر قرار باشد مسیر نصب دکل های برق فشار قوی باشد زحمات چند ده ساله آنها برباد رفته است.

در همین هنگام یکی از مسؤولان برق منطقه ای بین مردم حاضر شد و گفت: وجود این دکل ها هیچ ضرری برای سلامت ندارد.

وی تصریح کرد: معاون بهداشتی اگر در زمینه خطرناک بودن این دکل ها گفته او نمی تواند چنین اظهارنظری کند.

میرتاج الدینی ادامه داد: معاون بهداشتی لزوما تخصص کار را ندارد و ما الزامی نداریم برای این کار از هر سازمانی استعلام بگیریم.

وی به وجود همین نوع خط در وسط خیابانی در کرمان اشاره کرد و گفت: خانه پدر من همانجا قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ما برای حفاری و کار از شهرداری مجوز گرفتیم.

۱ ۲ ۳ ۴

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دکل، برق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    خوب اگر خطر ندارد چرا از خیابان شریعتی مستقیم نبردن راه خودشون کج کردن از علامه امینی بردن