شش دستاورد مهم همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه اعلام شد

  • شناسه خبر: 26951
شش دستاورد مهم همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش  و توسعه اعلام شد

فرماندار رفسنجان در نشستی با اعضای کمیسیونهای تخصصی همایش رفسنجان, تدبیر و توسعه در محل فرمانداری, شش دستاورد این همایش را مطرح کرد.

به گزارش ” روراستی ” ملانوری در این نشست اعضای کمیسیون های همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه، افزود: همایش رفسنجان, تدبیر و توسعه با همکاری تمامی دستگاهها و نهادها, شوراهای اسلامی روستاها و شهر, بخشداری ها, بازاریان, دانشگاهها و بخش خصوصی و دولتی برگزارشد.
وی ادامه داد: این همایش بدنبال این بود که جریان سازی کند و نشاظ و انگیزه ای برای فعالیت و کار در مردم و ادارات ایجاد شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاهها در رفسنجان تحولی ایجاد کند.
فرماندار رفسنجان گفت: در اولین جلسه شورای اداری امسال که ایده برگزاری همایش رفسنجان,تدبیر و توسعه بیان شد برنامه ریزی ها برای انجام امور این همایش اغاز شد و در شش روز تمامی ظرفیتهای شهرستان اعم از صنعت اسب, گردشگری, نمایشگاه توانمندی های شهرستان, ورزش های بومی محلی و … در کنار هم قرار داده شد .
ملانوری افزود: به این منظور این همایش برگزار شد که این ظرفیتها بر همدیگر جهت رونق و توسعه اقتصادی تاثیرگذار باشند.
وی بیان کرد: همکاریها ی خوبی با وجود این ظرفیتها ایجاد شد و اینها زمینه را فراهم کرد برای کمیسیونهای تخصصی ای که برگزار کردیم و در مسایل توسعه ای شهرستان در اینده دخیل هستند.
فرماندار رفسنجان اظهار کرد:
به گواهی خیلیها به خوبی این همایش برگزار شد.
وی ادامه داد: تاثیرگذاری این اقدام در ثبت ملی پسته مهم بود , ثبت ملی پسته بنام رفسنجان ارزشمند است.
وی ابراز کرد: شهرداری کشکوییه در این نمایشگاه توانمندیهای همایش غرفه داشت که شهردار کشکوییه گفته چندین سرمایه گذار برای احیای کاروانسرای کشکوییه اعلام امادگی کرده است.
وی گفت: در این همایش هم افزایی نمایانگر بود, در ادامه اینکار دبیرخانه همایش در فرمانداری فعال است.
وی ادامه داد: کمیسیونهای تخصصی این همایش باید فعال باشند و این کمیسیونها ترکیبی از کارشناسان اداری, دانشگاهها و فعالان بخش خصوصی است.
ملانوری تصریح کرد: با هماهنگی دانشگاهها این هماهنگی باید تقویت شود تا از طریق علم و دانش توسعه جریان یابد.
ملانوری خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر, نمایشگاه توانمندیهای رفسنجان حداقل سالی دوبار برگزار خواهد شد ،البته این نمایشگاه در حوزه های مختلف صنعتی, معدنی, گردشگری و …. در طول سال برگزار میشود.
ملانوری ادامه داد: نمایشگاههای کوچک و موضوعی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در پانلهای اقتصادی این همایش ۴۰ مورد در حوزه روحانیون، توسعه مراکز بهداشت، گردشگری، کشاورزی، وقف، تاریخ و فرهنگ و…. بیان شد.
وی به دستاوردهای این همایش اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد همایش ایجاد دبیرخانه و راه اندازی ستاد بود ثبت ملی پسته نیز از دیگر دستاوردهای این همایش بود.
وی خاطرنشان کرد : دومین دستاورد احیای مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر بود که در این همایش بخش خصوصی امادگی خود را جهت راه اندازی و برقراری این مجموعه به طور دایم اعلام کرده است تا در اختیار همشهریان باشد.
فرمانداررفسنجان از دیگر دستاورد این همایش راه اندازی اتاق صنایع بالادستی و پایین دستی مس را نام برد و گفت: ۲۶ طرح در حوزه مس در رفسنجان ایجاد میشود.
وی ادامه داد: بایداز صنایع جنبی مس استفاده کنیم از فرصت مس باید استفاده کرد.
وی اظهارکرد: تفاهم نامه ای بین فدراسیون بازیهای بومی محلی کشور و فرمانداری رفسنجان مبنی بر این که رفسنجان به عنوان پایگاه بازیهای بومی و محلی منطقه ای باشد در حال تدوین است که هم بحث آموزش این بازیها در دانشگاههای رفسنجان و رشته های تحصیلی در دوره های آموزشی باشد.
وی ادامه داد: در این حوزه باعث ایجاد نشاط اجتماعی میشود و استانها و مناطق دیگر مراجعه می کنند برای برگزاری این بازیها در مناطق خود .
وی آخرین دستاورد را احداث باغ موزه ملی پسته را عنوان کرد و گفت: رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با این موضوع اعلام موافقت کرده است که این کار انجام می شود و مکان این موزه در حمید آبا د رفسنجان خواهد بود و پیگیری ها انجام خواهد شد .
راه اندازی خط تولید ماشین الات کشاورزی که بانک کشاورزی ۸۰ درصد از اعتبارات را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضی قرار می دهد دیگر دستاورد همایش مذکور بود.
این مسؤول بیان کرد: این موضوع با همکاری دانشگاه آزاد است و فروش این ماشین آلات با وامهای بانک کشاورزی است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دستاورد، همایش رفسنجان،روراستی،فرمانداری،همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :