لیست ۱۵۰۰ نفره از نجومی بگیران تهیه شده است

  • شناسه خبر: 29070
لیست ۱۵۰۰ نفره از نجومی بگیران تهیه شده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: لیستی شامل اسامی ۱۵۰۰ نفر از سوی سازمان بازرسی اعلام شده که در مواردی هم عناوین مجرمانه وجود دارد و این لیست به دادستانی ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: لیستی شامل اسامی ۱۵۰۰ نفر از سوی سازمان بازرسی اعلام شده که در مواردی هم عناوین مجرمانه وجود دارد و این لیست به دادستانی ارسال شده است.

به گزارش”روراستی”  حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صد و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز ( یکشنبه) برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی اسلام و میلاد امام جعفر صادق(ص) اظهار داشت: در خصوص پرونده شهرداری با توجه به اعلام دادسرا، تاکنون ۳۰ نفر احضار شده و پرونده در دست بررسی است، اما به این معنی نیست که این افراد متهم هستند.

وی در خصوص فیش‌های نجومی گفت: هیچ پرونده‌ای از جانب دولت ارسال نشده که این پاداش‌های صد تا ده میلیونی که تاکنون دریافت شده است، آیا جرم بوده است یا نه؟ از ناحیه دیوان محاسبات هم چیزی به عنوان جرم ارسال نشده، اما طبق آن چه که گفته بودیم، اگر از ناحیه دولت و دیوان محاسبات گزارشی ارسال نشود، قوه قضائیه خودش به پرونده ها رسیدگی می کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به همین منظور سازمان بازرسی کل کشور وارد کار شد تا ببیند آیا دریافتی‌ها مجرمانه هستند و یا نه؟ که تاکنون تعدادی از جمله روسا و هئیت مدیره بانک ها و چند بیمه به دادسرا معرفی شده اند و کماکان در حال راستی آزمایی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: تاکنون لیستی شامل اسامی ۱۵۰۰ نفر از سوی سازمان بازرسی اعلام شده است که در مواردی هم عناوین مجرمانه وجود دارد و این لیست به دادستانی ارسال شده و دادستانی در حال احضار افراد است.

وی بیان داشت: از سوی اطلاعات سپاه هم لیستی ۱۴ نفری ارسال شده که با لیست سازمان بازرسی، موارد مشابهی دارد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین دادستان کل کشور برای بررسی پرونده کار گروهی تشکیل داده است تا براساس مبانی حقوقی مسئله را تشریح کنند که آیا جرمی رخ داده است و یا نه؟ و همچنین گزارشی از سوی دادستان کل کشور به رئیس قوه قضائیه ارسال شده که در همین راستا، ریاست قوه قضائیه آن را برای دادستان تهران فرستاده تا دادستانی طبق قانون و موازین شرعی به پرونده ها رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به فضاسازی‌های اخیر علیه قوه قضائیه از سوی رسانه‌های معاند و بعضا تریبون‌های داخلی در خصوص موضوع حساب‌های قوه قضائیه اظهار داشت: رسانه‌های معاند و بعضا تریبون‌های داخلی اخیرا مدعی شده‌اند که مبالغی به حساب شخصی رئیس قوه قضائیه برخلاف موازین شرعی و قانونی واریز شده است و این در حالی است که طی ۲۱ سال گذشته تا امروز هر آنچه اتفاق افتاده دقیقا مطابق قانون و موازین شرع بوده است و تمام وزرای اقتصاد دولت‌های گذشته، روسای بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار در جریان ماجرا بودند و آنچه که رسانه‌های معاند عنوان کردند که این حساب‌ها به نام شخص رئیس قوه قضائیه بوده، کذب محض است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: این حساب‌ها کاملا شفاف بوده و در تمام اسناد و مدارک آن که در این جلسه نیز نسخه کاملی از آن آورده‌ام و صداوسیما نیز می‌تواند آنها را به مردم نشان دهد، این حساب‌ها به نام شخص نبوده و به نام «قوه قضائیه» افتتاح شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، لیست، نجومی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نا اشنا

    اینا همشون دزد و کلاه بردارن فقط کسایی که خط قرمز رو لو نمیدن

    خنده کن به دنیا

    یه بار میگن ۴نفر یه روز میگن ۱۵۰۰نفر قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو

    محسن

    سلام دم خروس رو ببین

    محمدی نسب

    ۱۵۰۰نفر نمی دونیم حرف کیو باور کنیم یکی می گه موضوع خاصی نیست یکی می گه ۵ نفر بودن اون یکی می گه ۳۰۰نفر حالا هم که ۱۵۰۰نفر

    علی

    سلام مگه اینکه قوه قضائیه یا سازمان بازرسی کاری بکند -چاقو هیچ زمان دسته خودشو نمیبره رفقا