تلاش هدف‌دار برای تداوم حاشیه‌های لغو یک سخنرانی

  • شناسه خبر: 28622
تلاش هدف‌دار برای تداوم حاشیه‌های لغو یک سخنرانی

جریانی می خواهد علی مطهری و حاشیه هایش همچنان تیتر یک باقی بماند؛ جریانی که حتی توانست با امضاهای تکراری و مغشوش، بیانیه حمایت از مطهری را به حدنصاب لازم برای قرائت از تریبن رسمی مجلس برساند.

جریانی می خواهد علی مطهری و حاشیه هایش همچنان تیتر یک باقی بماند؛ جریانی که حتی توانست با امضاهای تکراری و مغشوش، بیانیه حمایت از مطهری را به حدنصاب لازم برای قرائت از تریبن رسمی مجلس برساند.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، تعطیلی یک سخنرانی، همین بهانه کافی بود تا دوباره خود را به تیتر یک رسانه ها برساند و روزنامه های یک جناح هم برایش سنگ تمام بگذارند.

این روزها برخی می خواهند همه درباره علی مطهری حرف بزنند؛ خود هم با نامه نگاری های پر تعدادش نشان داده که بدش نمی آید فعلا تیتر یک باقی بماند؛ دولتی ها هم در این میان ترجیح می دهند بجای برخی مشکلات جاری کشور، مطهری تیتر یک باشد.

درست چند دقیقه بعد از عدم برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد، رسانه های اجتماعی نزدیک به جریان اصلاحات، امام جمعه مشهد را عامل عدم برگزاری این سخنرانی اعلام کردند؛ موضوعی که حتی با تکذیبیه دفتر آیت الله علم الهدی تمام نشد.

در ادامه حسن روحانی با نامه ای تند به وزرای کشور و دادگستری، تاکید کرد که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود و خاطیان مجازات شوند؛ حالا همه چیز حکایت از یک طراحی پیچیده داشت که نقطه آغاز آن مرد پرحاشیه مجلس بود.

دامنه اعتراضات اما به جلسه علنی مجلس هم کشید؛ علی لاریجانی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی نسبت به ممانعت از برگزاری مطهری شدیدا انتقاد کرد.

برخی جریان ها اما می خواستند نقش مجلس پررنگ تر باشد؛ قطعا بیانیه ای در حمایت از علی مطهری می توانست ماجرا را همچنان داغ نگه دارد.
روز گذشته بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از علی مطهری و حاشیه های عدم برگزاری سخنرانی وی در مشهد، با عنوان «درخواست برای برخورد سریع و قاطع روسای قوا با خاطیان و عوامل اخلال در مراسم قانونی و جلوگیری از تکرار آن» قرائت شد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بیانی را امضا کرده اند.

اما بر اساس بررسی های خبرنگار فارس، امضاهای این بیانیه نشان می دهد که بر خلاف ادعای طراحان، ۱۱ امضای این بیانیه تکراری و بعضا مغشوش است.
به عنوان مثال حسن لطفی نماینده رزن ۳ بار، محمد باقر سعادت ۲ بار، بهروز بنیادی ۲ بار، رضا علیزاده ۲ بار و احمد بیگدلی ۲ بار این بیانیه را امضا کرده اند.

 

 


نمونه ای از امضاهای تکراری در بیانیه دفاع از علی مطهری

 

نکته قابل تامل درباره این امضاهای تکرار این است که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس بیانیه هایی می تواند از تریبون رسمی مجلس قرائت شود که بیش از نیمی از نمایندگان آنرا امضا کرده باشند اما با حذف امضاهای تکراری و مغشوش از امضای هایی که پای این بیانیه وجود دارد تعداد آن به ۱۴۳ امضا می رسد که با توجه به ۲۸۶ نماینده فعلی مجلس، قرائت آن از تریبون رسمی دارای اشکال بوده است.
نکته قابل تامل دیگر اینکه این بیانیه مغشوش در حمایت از علی مطهری زمانی از تریبون رسمی مجلس قرائت شد که خود مطهری ریاست جلسه را بر عهده داشته است.
ظاهرا طراحان این بیانیه به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد امضاها برای قرائت از تریبون مجلس، امضاهای تکراری را در این بیانیه جای داده اند.

این تلاش برای به حدنصاب رساندن یک بیانیه چند خطی در حمایت از علی مطهری نشان می دهد که طراحان پشت پرده این ماجرا، برنامه های ادامه داری برای بهره برداری از حاشیه های لغو سخنرانی مذکور خواهند داشت.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تلاش، لغو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ایرانیم

    سلام دیدید اومد کرمان سخنرانی کرد بدون هیچ مشکلی .

    سجاد

    هر کس بخاد حرف حق بزنه که نباید حاشیه سازی کنن براش

    هیزم شکن

    حالا دیگه این مطلب شده تیتر یک کشور جالبه هاااااااا.فک کنم میخاد با این کارها رئیس جمهور شه

    حسینی

    چقد هم سیاهی لشکر داره .هر نفر به نمایندگی از چند نماینده دیگه امضا کردند از طرف

    نوقی

    حاشیه سازی نکنید بزارید بیاد ببینیم چی دل تنگش می گه

    sahar

    سلام وضعیت اقتصادی مردم و گرفتاریهاشونو کنار گذاشتن سخنرانی یه نماینده که سخنرانی بکنه یا نکنه که هیچ نفعی برا مردم نداره شده حرف اول کشور

    سالار

    اره ولا ایشالا درست میشه

    بی منت

    سلام من نمی دونم این اقا چی میخاد از جون مردم بابا مردم خیلی بهتر از ایشان همه چی ورو درک می کنن

    دانشجو

    بزارید بیاد سخنرای کنه اینقد بزرگش نکنید

    علی

    راست میگه بزارید بیاد

    فاطمه

    سخنرانی حق همه نمایندگان هس مگه چه مشکلی داره

    صادقی

    چقد امضا های قشنگی این کارها هم مثل قانون گذاری هاشونه

    علی

    امضا منو هم میگرفتید خیلی قشنگه بخدا

    سعید

    حالا سخنرانی نون و اب میشه

    شهروند

    از مشهد موند میخاد بیاد کرمان رو بریزه بهم

    کشاورز خانه بدوش

    با سلام این بنده خدا چی میخاد توی این اوضاع بزاریدمملکت ارامش داشته باشد.اینقدر بدبختی داریم که حالا باس ببینیم نماینده مردم تهران تو کرمون چی میخاد بگه که جز برا خودشون برا کسی دیگه نون و اب نداره