دعای عرفه رفسنجان با میزبانی از شهید گمنام تازه تفحص شده

  • شناسه خبر: 26059
دعای عرفه رفسنجان با میزبانی از شهید گمنام تازه تفحص شده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان میزبان ۶ شهید در دعای عرفه مسجد صاحب‌الزمان (ع) کرمان، چترود، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان میزبان ۶ شهید در دعای عرفه مسجد صاحب‌الزمان (ع) کرمان، چترود، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است.

به گزارش”روراستی” محمدمهدی ابوالحسنی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به محرومیت زائران کشورمان از مراسم حج امسال به دلیل کارشکنی‌های رژیم آل سعود اظهار داشت: کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ریزی کرد تا مراسم برائت از مشرکان امسال در سراسر کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهدا فریاد بلند ضد استکباری در دوران دفاع مقدس سر داده بودند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برنامه‌ریزی شد تا امسال مراسم برائت از مشرکان در روز عرفه و با حضور شهدای تازه تفحص شده در سراسر کشور برگزار شود و در همین راستا این مراسم با حضور ۱۱۴ شهید در سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: استان کرمان هم میزبان شش شهید در دعای عرفه مسجد صاحب‌الزمان (ع) کرمان، چترود، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است و پنج شهید گمنام و یک شهید هم مربوط به عملیات بیت‌المقدس پنج که در منطقه پنجوین عراق تفحص شده، شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: مراسم استقبال از شهدا روز شنبه ۲۰ شهریورماه جاری ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه کرمان برگزار و از آن جا به مکان‌های یادشده منتقل می‌شوند و پس از برگزاری مراسم دعای عرفه و فریادهای برائت از مشرکان، پنج شهید گمنام به ستاد معراج تهران انتقال داده می‌شوند و یک شهید شناسایی شهده هم در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده می‌شود.

ابوالحسنی عنوان کرد: بحث مهم ما در این برنامه هم انجام مراسم برائت از مشرکان و هم گرامیداشت شهدای فاجعه منا است که استان کرمان هم در آن فاجعه دو شهید داد، ضمن اینکه در مراسم دعای عرفه پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام حج نیز قرائت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم، فضای شبیه عرفات با رویکرد خیمه‌های حجاج شبیه‌سازی کنیم، ادامه داد: شأن شهدا به شایستگی در دو روزی که میهمان استان کرمان هستند، رعایت شو

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دعای، عرفه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :