اعزام ورزشکاران نابینا و کم بینا رفسنجان به المپیاد ورزشی کشور در بابلسر

  • شناسه خبر: 27812
اعزام ورزشکاران نابینا و کم بینا رفسنجان به المپیاد ورزشی کشور در بابلسر

سرپرست دبیری هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان رفسنجان از اعزام تیم نابینایان و کم بینایان رفسنجان به المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور در بابلسر خبر داد.

سرپرست دبیری هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان رفسنجان از اعزام تیم نابینایان و کم بینایان رفسنجان به المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور در بابلسر خبر داد.

 امیرحمزه قدیری سرپرست دبیری هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار روراستی افزود: هیأت نابینایان و کم بینایان در بخش ورزشی با ورزش و جوانان و بهزیستی در ارتباط است.

وی بیان داشت: ورزش نابینایان رشته های مختلفی ازجمله شطرنج، گلبال، شنا، دو و میدانی، فوتبال و…دارد که در رفسنجان رشته های گلبال در بخش مردان و رشته های شطرنج و شنا در دو بخش زنان و مردان فعال است.

وی با اشاره به اینکه برای سایر رشته های ورزشی مربی نداریم ، تصریح کرد: مربیان رفسنجان این بچه ها را به خاطر مشکلات جسمی شان قبول نمی کنند.

سرپرست دبیری هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان رفسنجان خاطر نشان کرد: برای رشته جودو امکانات هست اما متقاضی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان ۱۳ تا ۱۸ سال در بابلسر که آبان ماه جاری برگزار می شود، گفت: دختران ۶ تا ۱۰ آیان پسران ۹ تا ۱۴ آبان به رقابت می پردازند.

وی بیان داشت: حسین روحانی، ابولفضل صالحی و علیرضا محمدی صدر  از تیم رفسنجان و فاطمه سادات حسینی را که انفرادی بود همراه با  تیم کرمان در رشته شطرنج  معرفی کردیم.

قدیری افزود: برای سال آینده مهلا رجبی، فاطمه عرب، فاطمه حیدری و فاطمه کارگر را به این المپیاد معرفی می کنیم که امسال به خاطر شرایط سنی موفق به اعزام نشدند.

وی عنوان کرد: در رفسنجان چهار نفر مرد و هفت نفر زن در تیم شطرنج و ۱۰ نفر در تیم گلبال مردان فعالیت می کنند.

وی توضیح داد: تیم گلبال مردان ما امسال به طور منسجم در لیگ استان شرکت کرده و در حال حاضر در لیگ پنجم هستیم و هنوز مسابقات ادامه دارد.

قدیری اظهار کرد: المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار و  ورزشکاران علاوه بر احکام و مدال ها به واسطه استیل و تکنیک به تیم ملی دعوت می شوند و  فرصت خوبی برای بچه های معلول است.

وی با اشاره به اینکه استارت کار برای المپیاد بابلسر از ماه رمضان زده شد ، متذکر شد: کمبود هست اما خوبی ها و پیشرفت هم وجود دارد که جای شکر دارد.

img_6990 img_6994 img_7018 img_7019

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اعزام، ورزشکران رفسنجان، روراستی، نابینایان، کم بینایان