شهرهای مختلف آمریکا صحنه تظاهرات کم‌سابقه هزاران نفری علیه ترامپ شد

  • شناسه خبر: 28299
شهرهای مختلف آمریکا صحنه تظاهرات کم‌سابقه هزاران نفری علیه ترامپ شد

هزاران نفر از مردم در شهرهای مختلف آمریکا با حضور در خیابان‌ها نارضایتی‌شان از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کردند.

هزاران نفر از مردم در شهرهای مختلف آمریکا با حضور در خیابان‌ها نارضایتی‌شان از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کردند.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس،  رسانه‌های آمریکا از تظاهرات هزاران نفر در شهرهای مختلف آمریکا ضد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب این کشور خبر داده‌اند.

مطابق‌ گزارش‌ها هزاران نفر تا کنون در شهرهای مختلف آمریکا اعم از «سیاتل»، «شیکاگو»، «نیویویورک»، «واشنگتن»، «بوستون»، «فیلادلفیا»، «آستین»، «پورتلند» و غیره علیه ترامپ به خیابان‌ها آمده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید در شیکاگو، هزاران نفر مقابل «برج ترامپ» تجمع کرده و علیه ترامپ شعار «رئیس‌جمهور من نیست» سر دادند.

«مایکل بروک» یکی از حاضران در این تظاهرات‌ها گفته معتقد است که انتخاب ترامپ کشور را دچار تفرقه کرده و بذر نفرت در میان مردم خواهد پاشید. آقای بروک گفته که مردم طبق قانون اساسی وظیفه دارند این را نپذیرند.

تظاهراتی مشابه در «منهتن» نیویورک جمعیتی حدود هزار نفر را به خیابان کشاند. گزارش شده پلیس برای جلوگیری از ورود معترضان به برج ترامپ در این منطقه، محوطه بیرونی آن را حصارکشی کرده است.

همچنین در شهر «فیلادلفیا» صدها نفر علی‌رغم هوای سرد و مرطوب به خیابان‌ها آمدند. آسوشیتدپرس می‌گوید شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که طرفداران هیلاری کلینتون و برنی سندرز بودند، خشم خودشان را از حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه ابراز کردند.

در شهر «بوستون» هزاران نفر با راه‌پیمایی و شعار دادن «ترامپ، نژادپرست است» نارضایتی خود به انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور ابراز کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «ترامپ را استیضاح کنید» و «مجمع برگزینندگان را لغو کنید.»

صدها نفر از دانشجویان «دانشگاه تگزاس» با تعطیلی کلاس‌های درس به سمت مرکز شهر «آستین» راه‌پیمایی کردند. دانشجویان در خیابان‌های نزدیک ساختمان «کاپیتول تگزاس» که دفتر فرماندار در آنجا قرار دارد تجمع کرده و سپس مسیر عبور و مرور خودروها در یک پل شلوغ را مسدود کرده‌اند.

در «واشنگتن‌دی‌سی»، تظاهرات‌کنندگان با تجمع مقابل «هتل بین‌المللی ترامپ» شعارهایی علیه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا سر دادند. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند تظاهرات‌کنندگان شعار «نه به آمریکای نژادپرست، نه ترامپ، نه کوکلاکس کلان» سر داده‌اند.

گروه دیگری از تظاهرات‌کنندگان مقابل ساختمان کاخ سفید تجمع کرده و با روشن کردن شمع و برگزاری مجالس سخنرانی اعترضشان را ابراز کرده‌اند.

در ایالت «اورگون»، ده‌ها نفر خیابان‌ها در مرکز شهر «پورتلند» را مسدود کرده‌اند. همچنین گزارش‌ها حاکی است مردم در این شهر پرچم آمریکا را به آتش کشیده و موجب تأخیر در حرکت قطارهای شهری شده‌اند.

تظاهرات‌هایی هم در دانشگاه‌های «کالیفرنیا» و «کانکتیکت» برگزار شده؛ در «سانفرانسیسکو» راه‌پیمایی برگزار شده و در لس‌آنجلس هم مردم تجمع کرده‌اند.

تنها مورد خشونت در تظاهرات شهر «اوکلند» در کالیفرنیا گزارش شده که مردم اقدام به آتش‌ زدن سطل‌های آشغال و شکستن شیشه‌ها کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شهرهای، مخلف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :