عامل مهم طلاق عدم وجود مودت و آرامش در خانواده ها

  • شناسه خبر: 2894
عامل مهم طلاق عدم وجود مودت و آرامش در خانواده ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت : بيشترين تعداد طلاق ثبت شده در مردان مربوط به گروه سني 25 تا 29 سال و در بین خانمها 20تا24 سال می باشد. به گزارش”روراستی”، حمید خالقی در جمع مربیان پرورشی ناحیه 2آموزش و پرورش کرمان با ذکر آیه شریفه (وَمِنْ آيَاتِهِ […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت : بيشترين تعداد طلاق ثبت شده در مردان مربوط به گروه سني 25 تا 29 سال و در بین خانمها 20تا24 سال می باشد.

به گزارش”روراستی”، حمید خالقی در جمع مربیان پرورشی ناحیه 2آموزش و پرورش کرمان با ذکر آیه شریفه (وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً) یکی از عوامل مهم طلاق را عدم وجود مودت و آرامش در خانواده ها دانست و افزود : مودت و دوستی  در بین زن و شوهر از اصول و عوامل استحکام بنیان خانواده و همچنین آرامش است  و باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی اظهار داشت :مسائل مربوط به قبل از ازدواج مثل فنداسیون یک ساختمان بسیار مهم و حیاطی می باشد و رعایت آنها قطعاً در استحکام بنیان خانواده تاثیر بسزای دارد.

این مقام قضایی در تشریح اصول قبل از ازدواج خاطر نشان کرد:در این اصول باید مسائل مربوط به مهارت های زندگی ، ازدواج با افراد مشکل دار،ازدواج بدون تحقیق وشناخت کامل از طرفین و  ازدواج های خود گزین و همچنین آموزشهای قبل از ازدواج و مشاوره مورد توجه قرار گیرد.

خالقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه ازدواج های خود گزین (پنهانی ،خیابانی ،یا اینترنتی)، یکی از عوامل بسیار مهم طلاق در زندگی است که اکنون چون سیلی ویرانگر پیوند مزدوجین جوان در کشور را تهدید می کند.

 وی با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلاتِ پس از ازدواج که منجر به طلاق و شکست می‌شود به روزگار قبل از ازدواج و به مرحله انتخاب بر می‌گردد ، تصریح کرد : باید مراقبت ویژه ای در ازدواج با افراد مشکل دار مانند افراد معتاد،سارق  ،مشروب خور،قاچاقچی و یا ازدواج با افرادی که  اهل رعایت  مسائل حلال و حرام نیستند، انجام پذیرد.و ازدواج با این افراد مثل بنا کردن یک ساختمان چند طبقه بر روی زمین باطلاقی است.

خالقی ابراز داشت : یکی از مشکلات میان زوج های جوان که به واسطه ی آن کانون های خانوادگی در همان سال های اول از هم می پاشد ، نبود صداقت و فریب خوردن یکی از طرفین یا اصطلاحاً فریب در ازدواج است.با توجه به پرونده های موجود در دادگاه ها بیشتر فریب هایی که از جانب آقایان صورت گرفته ، دروغ در بیان داشتن تحصیلات عالیه و شغل مناسب است و در مقابل فریب­هایی که از جانب خانم­ها صورت گرفته اکثراً مبتنی بر پنهان کردن ازدواج در گذشته است که با آشکار شدن این موارد، فریب­خورده شکایت خود را تحت عنوان فریب در ازدواج به دادگاه ارائه می­دهد  و یا دادخواست فسخ نکاح به دادگاه ارائه می دهد.

معاون اجتماعی دادگستری یادآور شد: طولانی شدن مدت خواستگاری ،کوتاه بودن مدت آن، عقد غیر رسمی ،صیغه محرمیت و مهریه بالا از دیگر عواملی است که می تواند باعث تزلزل بنیان خانواده شود پس باید  مسائل مربوط به قبل از ازدواج جدی گرفته شوند.

وی در ادامه به موضوع عدم تفاهم بین خانواده ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه عدم تفاهم فرهنگی ،اجتماعی ،مذهبی و حتی مالی بین خانواده دختر و پسر موجب سست شدن بنیان زندگی مشترک آنها میشود چرا که خانواده زوجین نقش مهمی در استحکام و همچنین فرو پاشی زندگی مشترک فرزندان خود دارند.

 منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان
برچسب ها:
خانواده رفسنجان روراستی طلاق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :