اختتامیه همایش دانشگاه، صنعت، کارآفرینی/عکس

  • شناسه خبر: 29461
اختتامیه همایش دانشگاه، صنعت، کارآفرینی/عکس

همایش دو روزه دانشگاه، صنعت و کارآفرینی با تجلیل از ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

همایش دو روزه دانشگاه، صنعت و کارآفرینی با تجلیل از ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش”روراستی” خسرو سلجوقی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه همایش دو روزه صنعت، دانشگاه و کارآفرینی در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان افزود:  ما در حال رفتن به سمت عصر مفاهیم هستیم در این عصر منابع محدود است، اما ارزش افزوده بسیار بالاست و برای عصر مفهومی باید اساتید دانشگاه و نظام خود را بسازند.

 وی ادامه داد: مدل سیاسی و اقتصادی جهان به گونه‌ای است که نمی‌توان فهمید در سال ۲۰۱۷ چه اتفاقی خواهد افتاد و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

سلجوقی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار سال قبل از میلاد زبان موجب دو برابر شدن دانش در افراد شده است، یادآور شد: تا قبل از سال ۱۹۰۰ هر ۱۰۰ سال دانش دو برابر می‌شد و امروز هر ۱۳ ماه دانش دو برابر می‌شود.

وی بیان کرد: داریم به سمتی پیش می‌رویم که در هر ۱۲ ساعت دانش دو برابر می‌شود و این ناشی از وجود شبکه‌های اجتماعی است.

سلجوقی گفت: در پدیده گافا بر روی داده‌های عظیم کار می‌شود که چهار نوع ویژگی از جمله حجم زیاد داده‌ها، سرعت، تنوع داده‌ها و صحت این داده‌ها را دارد به همین دلیل است که روند رشد داده‌ها از سال ۲۰۰۲ تا کنون ۴۴ برابر شده و در حال افزایش است.

سلجوقی خاطرنشان کرد: در ایران در سال ۹۳ حدود ۲ میلیون و در سال گذشته ۲۰ میلیون گوشی هوشمند در اختیار کاربران ایرانی داشتیم که امسال این رقم به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتباطات رسانه در بحث‌های اقتصاد، اجتماع و سیاست مهم و بر فرهنگ ایرانی بسیار منطبق است از این منظر زنان ایرانی در خانه می‌توانند هم از این علم درآمد کسب کنند و هم به خانه‌داری بپردازند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی یک فناوری بدافکنی ملی است به این معنی که این فناوری کل زندگی انسان‌ها را به هم می‌ریزد و برخی از مراجع و مراکز مذهبی نگران این مسأله هستند.

وی تصریح کرد: این نگرانی به جاست، اما راه آن تعطیلی این شبکه‌ها نیست و باید از آن استفاده بهینه و کاربردی کرد.

عضو هیأت علمی ‌دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی هم در این همایش گفت: باید فرهنگ ضد خلاقیت در جامعه برچیده شود تا در جامعه پویایی و توسعه یافتگی را شاهد باشیم.

محمد عشقی بیان کرد: برای هر مشکل باید فکر کرد تا راه حلی پیدا و نباید به یک راه حل قناعت کرد، در کشور در حوزه‌های مختلفی مانند تکنولوژی، آب، روشنایی، حمل و نقل و … معضلاتی وجود دارد که باید برای آن راه حل پیدا کرد.

وی افزود: اگر ابهامی در مسأله‌ای وجود دارد، نباید آن را رها کرد، اگر اشتباهی در مسأله‌ای پیش آمد، ناامید نشویم، زیرا افراد خلاق کسانی هستند که فکر می‌کنند و در رفع مشکل خلاقیت ایجاد می‌کنند.

عشقی تأکید کرد: برای رسیدن به پیروزی باید با استفاده از اعتماد به نفس از چندین شکست گذشت.

همایش دو روزه دانشگاه، صنعت و کارآفرینی با تجلیل از ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

img_6518-copyimg_6513-copyimg_6505-copyimg_6493-copyimg_6487-copyimg_6474-copyimg_6472-copyimg_6470-copyimg_6552-copyimg_6550-copyimg_6537-copyimg_6530-copyimg_6427-copyimg_6469-copyimg_6377-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، صنعت، همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نمکدون

    احسنت بر صنعتگران بی مدعا

    قاسمی

    ان شاا... همه کارها با همایش درست میشه

    صادق

    به امید اینکه این همایشها اتمام کار نباشه