از سرمای زیر صفر در خنامان رفسنجان تا نبود نفت در روستا

  • شناسه خبر: 28659
از سرمای زیر صفر در خنامان رفسنجان تا نبود نفت در روستا

بیش از نیمی از خانوارهای منطقه خنامان شهرستان رفسنجان موفق به ایجاد انشعاب گاز در منازل خود نشده‌اند و نفت هم به روستا نمی‌رسد.

 به گزارش”روراستی” منطقه خنامان از توابع بخش مرکزی و در حدود ۶۰ کیلومتری مرکز شهر رفسنجان در میان کوه‌های سر به فلک‌کشیده واقع شده است.

پاییز و زمستانی سرد در منطقه حاکم می‌شود و بهار و تابستان دل‌انگیزی در روستاست که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.
اما زمستان امسال ۴۰ درصد از اهالی منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و باقیمانده خانوارها به دلیل فقر و نداری از این نعمت بی‌بهره‌اند.
منطقه خنامان منطقه‌ای محروم است و عمده اهالی با کشاورزی و دامداری روزگار می‌گذرانند، اما خشکسالی کمر زمین را شکسته و کشاورزان را در تنگنایی به نام فقر قرار داده است.
اما به گفته ملانوری فرماندار رفسنجان منطقه مستعد کشت زعفران است و کشت این محصول می‌تواند سبب رونق روستا و ایجاد اشتغال شود.
مختار اسکندری رئیس شورای اسلامی خنامان در دیداری که فرماندار عصر شنبه ۶ آذرماه ۹۵ با اهالی این منطقه داشت با بیان اینکه دو سال است که استارت گازرسانی به منطقه زده شده و حدود ۵۰ روز است که گاز به خانه‌های اهالی رفته است، اظهار داشت: تنها ۴۰ درصد خانوارها از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و مابقی موفق به ایجاد انشعاب نشدند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی از کشت زعفران حمایت می‌کند و جای تقدیر دارد اما باوجود دو شرکت تعاونی در زمستان کود نهاده‌های کشاورزی نمی‌رسد.
اسکندری خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید قول مساعد برای تسهیلات اشتغالزایی داده اما تابه حال اقدامی نشده است.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی در منطقه و قدردانی از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: اما نبود پزشک مستقر در منطقه مشکل‌ساز شده و از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم نسبت به رفع این مشکل و استقرار پزشک مقیم اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی خنامان به مشکل روشنایی معابر اشاره کرد و خواستار رسیدگی اداره برق برای بررسی وضعیت روشنایی حداقل دوبار در سال شد.
وی در ادامه از قولی که استاندار کرمان در یادواره شهدای منطقه خنامان برای انتقال آب از محل چاه به مخزن داده و اجرایی نشده یاد کرد و گفت: این چاه در ۱۷ کیلومتری خنامان حفر شده است.
اسکندری مشکل نبود نفت و گازوئیل در روستا را مطرح و عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از اهالی نتواستند انشعاب گاز خریداری کنند ضرورت دارد نفت مورد نیاز اهالی تأمین شود همچنین گازوئیل دیگر نیاز اهالی به ویژه کشاورزان منطقه است.
در ادامه این دیدار یکی از اهالی اظهار کرد: مشکل نفت اهالی باید اورژانسی حل شود، مسؤولان کوتاهی کردند، زودتر از این باید رسیدگی می‌شد.
وی بیان داشت: مردم خنامان واقعا محروم و مستضعف هستند و در این منطقه حتی یک دستگاه عابربانک وجود ندارد و اهالی باید برای این نیازشان به کبوترخان مراجعه کنند.
یکی دیگر از اهالی خطاب به انارکی‌محمدی گفت: من به شما رای دادم که مشکلاتمان را حل کنید اما اکنون هوا سرد است و ما حتی نفت و گازوئیل نداریم.
یکی از زنان روستا نیز عدم رسیدگی به عملکرد نانوایی‌ها در زمینه پخت و پز را ذکر کرد.
به امید روزی که در کشور ایران اسلامی باوجود این همه امکانات و منابع، منطقه محرومی نداشته باشیم و در این زمان پس از گذشت بیش از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب به خواسته امام راحل که رفع فقر و محرومیت‌زدایی را از مسؤولان خواستند، دیگر فقیر و محرومی در کشور نداشته باشیم و مردم انقلابی و همیشه در صحنه‌ و شهید پرور در سرمای زمستان نلرزند و محتاج نفت در کشور نفت‌خیز ایران نباشند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سرما، نفت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ایرانیم

    ایشالا مشکلات حل بشه مخصوصا مشکلات اهالی خنامان

    غریبه

    به امید خدا همه چی درست میشه حوصله کنیداهالی خنامان

    علی

    سلام -در منطقه شاهزاده عباس . مغو هم ما مشکل سرما و بی نفتی رو داریم .نفت به اسم مردم صادر میه ولی معلوم نیست کجا می برن نفتها رو هر زمان که میریم میگن نیس

    محسن

    اره این خواهرمان درست میفرمایند

    فاطمه

    ممنونم از لطف شما

    فاطمه

    سلام بر روستائیان خنامان ان شاالله تمامی مشکلات با کمی صبر و حوصله حل میشه .ولی مسئولین بویژه اقای فرماندار به روستاهای محروم بهتر ه که نگاهی ویژه داشته باشین تا قبل از وقوع حوادث پیشگیری شود

    راشد

    از برق استفاده کنید

    محمد

    سلم عیلکم خنامانی ها از بی نفتی می نالن من هم اهل لاهیجانم بخدا مسولین یه فکری برا سگهای ولگرد لاهیجان بکنید نیمه شب با ترس میرم بیرون

    محمد

    بخدا مسولین به داد مردم برسید روستاها خیلی مشکل دارن بالاخص تو این فصل سرما

    همشهری

    مگه گاز کشی نشده

    روستاییم

    سلام تازه اومدن المک زدن و شرکت گاز هم به سختی موافقت می ده خیلی از مردم هم مثل من پول لوله کشی و خرید امتیاز را ندارن باید چکا کنن

    من یک روستایی ام

    سلام روستاها همه مشکل دارن امروز نفت .فردا اب. پس فردا برق روستا .بخدا ما گناه نکردیم که تو روستا زندگی می کنیم هیچ امکاناتی نداریم

    سعید

    نفت هام مثل بنزینهای پمپ بنزین یخ زده

    حسینی

    سرما امد و مشکلات شروع شد مسئولین کجایید

    محسن

    داوران هم امسال همین مشکل نبود نفت هست....یاد سالهای دهه ۵۰ افتادیم.