کارنامه بانک‌های کرمان مردود است/ این طور عمل کردن بانک‌های استان کرمان به درد اقتصاد مقاومتی نمی‌خورد

  • شناسه خبر: 28376
کارنامه بانک‌های کرمان مردود است/ این طور عمل کردن بانک‌های استان کرمان به درد اقتصاد مقاومتی نمی‌خورد

معاون اول رئیس جمهور گفت: کارنامه بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مردودی است و این طور عمل کردن بانک‌های این استان به درد اقتصاد مقاومتی نمی‌خورد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کارنامه بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مردودی است و این طور عمل کردن بانک‌های این استان به درد اقتصاد مقاومتی نمی‌خورد.

به گزارش”روراستی” اسحاق جهانگیری شب گذشته  در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور در محل هتل ناجی اظهار داشت: کارنامه بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مردودی است.

وی ادامه داد: مگر اینکه بانک‌ها مطلبی در این زمینه داشته باشند و خواستار برخورد جدی استاندار کرمان با بانک‌ها هستیم و حتی وزیر کشور هم باید به کرمان برای بررسی این وضعیت سفر کند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: این طور عمل کردن بانک‌های استان کرمان به درد اقتصاد مقاومتی نمی‌خورد و بانک‌ها باید به سرعت علت عدم ارائه تسهیلات بانکی را بیان کنند و اگر طرحی را قبول دارند، باید به سرعت تسهیلات را پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: استان کرمان یکی از استان‌های صنعتی کشور است و انتظار داریم با پیگیری‌ها و ابتکاراتی که استاندار کرمان دارد، بانک‌ها هم اقداماتی را انجام دهند.

جهانگیری تبیین کرد: دو، سه طرح ملی داریم که آغاز آن را مقام معظم رهبری اعلام کردند و فرمودند «یکی از اولویت‌ها این باشد که صنایع کوچک و متوسط را راه بیندازید» و بعضی استان‌ها در این طرح خوب درخشیدند.

وی ادامه داد: استان کرمان با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌طلبد در فرصت‌های کوتاه‌تری به این خطه سفر کنیم و در جریان کم و کیف برنامه‌ها قرار گیریم.

معاون اول رئیس جمهور تشریح کرد: استان کرمان محدودیت‌ها و همچنین ظرفیت‌های جدی برای توسعه دارد و بحث آب به عنوان محدودیت اصلی باید اولویت استان کرمان باشد و به صورت جدی به آن پرداخته شود و بیابان‌زدایی نیز باید در دستور کار استان کرمان قرار گیرد.

جهانگیری ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های طبیعی و معدنی زیادی دارد و سرعت توسعه استان کرمان به لحاظ صنعتی، کشاورزی و تجاری از متوسط کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که بخش خصوصی باید موتور اصلی توسعه باشد و دولت باید بستر و شرایطی را به وجود آورد تا بخش خصوصی در حوزه‌های مورد علاقه خود سرمایه‌گذاری کند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: وضعیت بودجه عمرانی کشور وضعیت سختی است و بودجه جاری برای این است که به طور مثال پول بدهیم تا آموزش و پرورش به خوبی اداره شود و یا پول نیروهای مسلح را هم دولت باید بدهد.

جهانگیری اضافه کرد: تصورمان این است در مقطع فعلی بخش خصوصی در کشور توانمند است و دولت هم می‌تواند برای این کار اقدام کند.

وی تأکید کرد: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است و همه معتقدند بر اساس این سیاست‌ها باید کشور را بسازیم و وحدت نظر بین ارکان حکومتی در این زمینه به‌وجود آمده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی این است که اقتصادمان مردمی باشد و بخش خصوصی میدان‌دار باشد و این یک فرصت طلایی برای افرادی است که می‌خواهند در کشور کار اقتصادی انجام دهند.

جهانگیری ادامه داد: سیاست‌هایی که در مرکز نوشته‌ایم را دنبال می‌کنیم و هیچ مسؤولی در هیچ رده‌ای نمی‌تواند از این سیاست‌ها شانه خالی کند و هر کس نمی‌تواند این سیاست‌ها را اجرا کند باید بگذارد و برود و این بهتر است تا اینکه با بی‌احترامی عزل شود.

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: وقتی رهبری، رئیس جمهوری و بنده به عنوان مسؤول بسیج شویم تا موضوعی اجرایی شود، نمی‌شود، مدیری در یک منطقه از کشور بگوید من می‌خواهم کار دیگری را انجام دهم.

جهانگیری تصریح کرد: افزون بر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است و از واگذاری طرح‌های عمرانی به دنبال کسب درآمد نیستیم و مدیرانی که اجازه واگذاری طرح‌ها را نمی‌دهد به کشور و ملت خدمت نمی‌کنند.

وی با انتقاد دوباره از عملکرد بانک‌های استان کرمان تصریح کرد: بانک‌های استان کرمان تعلل کرده‌اند و این قابل قبول نیست و استاندار کرمان و وزیر کشور باید از بانک‌ها حساب‌کشی کنند.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به هیچ وجه نمی‌خواهیم پول مملکت تلف شود و بانک‌ها باید دلیل خود برای عدم ارائه تسهیلات را بگویند.

جهانگیری متذکر شد: ارزیابی عملکرد استان‌ها در بخش اقتصاد مقاومتی بر مبنای اجرای طرح‌های ملی است.

وی بیان کرد: رزم‌حسینی از بهترین استانداران ماست و مدیری خلاق و با انگیزه است و وی را قبول داریم و حمایتش می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور متذکر شد: بعضی از مدیران ما خسته شده‌اند و حوصله ندارند و مدیری که انگیزه کار نداشته باشد به درد نمی‌خورد، بلکه مدیر باید قدرت ریسک و تصمیم‌گیری و نهایت دقت را برای تصمیم‌گیری داشته باشد و این روحیه را در مدیریت استان کرمان می‌بینیم.

جهانگیری تشریح کرد: از ایده تقسیم استان کرمان به مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی خوشحال شدم و از ایده استاندار کرمان برای ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی هم استقبال کردم.

وی افزود: حضور شرکت‌های قدرتمند در مناطق هشت‌گانه اقتصادی استان کرمان برای فعال‌کردن ظرفیت‌های این مناطق است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: جیرفت نیازمند کار جدی و قدم‌های بزرگی است و باید برای حضور بخش خصوصی در این منطقه و تکمیل زیربناهای جیرفت تلاش کرد.

وی در پایان گفت: گاز یکی از پیش‌نیازهای توسعه است و امیدوارم گاز به زودی به شهرستان جیرفت برسد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کارنامه، مردود
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :