ضرورت مسؤولیت پذیری در برابر آسیب های اجتماعی

  • شناسه خبر: 27297
ضرورت مسؤولیت پذیری در برابر آسیب های اجتماعی

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید در برابر آسیب های اجتماعی مسؤولیت پذیر باشیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید در برابر آسیب های اجتماعی مسؤولیت پذیر باشیم.

به گزارش”روراستی” زهرا موسی‌پور مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان در حاشیه مراسم  رونمایی از تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد در گلزار شهدای این روستا افزود: مراسم جوش‌زنی مردم قهرمان هرمزآباد قبل از اینکه ثبت در برگه و دفتری باشد ثبت در کارنامه اعمال شما است.

وی ادامه داد: روز قیامت که همه انسان‌ها جمع می‌شوند پشت سر امام خود، یکی از پرچمداران و شفیعان قیامت امام ‌حسین(ع) است که آنجا باید ما را راه بدهند و بگویند که جوش‌زن ماست.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: هر کس به زبانی و عملی و شکلی ارادت خود را به اباعبدالله‌الحسین(ع) نشان می‌دهد که زیباست، مسؤولیت‌پذیری اباعبدالله(ع) ایشان را ماندگار کرده و قیام در راه از بین‌بردن آسیب‌های اجتماعی که بزرگترین قیام‌کننده برای از بین بردن این آسیب‌ها همین قیام امام‌ حسین(ع) است.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: باید شعور حسینی داشته باشیم و آمران به ‌معروف و ناهیان از منکر باشیم، چه منکری بدتر از خاندان یزید و فساد و فحشایی که در آن خاندان وجود داشت.

وی ادامه داد: امام‌ حسین(ع) علیه آسیب‌های اجتماعی جان خود و فرزندان خود را می‌دهد، ما هم باید در برابر آسیب‌های اجتماعی زمان خود مسؤولیت‌پذیر باشیم، آسیب‌های اجتماعی پشت در خانه ما کمین کرده و کافی است یک لحظه درب باز شود دامن خانواده را بگیرد.

موسی‌پور ابراز داشت: چرا در جامعه‌ای که ما منصوب به پیروان اباعبدالله‌الحسین(ع) هستیم باید از آسیب‌ها رنج ببریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ حسینی یعنی فرهنگ مسؤولیت، ایثار، فهم و مشارکت در کار خیر، مگر مراسم جوش‌زنی عالی‌ترین نماد مشارکت مردم در یک کار پسندیده نیست، پس همه کارها را باید با مشارکت انجام دهیم.

موسی‌پور گریه و نوحه برای اباعبدالله‌الحسین(ع) را عبادت دانست و افزود: بالاتر از گریه و جوش‌زنی نهادینه کردن فرهنگ حسینی در خودمان است.

img_20161012_090400

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آسیب های، اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :