آمریکا با تمدید تحریم‌های گذشته برجام را نقض کرده است

  • شناسه خبر: 28619
آمریکا با تمدید تحریم‌های گذشته برجام را نقض کرده است

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: آمریکا نه تنها بر تعهدات خود در برجام عمل نکرده بلکه با تمدید تحریم‌های گذشته برجام را نقض کرده است و همانطور که رهبری فرمودند اگر این کار انجام شود قطعاً نظام جمهوری اسلامی عکس‌العمل نشان خواهد داد.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: آمریکا نه تنها بر تعهدات خود در برجام عمل نکرده بلکه با تمدید تحریم‌های گذشته برجام را نقض کرده است و همانطور که رهبری فرمودند اگر این کار انجام شود قطعاً نظام جمهوری اسلامی عکس‌العمل نشان خواهد داد.

به گزارش”روراستی“حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۵ آذر تهران از حماسه عظیم اربعین حسینی به عنوان پدیده‌ای الهی و تجلی عشق یاد کرد و در تشریح برکات و آثار آن، گفت: راهپیمایی اربعین همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سرمایه‌ای ارزشمند است که یکی از برکات آن این است که حرکتی خودجوش است.

وی افزود: همانطور که در انقلاب اسلامی امام فریاد زد و مردم با این فریاد بیدار شدند و خود به صحنه آمدند و برای کسی که در صحنه حضور پیدا نمی‌کرد هیچ تهدیدی نبود و تطمیعی نیز در کار نبود چرا که اگر کسی انقلابی بود به او خانه و مقام نمی‌دادند بلکه حرکتی خودجوش و دست خدا بود که این دلها را چنان مشتعل کرد که همه شمع سوزان شدند و اعتراض همه مملکت را گرفت و ایران یکپارچه فریاد علیه استبداد و سلطنت شد و این نتیجه را داد.

صدیقی با تأکید بر اینکه محرم و صفر نیز بخشنامه‌ای و دولتی نبوده و حرکتی الهی است و دست خدا همراه عزاداران حسینی در طول تاریخ است، گفت: این حرکت نه زمان، نه مکان و نه قشر خاص دارد و همه طبقات در عزاداری امام حسین (ع) حضور دارند.

وی با یادآوری اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مردم مجبور نبودند در جبهه‌ها حضور یابند، اظهار داشت: جوانان همسن حضرت قاسم (ع) با چه تمهیداتی در جبهه‌ها حضور می‌یافتند، پیرمردهای ۸۰ ساله حضور داشتند، بچه‌های ۱۵ ساله حضور داشتند.

خطیب جمعه موقت تهران، گفت: دفاع مقدس حرکتی بود که خدا دلها را به سوی آن متمایل کرده بود؛ دمی بود که قطره‌ها را دریا کرد و دریا را خروشان کرد و این دریا بساط ظلم متجاوز را از بیخ و بن برکند.

وی نمونه دیگری از حرکات خودجوش مردم را در روز ۹ دی برشمرد و با ذکر این نکته که دولت حساسیتی روی مسأله فتنه نداشت، خاطرنشان کرد: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد انقلاب را از آتش فتنه نجات داد و دلها را متمایل کرد، مردم به زیر پرچم ولایت ‌آمدند و حضور میلیونی و فراگیر مملکت شمول بساط فتنه را جمع کرد.

صدیقی با یادآوری اینکه دشمن به فتنه امید پیدا کرده بود و رؤسای جمهور کشورهای حامی فتنه شخصاً فتنه را تأیید می‌کردند، گفت: آنها می‌گفتند ما ناظر اوضاع هستیم و سفارت انگلستان نیز فعال بود اما این لشکر عظیم به خیابان‌ها آمدند و آتشی خطرناک با حضور مردم خاموش شد و انقلاب و پرچم ولایت بیمه شد.

وی حرکت اربعین را نیز حرکتی از این دست خودجوش عنوان کرد و با تأکید بر اینکه دست غیب الهی پشتیبان این حرکت است، ادامه داد: در این حرکت اتحاد عظیم جهانی را شاهد هستیم که استقبالی از حضور امام عصر (عج) است.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه حدود هزار نفر از اروپا در راهپیمایی عظیم اربعین حضور یافته بودند به حضور گسترده مردم از آفریقا، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه در این راهپیمایی اشاره کرد و تصریح کرد: در این راهپیمایی شعارهای بسیار هدفداری سر داده می‌شد.

وی افزود: امام حسین (ع) دلها را به هم وصل کرده و آحاد مردم را به یک راهپیمایی عظیم کشانده که یک رزمایش بود که به دشمنان هشدار می‌دهد و علاوه بر آن یک کلاس خودسازی و عشق است چرا که زوار با مشکلاتی در رساندن خود به راهپیمایی از جمله عبور از مرز دست و پنجه نرم می‌کنند و گاهی نیز مشکلات فیزیکی برای آنها به وجود آمده ولی دست‌بردار نیستند.

صدیقی راهپیمایی اربعین حسینی را شبیه کنفرانس بین‌المللی حج ولی با آهنگی عاشقانه‌تر و آن را موجب بالا بردن ضریب امنیت خواند و گفت: همیشه حضور مردم تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند. این نماز جمعه‌ها و نماز عیدها مملکت را بیمه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در راهپیمایی اربعین پرچم پیغمبر و عزت ائمه را بالا می‌برند و نشانه یالثارات‌الحسین است، بیان داشت: مملکت ما به امام حسین (ع) بدهکار است و پشتیبان دفاع مقدس ما نیز امام حسین (ع) بود همانطور که راه نجات ما و استقلالمان هیهات من‌الذله است و راهپیمایی اربعین نیز فریاد هیهات من‌الذله امام حسین (ع) است.

خطیب جمعه تهران با تشکر از دولت و ملت عراق به واسطه خدمت‌رسانی‌شان به زائرین اربعین، گفت: ملت عراق در این راهپیمایی دست به انفاق و ایثار زده و زائران را با اصرار به منازل خود می‌برند؛ اینها برکاتی است که در عالم نظیر ندارد و معجزه عشق و نفوذ امام حسین (ع) در تاروپود حسینیان عالم است.

وی با یادآوری حضور شبانه‌روزی ۲۰ هزار پرسنل نیروی انتظامی برای سامان دادن به روادیدها و گذرنامه‌ها، اظهار داشت: برادران افغانی به ما می‌گفتند که از رهبر انقلاب و مسئولین تشکر کنید پس از سالها موجبات حضور ما در کربلا را فراهم کردند.

صدیقی به حضور ۲ میلیونی ایرانی در این راهپیمایی عظیم با امنیت کامل با وجود کمبود امکانات اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز نیروی دریایی که در جنگ تحمیلی به کلی نیروی دریایی عراق را نابود کردند، گفت: از این جهت صلابت و اقتداری برای نیروی دریایی در تاریخ ثبت شد.

وی در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام برای تربیت و الهی کردن انسان‌ها آمده است و بسیج اگر حقیقت خود را پیدا کند خودش باید بوی خدا و ائمه دهد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس دار و ندار خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز نیز می‌گذارند، گفت: در مسیر عشق دفاع از حرم اهل بیت (ع)، بسیجیان چه التماس‌هایی به ما می‌کنند که واسطه شویم که آنها بتوانند بروند و شهید شوند.

وی با قرائت فرازهایی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد بسیج و بسیجیان، عنوان داشت: امام می‌فرمایند اگر مسئولین از شما بسیجیان غافل شود در آتش می‌سوزند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال خدا بود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تجلی قهر خدا بود؛ چگونه خودشان پرونده‌شان را لو دادند. اینکه ۷ هزار میلیارد دلار خرج جنگ در عراق و افغانستان کرده‌اند که به حمدالله فضا برای انقلاب ما درست شد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران غافل و بی‌خبرند، افزود: این عده نمی‌دانند که خداوند کارسازی می‌کند و حرف‌های اینها ضربه‌ای به این حرکت عظیم نمی‌زند چرا که حرکتی الهی است و به امام زمان (عج) متصل خواهد شد.

خطیب جمعه موقت تهران با یادآوری اعتراف کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به زندگی ۴۵ درصد مردم آمریکا در فقر، گفت: آنها اعتراف کردند که بدهکارترین دولت دنیا دولت آمریکاست و نیز این که آمریکا به هم ریخته بوده و گرفتار تفرقه است.

وی تصریح کرد: صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی شنیده می‌شود.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تمدید تحریم‌های داماتو از سوی آمریکا، گفت: آمریکا نه تنها بر تعهدات خود در برجام عمل نکرده بلکه با تمدید تحریم‌های گذشته برجام را نقض کرده است و همانطور که رهبری فرمودند اگر این کار انجام شود قطعاً نظام جمهوری اسلامی عکس‌العمل نشان خواهد داد.

وی به حادثه شهادت جمعی از زائران اربعین حسینی در انفجار روز گذشته بغداد اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که تاکنون توطئه‌های استکبار جهانی، وهابیت، شیطان بزرگ خنثی کرده همین است که شهادت برای ما سعادت است به ویژه در مسیر زیارت امام حسین (ع) و همه می‌دانستیم که داعش آنجا حضور دارد و مدتی قبل نیز در سامرا جنایت کرده‌اند و با اینکه سازمان حج اجازه زیارت سامرا را نمی‌دهد ولی مردم ایستادگی کردند و افتخارشان این است که جانشان را در راه امام حسین (ع) بدهند.

خطیب جمعه موقت تهران در ادامه به سرکوب مردم مظلوم، مقاوم و بی‌دفاع بحرین اشاره کرد و با یادآوری اینکه چند سال است مورد هجوم رژیم آل خلیفه هستند، گفت: اینها حق رأی دادن ندارند و از بزرگانشان سلب تابعیت می‌شود اما سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری مزدورند و جاده صاف‌کن گردن‌کلفتان آدم‌کش هستند.

وی همچنین به خونریزی‌ها و ویران‌سازی‌های آل‌سعود در یمن اشاره کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: بدتر از همه مظلومان نیجریه هستند و این عالم بزرگوار شیخ زکزاکی به جرم اعتقاد به حقانیت آل‌پیغمبر حق زندگی ندارند، حسینیه‌هایشان را خراب می‌کنند، خودشان را کشتند و هنوز هم نیروهای امنیتی در حال کشتار هستند اما بدانند که «إن ربک لبالمرصاد».

صدیقی در پایان با عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی به مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه یاد و خاطره مرحوم شیخ عباس پورمحمدی را نیز گرامی داشت و درگذشت سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی و مرحوم حسن شایانفر را نیز تسلیت گفت.

منبع: فارس

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، باتمدید، تحریم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :