اهالی منطقه قطب آباد و دست نیازی که ۲۲ سال به سوی مسؤولان رفسنجان دراز است

  • شناسه خبر: 25194
اهالی منطقه قطب آباد و دست نیازی که ۲۲ سال به سوی مسؤولان رفسنجان دراز است

اهالی منطقه قطب آباد به دلیل مشکلات امنیتی و بهداشتی خواستار رسیدگی به محله به ویژه بازار رو به تخریب هستند.

به گزارش”روراستی” محله قطب آباد رفسنجان یکی از محلات معروف و در مرکز شهر واقع شده است.

این محله روزگاری بازاری داشت که به مرور زمان رو به تخریب رفته و عمده ساکنان این محله اتباع افغان هستند و امنیت و بهداشت محله به ویژه بازار قطب آباد با یک نگاه فریاد رها شدن از سوی مسؤولان می زند.

اهالی محله اذعان دارند از  سال ها قبل پیگیر سامان دهی بازار بودند و سال ۷۳ مکاتبه کردند و برای رسیدگی به این منطقه دست نیاز به سوی مسؤولان دراز کردند و اسناد و نامه های آن سال نیز موجود است.

یکی از این اهالی اظهار داشت: از دورانی که آقای افضلی پور شهردار رفسنجان بود پیگیر این موضوع بودیم، سال ۷۷ در هفته نامه کوثر هم مسئله مان را چاپ کردیم اما کاری انجام نگرفت.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی اذعان می کند این منطقه زیر نظر میراث فرهنگی است و شهرداری می گوید کار ما نیست، شورای شهر هم با جمله “کار به ما مربوط نمی شود” جواب می دهد و ما ماندیم و این منطقه خرابه و فرسوده که در واقع بازار آن که بازار نیست یک خیابان شده و خودروهای زیادی به خاطر میان بر بودن از خیابان شهید بهشتی به میدان شهید میرافضلی از این مسیر تردد می کنند.

این قدیمی محله قطب آباد تصریح کرد: مغازه های این بازار تخریب شده و دیوارها و کف بازار نیاز به رسیدگی دارد، مغازه ها محل تجمع معتادان شده و امنیت محله در خطر است.

وی با اشاره به اینکه چند وقت پیش به شهرداری مراجعه کردیم و قرار شد کف بازار را آسفالت کنند، افزود: اما برای ساماندهی بازار شهرداری می گوید بودجه ای برای ساخت و ساز نداریم و ما گفتیم تعریض شود و خیابان ایجاد شود تا امنیت آن برقرار گردد، اما می گویند بودجه نیست.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ورودی خیابان شهید بهشتی اگر ۶ یا ۷ مغازه بازسازی شود صاحبان مغازه ها حاضر به عقب نشینی هستند و خود به خود بازار ساخته خواهد شد، افزود: در غیر این صورت تا صد سال دیگر هم اگر همینطور رها شود بازار سامان دهی نخواهد شد.

وی بیان کرد: تمام خانه های محدود بازار دست افاغنه است  و در واقع مرکز شهر کابل شده است، این اتباع زباله های زیادی می ریزند و محیط زیست را آلوده کرده اند، کار بدتری که این اتباع انجام می دهند رها کردن فاضلاب داخل کوچه است که بهداشت را به خطر می اندازد و وضعیت بدی ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به مکاتباتی که در گذشته انجام شده و اهالی زیر آن را امضا کردند، تصریح کرد: اکثر صاحبان امضاها به رحمت خدا رفتند اما هنوز خواسته آنها محقق نشده است.

اهالی محله قطب آباد همچنین اعلام آمادگی کردند که اگر شهرداری و سایر نهادهای مربوط به این مشکل بخواهند فکر اساسی برای این محل به ویژه بازار بردارند مردم مشارکت خواهند کرد.

اهالی این منطقه خواستار رسیدن خواسته هایشان از طریق این سایت به گوش  مسؤولان شدند و گفتند« مردم محله از شهردار و مسؤولان در این زمینه التماس دعا دارند».

مشکلاتی که وجود دارد در اسرع وقت حل می شود

با پیگیری خبرنگار روراستی، از طریق شورای شهر موضوع با شهردار در میان گذاشته شد و طبق جوابیه ای که رئیس شورای شهر ارائه کرد، مقرر شد با توجه به اشراف کامل داشتن شهردار به شهر رفسنجان، این موضوع در دستور کار قرار گیرد و سعی شود در اسرع وقت مشکلاتی که وجود دارد حل شود.

۱

۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اهالی، دست نیاز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :