وجود زباله های عفونی در میدان دفن زباله رفسنجان و ادعای دفن اصولی این نوع زباله ها+عکس

  • شناسه خبر: 29145
وجود زباله های عفونی در میدان دفن زباله رفسنجان و ادعای دفن اصولی این نوع زباله ها+عکس

در بازدیدی که از میدان دفن زباله رفسنجان انجام شد، با حجمی از زباله های عفونی در محل مواجه شدیم، که غیر اصولی دفن شده و یا در محل رها بودند.

در بازدیدی که از میدان دفن زباله رفسنجان انجام شد، با حجمی از زباله های عفونی در محل مواجه شدیم که غیر اصولی دفن شده و یا در محل رها بودند.

به گزارش”روراستی” وجود یا عدم وجود زباله های عفونی در میدان دفن زباله رفسنجان که بی خطرسازی هم نشدند، این روزها نقل محافل و گروهها در شبکه های اجتماعی شده است.

در بازدیدی که به اتفاق تعدادی از خبرنگاران ازجمله خبرنگاران شایورد، سمن، مهر و خانه خشتی از  میدان دفن زباله انجام شد،  در ابتدای ورود به میدان با تعداد زیادی پرندگان شکاری ازجمله عقاب و شاهین که بالای سر زباله ها  پرواز می کردند، مواجه شدیم،  علت آن را که جویا شدیم وجود مرغ هایی که در مرغداری ها تلف می شوند و در این محل تخلیه می شوند، علت وجود این پرندگان  شکاری عنوان شد.

حال باتوجه به اینکه بحث آنفلوانزای پرندگان مطرح است، آیا با این وضعیت مشکلی ایجاد نمی شود؟

اما ناگفته نماند کار خوبی که در میدان دفن زباله انجام شده بود، حفر چاله هایی به عمق دو، سه متر بود که زباله ها را در آن دفن کنند وبا این کار زباله ها اصولی دفن می شوند، در حالیکه پیش از این زباله ها روی زمین ریخته می شد و روی آن با خاک پوشیده می شد و سگهای ولگرد به راحتی آنها را از زیر خاک بیرون می آوردند.

اما آنچه در مورد زباله های عفونی که بحث مهمی است باید گفت، این است که این نوع زباله ها طبق قانون باید بی خطرسازی شوند یا دفن اصولی شوند و بی خطرسازی توسط دستگاههایی که  در بیمارستانها  وجود دارد، انجام می شود.

اما اگرچه بی خطرسازی زباله های عفونی در بیمارستان ها صورت می گیرد و حجم زباله های عفونی خطرناک رو به کاهش است، متاسفانه در جریان این بازدید شاهد مقدار زیادی زباله عفونی ازجمله سرنگ و سرسوزن بدون بی خطرسازی شدن بودیم که از حمل غیراصولی  ودفن غیراصولی حکایت دارد.

اما این زباله های عفونی که روی دشت رها شده بودند  باتوجه به وجود سگ های ولگردی که در محل پرسه می زنند و پرندگان شکاری، سرایت این آلودگی ها بسیار بالاست.

چندگانگی در صحبتهایی که می شود ازجمله حمل و دفن اصولی زباله های عفونی با آنچه که دیدیم به چشم می خورد، اینکه گفته می شود زباله از تمام درمانگاه ها، مطب ها و بیمارستان ها جمع آوری و اصولی دفن شوند، با آنچه دیدیم مغایرت داشت، گویا زباله های عفونی همراه بازباله های خانگی و غیراصولی دفن می شوند.

براساس قانون جدید شهرهای متوسط و بزرگ اجازه حمل زباله های بیمارستانی به مکان دیگر ندارند، بنابراین زباله های عفونی بیمارستان  مرادی و زایشگاه نیک نفس هم در همان محل باید بی خطر سازی شوند و نباید جهت بی خطرسازی به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) منتقل شوند.

باتوجه به اینکه سایت روراستی پیش از این هم در مورد زباله های عفونی دغدغه داشته و  گزارشاتی کار کرده و بارها تذکر داده است، منتظر پاسخگویی مسؤولان هستیم.

این قضیه مهم را نمی توان منکرشد چراکه با سلامتی شهروندان و جامعه در ارتباط است و امیدواریم شورای اسلامی شهر در مدت زمان باقی مانده نقش نظارتی خود را بر این مهم انجام دهد.

 

img_4668-copy img_4685-copy img_4673-copy img_4678-copy img_4680-copy img_4688-copy img_4694-copy img_4699-copy img_4702-copy img_4717-copy img_4720-copy

img_4708 img_4712 img_4715 img_4725-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، زباله، عفونی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسنک کجایی

    سلام جوابیه مسئولین در رابطه با این کارها رو خوبه مدیر سایت پیگیری کنه و بزاره تا مردم اگاه شن

    قاسم

    اوه چقد کثیف

    شاهین

    منم یه پرنده که داره اینجا پرواز میکنه از گرسنگی به اینجا پناه اوردم به دادم برسید

    حسین

    چه خبره جوابگوی این همه آلودگی چه کسی هست

    علی

    با سلام احساس امنیت از خود امنیت واحب تر است حالا چه امنیت اجتماعی باشه چه امنیت عمومی و چه امنیت غذایی و بهداشتی خواهشا مسئولین این موارد را مد نظر قرار بدید .ممنونیم

    میرزا محمد

    سلام اول باید به مراکز بهداشتی رسیدگی و نظارت بشه تا شاهد این اتفاقها نباشیم

    شهروند

    ان شاالله مسولین رسیدگی میکنند

    ali

    در کنارگوشمون چه خبررررررررررره

    دایی عباس

    خواهشا رسیدگی کنن مسئولین مربوطه و ساده از کنار این مسائل نگذرند.شهر رفسنجان دنیا میشناسنش این معظلات در شان شهر نیست

    اناهیتا زرگر

    بخدا کسی نیست به داد مردم مظلوم و نجیب شهر برسه کجان مسئولین شهر هر روز یه مشکل رو مشکلات اضافه میشه یه کم بفکر سلامتی مردم باشید

    غضنفر

    سلام با این کاراشون امنیت سلامت مردم رو بهم زدن

    محمد علی

    کنارمون چه میگذرد خدای من

    سارا

    مسائل بهداشتی واقعا مشکل افرین شده واسه شهر

    زهرا

    مسئولین در خصوص این امر که واقعا معضل بحرانی شهر است باید پاسخگو باشن

    علی

    جریان این زباله ها چیه که هر چند وقت یکبار اخبارش اطلاع رسانی میشه و مسئولین پیگیری نمی کنند .بهداشت یکی از خواسته های اولیه جامعه اسلامی است

    شهروند رفسنجانی

    زباله بیمارستانی اول باید خرد بشه بعد سوزونده بشه!عجب کار خطرناکی کردن بیچاره اون کارگرایی که مستقیم در معرض زباله های عفونی هستند و بیچاره بچه های ما که غیرمستقیم در معرض انواع بیماریها هستن ما همچنان در لیست انتظار طرح نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی هستیم ولی آقایون درگیر مسائل مهمتری هستن

    حمیدی

    اون وقت شیوع بیماریها رو گردن افاغنه بدبخت می اندازن

    کشاورز

    سلام این زباله ها و پرندگان و وحوشی که احتمالا در این منطقه در گذرند و باد وبارندگی ها مسبب انتقال بیماری خواهند شد

    محسن

    عجب دفن اصولی کردن

    باقر

    با سلام وخسته نباشید. چیزی که از تصاویر مشخص هست پوشش نامناسب زباله ها در بعضی از نقاط دفن هست لطفا در مورد اینکه آیا این زباله ها ی عفونی بی خطر شده یا نشده اند با کارشناسان این کار مصاحبه کنید تا قضاوت صحیحی داشته باشیم ممنون ا زتلاش شما جهت روشنگری .