اقامه نماز بر پیکر «یار دیرین» به امامت رهبر معظم انقلاب

  • شناسه خبر: 30068
اقامه نماز بر پیکر «یار دیرین» به امامت رهبر معظم انقلاب

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ دی) ساعت ۸/۵۰ دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به منظور اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ساعت ۱۰ صبح وارد دانشگاه تهران شدند و اقامه نماز کردند.

رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولان و شخصیت‌های لشکری و کشوری نیز در این مراسم حضور دارند.

قرار است پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن تشییع شود و بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار مرقد امام راحل دفن شود.

*پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه تهران منتقل شد/ حضور خانواده آیت‌الله هاشمی در بین مردم

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت ۰۹:۰۹ برای تشییع و بدرقه مردم به دانشگاه تهران منتقل شد.

همچنین فرزندان و همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وسیله اتوبوس به دانشگاه تهران منتقل شدند هم اکنون در بین جمعیت هستند.

* شخصیت‌های حاضر در مراسم

در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت‌های مهم کشوری و لشکری حضور داشند که برخی از آنها عبارتند از:

روحانی رئیس جمهور، لاریجانی رئیس مجلس، آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، احمد جنتی، امامی کاشانی، علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل، سرلشکر جعفری فرمانده سپاه، علوی وزیر اطلاعات، نعمت زاده، ترکان، منتظری دادستان کل کشور، صفوی، امیر سیاری، بهزاد نبوی، محمدرضا خاتمی، حجت الاسلام طباطبایی، پرویز فتاح، علی‌عسگری، سالک، چیت‌چیان، ری شهری، مولوی عبدالحمید، قاسم سلیمانی، محمدباقر قالیباف، معصومه ابتکار، سردار وحیدی، بهروز نعمتی، محمدرضا خباز، مظفر، رمضان زاده، سورنا ستاری، جعفری دولت ابادی، مصطفی معین، سید علی خمینی، حائری شیرازی، سردار اشتری، هادی خامنه‌ایعلی مطهری، غلامعلی حدادعادل، مصطفی پورمحمدی، موحدی کرمانی، محمد فرهادی، صالحی امیری،قاضی زاده هاشمی.

* پیکر آیت‌الله بر دوش مردم

پس از اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر دوش مردم قرار گرفت تا در مسیر میدان راه آهن تشییع شود.

چیت‌چیان: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش بزرگی در پیشبرد انقلاب داشتند

حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: فعالیت هایی که آقای هاشمی از ابتدایی‌ترین روزهای این نهضت تا امروز داشتند، نشان می دهد که ایشان چه شخصیتی بودند و چه نقش بزرگی در پیشبرد انقلاب داشتند.

وی افزود: امروز مردم اینجا حضور پیدا کردند تا وفاداریشان را به ایشان و انقلاب و نظام نشان دهند.

چیت چیان تاکید کرد: انشالله موفقیت انقلاب ما و مجد و عظمت انقلاب و اسلام و نظام ادامه خواهد داشت.

علی‌محمد بشارتی: آیت‌الله هاشمی را باید از پیام مقام معظم رهبری درباره ایشان بشناسیم

علی‌محمد بشارتی وزیر کشور دولت سازندگی در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: افرادی که توانسته باشند همزمان هم خود را بسازند و هم مسیر را برای آیندگان ایجاد و اصلاح کنند در طول تاریخ کم هستند از این رو آقای هاشمی رفسنجانی شخصیت استراتژیک بود که هم پیش‌تر از خودش فکر می‌کرد و هم جلوتر از زمان خود اندیشه داشت.

بشارتی افزود: اگر بخواهیم بدون اغراق آیت‌الله هاشمی را بشناسیم باید از پیام مقام معظم رهبری درباره ایشان بشناسیم که گفتند هیچ کس نیست که در این تاریخ ۵۹ ساله اینقدر وجه مشترک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم امروز با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع علاقه و ارادت خود را به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دادند و اثرات این موضوع را بعد از تشییع خواهیم دید.

وی در پایان تاکید کرد: فقدان آقای هاشمی مانند فقدان شهید مطهری و شهید بهشتی است که کسی جز خودشان نمی‌توانست جای آنان را پر کند.

خرازی: آیت الله هاشمی با شکیبایی مسایل و بحرانها را حل می‌کرد

کمال خرازی وزیر اسبق خارجه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را شخصیتی تاثیرگزار، صبور و یار امام و همرزم رهبری معرفی کرد و اظهار داشت: ایشان یکی از موثرین افراد در شکل‌گیری و ادامه انقلاب اسلامی بود و در تشکیل جمهوری اسلامی نیز نقشی بسزا داشت.

خرازی افزود: آیت الله هاشمی با صبر، متانت و شکیبایی مسایل و بحرانها را حل می‌کرد.

سالک: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ستون‌های انقلاب بود

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به شخصیت بزرگ ایشان تصریح کرد: آقای هاشمی از شخصیت‌های مهم و به تعبیر من از ستون‌های انقلاب بودند.

وی ادامه داد: نقش اساسی ایشان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی ایشان این بود که فدایی امام و رهبری بودند و جمله معروفی دارند که عشق من امام خامنه‌ای است.

سالک خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت مؤثری در همه ابعاد چه در زمان ریاست جمهوری و چه در زمان ریاست مجلس و فرماندهی جنگ داشتند.

کلانتری: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از آغاز نهضت اسلامی همگام و همراه امام بود

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در مورد ابعاد شخصیتی ایشان، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جامعی بود که از آغاز نهضت اسلامی همگام و همراه امام بود.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف سنگ تمام گذاشت.

حجت‌الاسلام کلانتری تأکید کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ارتحال امام (ره) کنار رهبری به عنوان یار صدیق و مشاوری امین بود و تعبیر رهبری در پیامشان در مورد رحلت ایشان بسیار حائز اهمیت است که فرمودند ۵۹ سال تمام در کنار هم همگام بودیم.

مولوی عبدالحمید: آیت‌الله هاشمی در وحدت شیعه و سنی بسیار موثر بود

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت استثنایی بود و برای مردم ایران زحمت زیادی کشید و فقدان ایشان قابل جبران نیست و ضایعه بزرگی به شمار می‌رود مگر اینکه خدا جبران کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تمام عرصه‌ها تاثیر گذار و صاحب نظر بود، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی در وحدت شیعه و سنی بسیار موثر بود و دید بلندی داشت و علما و اندیشمندان اهل سنت با وی ملاقات داشتند و او هم دفاع می‌کرد.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان و ملانوری فرماندار این شهرستان در مراسم تشییع حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی شرکت کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نماز، اقامه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :