آقای هاشمی!خطر اصلى، ایجاد دوگانگى و شکستن اتحاد و انسجام ملى است

  • شناسه خبر: 2675
آقای هاشمی!خطر اصلى، ایجاد دوگانگى و شکستن اتحاد و انسجام ملى است

به گزارش خبرگزاری روراستی ، متن یادداشت سید محمد موسوی که برای تسنیم ارسال شده به شرح ذیل است: جناب آقاى هاشمى رفسنجانى! خطر و آسیب اصلى، ایجاد دوگانگى در کشور و شکستن اتحاد و انسجام ملى است نه چیز دیگر! پس از شیطنت اخیر آمریکایى‏ها در تحریم جدید علیه ایران که اعتراض بسیارى را در داخل و […]

به گزارش خبرگزاری روراستی ، متن یادداشت سید محمد موسوی که برای تسنیم ارسال شده به شرح ذیل است:

جناب آقاى هاشمى رفسنجانى!
خطر و آسیب اصلى، ایجاد دوگانگى در کشور و شکستن اتحاد و انسجام ملى است نه چیز دیگر!

پس از شیطنت اخیر آمریکایى‏ها در تحریم جدید علیه ایران که اعتراض بسیارى را در داخل و خارج به همراه داشت و به‏دنبال آن تیم دیپلماسى و وزارت امور خارجه ایران نیز اقدام به‏موقع و شایسته‏اى را در نیمه تمام گذاردن مذاکرات کارشناسان و بازگرداندن ایشان به کشور نمود، یکى از پایگاه‏هاى اصلاح‏طلب در حرکتى تأمل‏برانگیز، گزیده‏اى از سخنان منتشر نشده آقاى هاشمى رفسنجانى در دیدار با تعدادى از دانشجویان را به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانى وى منتشر کرد، این پایگاه از قول آقاى هاشمى چنین تیتر زد: «مى‏خواهند توافق ژنو را برهم بزنند.» و در ادامه نوشت: «آیت‏الله هاشمى رفسنجانى ضمن بیان این‏که مردم نخواهند گذاشت تندروها امید به‏وجود آمده را از بین ببرند، تأکید کرد: افراطى‏ها در ایران و آمریکا یک هدف مشترک دارند آن‏هم برهم زدن توافق ژنو…»
جناب آقاى هاشمى رفسنجانى!
گذشته از اصل توافقنامه ژنو و سود و زیان آن، در خصوص سخنان تأمل‏برانگیز شما نکاتى را هرچند به اختصار یادآور مى‏شوم:
خطر اصلى تندروهاى ایران (البته بزعم خیالى شما) نیستند بلکه خطر و آسیب اصلى، ایجاد دوگانگى و شکاف در جامعه اسلامى و انقلابى و ملت بزرگ ایران است که از ناحیه نفاق مدرن و با استفاده از خط موازى مرموز یعنى سوءاستفاده از شخصیت حضرتعالى در حال انجام است، جریان موازى همان است که قبلاً هم با عناوین و تعابیرى همچون مذهب علیه مذهب، فقیه علیه فقیه، مسلمان علیه مسلمان ظاهر شد ولى بفضل الهى در مواجهه با بصیرت‏ها و هوشمندیها، دفع گردید.
حافظه ملت بزرگ ایران هنوز خاطره تلخ فتنه شریعتمدارى و منتظرى را از یاد نبرده است. مرجع‏نمایى که به‏عنوان پشتوانه کودتاى نافرجامى که مى‏رفت همه چیز انقلاب را، آن هم در روزهاى آغازین پیروزى به باد فنا دهد و یا جریان شوم حلقه‏زده پیرامون شیخ ساده‏لوحى همچون منتظرى که مى‏رفت مسیر انقلاب را منحرف نماید! آرى! وقتى حرمت امام‏زاده را متولى مى‏شکند، از امام و امت امام چه گلایه‏اى مى‏توان داشت.
و حال در شرایط امروز جهان و نقش بى‏بدیل اقتدار و عزت ملت ایران در عرصه‏هاى بین‏المللى، راه چاره برون‏رفت جبهه استکبار و ازناب منطقه‏اى و داخلى‏شان، از بحرانى که مى‏رود مچ حیله‏گران عرصه سیاست را باز کرده و چهره‏ى گرگ‏صفتان عرصه قدرت را با رسوایى و پیمان‏شکنى و عهدشکنى تاریخى آنان، براى افکار عمومى دنیا بنمایاند و بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن سران استکبار به‏ویژه شیطان بزرگ آمریکا را به اثبات برساند، جز ایجاد اختلاف و تشتت و نیز دوگانگى و شکاف در میان امت اسلام و ملت بزرگ ایران، مى‏تواند باشد.
جناب آقاى هاشمى، اگر به‏دنبال هم هدفى و همگامى با افراطیون جنگ‏طلب و فتنه‏گر آمریکا مى‏گردید با کمال پوزش آدرس را اشتباه آمده‏اید، کافى بود نیم نگاهى به آتش‏بازى کف خیابانها در فتنه 88 مى‏انداختید و هم‏هدفهاى واقعى با تندروهاى آمریکا را بخوبى مى‏یافتید، همان‏ها که بارها و بارها از حمایت تندروهاى آشوب‏طلب آمریکا برخورددار گردیدند و اکنون نیز به شیوه‏هاى دیگر بى‏بهره نیستند. راستى چه کسانى و با چه انگیزه‏ى شوم دیگرى در داخل با همنوایى بوقهاى استکبارى، رفع حصر سران فتنه را دنبال مى‏کنند!
جناب آقاى هاشمى – نگارنده این سطور کسى است که روزى افتخار مى‏کرد که متن خطبه‏هاى نمازجمعه شما را نه تنها استماع کند و یا در روزنامه بخواند بلکه به‏عنوان سندى شخصى براى تنظیم اندیشه سیاسى خود با قلم خویش بازنویسى مى‏کرد و اگر در محافل سیاسى سخنى از روش و متد تحلیل پدیده‏هاى سیاسى به میان مى‏آمد از شخصیت شما به‏عنوان الگو و صاحب سبک در اندیشه سیاسى یاد مى‏کرد ولى اى کاش همان شخصیت تأثیرگذار براى امروز ما نیز باقى مى‏ماندید تأسف از عواطف بیش از حد شما است که تکالیف انقلابى و وظایف روز سیاسى شما را تحت‏الشعاع قرار داده است، اى کاش مى‏توانستید مشتى رانت‏خواران سیاسى که به‏دنبال سوءاستفاده از شخصیت شما، در جهت ایجاد دوگانگى در کشور از هرگونه کینه‏توزى و فتنه‏گرى دریغ نمى‏نمایند، از خود طرد مى‏کردید.
راستى جناب آقاى هاشمى آیا تعصب و غیرت دینى داشتن و یا نسبت به آرمانهاى امام و شهداء احساس وظیفه نمودن و از میراث آن‏ها قاطعانه سخن گفتن و یا در مقابل اصحاب فتنه به‏ویژه سران جاهل و تشنه قدرت آن که مى‏رفت همه‏چیز این نظام را بر باد دهند و یکبار دیگر هرکس و ناکسى و هر دشمن مخفى و پیدایى را پاى یک سفره و مجمع و فراخوان و میدان و خیابان و تظاهراتى علیه حاکمیت و نظام گرد آورده بودند، ایستادگى کردن و به فریاد مظلومانه این عمار بزرگ دیدبان انقلاب و خلف صالح روح الله لبیک گفتن، آیا این تندروى است و اگر غیر از این نظر شماست، پس انگشت اشاره شما بر تندروهاى داخلى به سمت چه قشر و چه اشخاصى است که آنان را در کنار تندروهاى عربده‏کش غرب و آمریکا تعریف مى‏فرمایید باور کنید اگر نبود این اهانت تاریخى شما، هرگز این چند سطر را هم نمى‏نگاشتم و مواضع ناصواب و دشمن‏شادکن شما را همچون استخوانى در گلو تحمل مى‏کردیم تا پاسخ این ناسپاسى‏هاى شما را خداى متعال در محضر شهیدان و امام در روز قیامت مى‏داد.
امروز سفرهاى استانى شما که همراه با ناهنجارى‏هایى همچون تبلیغات پرخرج و ایجاد فضاى امنیتى در دانشگاه‏ها هرچند از نوع آزادش که صداى دانشجو و استاد را در آورده با چه قصد و انگیزه‏اى صورت مى‏گیرد.
و آیا شما عدم اقبال مردم کرمانشاه را از خود ندیدید و آیا نتیجه نظرسنجى‏هاى هفتگى که با هزینه میلیاردى آقازاده محترمتان جریان یافته است تا هر هفته جایگاه شما را در افکار عمومى محک بزنند، به شما اطلاع‏رسانى نمى‏کنند و شاید آنگونه‏اى که خود تمایل دارند به شما مى‏رسانند و راستى چرا پیرامون شما حصارها و حلقه‏هاى فشرده ایجاد کرده‏اند که به راحتى نتوان از مجارى مطمئن و سالم به شما خبررسانى کرد تا متناسب با واقعیتهاى موجود جهان و منطقه و داخل، سخن به زبان برانید و ناجوانمردانه و به دروغ و حتى مبهم نگوئید که مردم ایران از این روند حاکمیت خوشایند نیستند؟ و یا از امید مبهم بدست آمده امیدوارى جاودانه نسازید.
در پایان نظر شریفتان را به بخشى از کلام نور و دو فراز کوتاه از حضرت امیر(ع) جلب مى‏نمایم امیدوارم از باب النصیحة لائمة المسلمین نافذ افتد و از این ارادتمند قبلى خود اگرچه که گمنام بوده و هست و به این گمنامى هم افتخار مى‏کند، دلگیر نشوید!
1. ود الذین کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم فیمیلون علیکم میلة واحدة
2. فو الله ما غزى قوم قط فى عقر دارهم الا ذلّوا (نهج‏البلاغه، خ 27)
3. آفة القوى استضعاف الخصم (غررالحکم)
والسلام علیکم

برچسب ها:
تحریم دو گانگی رفسنجان روراستی هاشمی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :