نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه ولیعصر با نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت

  • شناسه خبر: 28276
نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه ولیعصر با نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت

انارکی محمدی نماینده شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب بااعضای هیات علمی دانشگاه ولی عصر(عج) دیدار کرد و در این نشست هم اندیشی و هم فکری، اساتید دانشگاه به بعضی از مسائل و مشکلات پیش رو پرداختند .

 انارکی محمدی نماینده شهرستان های  رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب  بااعضای هیات علمی دانشگاه ولی عصر(عج)  دیدار کرد و  در این نشست هم اندیشی و هم فکری، اساتید دانشگاه به بعضی از مسائل و  مشکلات پیش رو پرداختند .

به گزارش”روراستی” در این نشست که به دعوت و میزبانی انجمن صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد، ابتدا  دکتر احمد صفاپور رئیس شورای مرکزی انجمن، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان ؛گزارشی از فعالیت‌های تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور ارائه کرد.
وی خاطر نشان کرد: این تشکل آمادگی دارد نظرات و دیدگاه‌های خود را جهت تدوین طرح‌ها ی مناسب برای پیشرفت جامعه در اختیار نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی قرار دهند و برای هر نوع مشاوره‌ای  در این زمینه آمادگی لازم را د‌ارند.
سپس  وی به بیان مسائل و مشکلات اعضای هیأت علمی پرداخت و  مشکلات آنها را به دو دسته‌ی عام و خاص تقسیم کرد: مشکلات عام یعنی آنچه به اعضای هیأت علمی کشور در تمام مراکز آموزش عالی مربوط می شود و مشکلات خاص یعنی آنچه خواسته‌های مشخص اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور است. او مشکلات عام را شامل عدم استقلال دانشگاه‌ها، مشکلات مربوط به انتقال سوابق بیمه اعضای هیأت علمی و جریمه‌های سنگین که بابت این امر به ایشان تحمیل می‌شود، تبعات سنگین و نگران کننده‌ای که در صورت تصویب مواردی از برنامه ششم توسعه مرتبط با امور بازنشستگی و پاداش بازنشستگی را در پی خواهد داشت . وی افزود:مشکل دریافتی بسیار پایین استادانی که قبل از سال ۱۳۸۲ بازنشسته شده‌اند و بهره بالای وام مسکن اعضای هیأت علمی از دیگر موارد هستند.
وی در پایان گفت: در حوزه‌ی مشکلات خاص هم، مشکل مسکن و زمین اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی تازه استخدام شده و همچنین نگرانی از وضعیت استخدامی و اشتغال آنها  از مواردی است که استادید دارند.
پس از وی آقای مهندس انارکی محمدی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج)و تشکر بابت این دعوت، دغدغه‌های ذکر شده را به جا دانست وتأکید کرد :با همکاری و همفکری دیگر نمایندگان مجلس برای حل این مشکلات چاره‌جویی خواهد کرد وی از دانشگاهیان دعوت کرد تا با استفاده از توان علمی و فکری خود اتاق‌های فکر تشکیل داده و نمایندگان را جهت تدوین هرچه بهتر طرح‌ها و نیز اصلاح لوایح پیشنهادی دولت یاری دهند.
وی ضمن اشاره به مشکلات منطقه در رفسنجان اظهار داشت: چنانچه در گذشته از نظرات علمی دانشگاهیان در اموری نظیر باغداری و آبیای باغات و مزارع استفاده می‌شد؛ قطعاً امروز با چنین مشکلات حادی روبرو نبودیم .نماینده مردم رفسنجان و انار در این جلسه اعلام نمود: آمادگی دارد از طرح‌ها پژوهشی دانشگاه در زمینه حل مشکلات منطقه حمایت نموده و حمایت مسئولین اجرایی را نیز جلب نماید . وی همچنین پیشنهاد کرد: نشست یا نشست‌های مشترکی بین نمایندگان تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی و کمیسیون‌های مرتبط برگزار شود و برای هماهنگی این جلسات اعلام آمادگی نمود.

رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج ) در ادامه ضمن خیر مقدم به نماینده‌ی شهرستان و بر شمردن تلاش‌های ایشان برای حل مشکلات منطقه و رونق اقتصادی در همین مدت کوتاه آغاز دوره‌ی نمایندگی در ادامه بیان داشت: از انجمن صنفی اعضای هیأت بابت این ابتکار دعوت از نماینده شهرستان تشکر می نمایم. وی در ادامه گفت: ما قبول داریم که حل مشکلات باقیمانده  زمان می‌برد اما انتظار داریم حداقل مشکلات جدیدی به مشکلات قبلی اضافه نشود. تصویب مورد مربوط به بازنشستگی  در صحن علنی مجلس به همانگونه که در کمیسیون مربوطه تصویب شده قطعاً مشکلات و خسارات فراوانی را به بار خواهد آورد؛.انتظار دایم که با سعی و درایت نمایندگان تبصره‌ها را اصلاح نمایند.
در ادامه  این نشست معاونت پژوهشی و برخی اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه به طرح دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند که  دکتر محمدی انارکی  ضمن تشکر ازآن‌ها برای حل این دغدغه‌ها قول مساعد داد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نشست، دانشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :