کشف ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در رفسنجان

  • شناسه خبر: 31617
کشف ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در رفسنجان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: طی سال ۹۵ میزان ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان رفسنجان کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: طی سال ۹۵ میزان ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان رفسنجان کشف شده است.

به گزارش”روراستی” سرهنگ رضا خلیلی نژاد جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری تشکیل گردید  گفت :خط مقدم مبارزه با مواد مخدر ، نیروی انتظامی است که با اقدامات خود در مرزها  شهرها ‘محله ها و با ایثار جان خود با این معضل اجتماعی با اقتدارمقابله می کند.

وی با اشاره به این موضوع که اعتیاد ابزار جنگ نرم دشمن است و مبارزه سخت افزاری با آن به تنهایی کفایت نمی‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب مبارزه با اعتیاد را یک جهاد بزرگ و حرکت بسیار عمیق می‌دانند، بر همین اساس رویکرد اصلی دولت در این خصوص پیشگیری اجتماعی است.

جانشین انتظامی شهرستان رفسنجان  با اشاره به اقدامات موثر نیروهای امنیتی و انتظامی در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر تصریح کرد: نیرو های انتظامی و امنیتی ما به شبانه‌روز و با استفاده از تمامی امکانات به مبارزه جدی و سخت با مواد مخدر و سوداگران مرگ می‌پردازند که تقدیم نزدیک به ۴ هزار شهید و چندین هزار جانباز در کل کشور و تقدیم بیش از ۲۵شهیدو۳۳جانباز در رفسنجان موید این موضوع است
وی همچنین  بیان داشت: اکنون مواد مخدر صنعتی  به منازل کشیده شده  که نیاز به توجه و حساسیت  بیشتر خانواده ها در این زمینه دارد زیرا غفلت از این مسئله مشکلات جدی به همراه خواهد داشت .

سرهنگ خلیلی با تاکید بر اینکه خانواده ها همچنین باید با حساسیت بیشتری فرزندان خود را به ویژه در استفاده از فضاهای مجازی و سایت های اینترنتی کنترل کنند، تصریح کرد: رسانه ها عامل اصلی انتقال پیام به مخاطب هستند و می توانند با درج مطالب تاثیرگذار مسائل را به گوش مسئولان و مردم برسانند.

وی دستگیری خرده فروشان مواد را از اولویت های کاری پلیس برشمرد و گفت : مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر از وظایف ذاتی ناجا است و مواد مخدر در جامعه ما ، ایمان ، فرهنگ و بنیان خانواده ها را نشانه گرفته و قصد منحرف ساختن جوانان را دارد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تمام ظرفیت های اجتماعی بایستی با حساسیت جدی به کارگیری شود تا شاهد مهار و کاهش تقاضا باشیم، افزود: در صورتی می توان به نقطه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر رسید که زمینه های اجتماعی و فردی مصرف مواد مخدر کاهش یابد تا سیستم عرضه و تقاضا در جهت منفی حرکت کند.

سرهنگ خلیلی  یاد آور شد: در کنار از بین بردن شرایط فراهم کننده گرایش به مصرف مواد مخدر بایستی عزم عمومی در خانواده ها و جامعه به کمک نیروی انتظامی و اقدامات بازدارنده بیاید و این مهم با توسعه آگاهی مردمی تحقق می یابد.

وی افزود: چنانچه جامعه به درجه ای از مشارکت با دستگاه هایی که اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود دارند برسد که وجود و مصرف مواد مخدر را به عنوان تهدیدی جدی علیه خود و جامعه بدانند به طور قطع، میزان ورود و عرضه مواد نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با تمام توان در مسیر مبارزه با مواد و آثار شوم اعتیاد و خشکاندن ریشه پلیدی ها خواهیم ایستاد، چرا که اعتقاد داریم مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است و خشکاندن این ریشه الزامی است و از مردم عزیز انتظار داریم با ارسال اخبار واطلاعات خود به شماره ۱۲۸ ما در این مبارزه یاری نمایند.

خلیلی نژاد عنوان کرد: در بحث مبارزه سخت‌افزاری سال ۹۵ میزان ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵۸ کیلوگرم هروئین، ۷۰۰ کیلوگرم تریاک و چهار کیلوگرم و ۳۸۰ گرم شیشه کشف شد که این میزان شیشه می‌تواند، ۴ هزار نفر را معتاد کند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان ادامه داد: کشف ۱۵ هزار انواع قرص روان‌گردان از دیگر کشفیات این نیرو بوده و در این راستا ۱۰ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر، پنج نفر تولیدکننده، دو نفر حامل مواد مخدر، ۲۹ قاچاقچی و ۲۸۳ خرده‌فروش دستگیر شده است.

خلیلی‌نژاد عنوان کرد: توقیف ۷۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین و کشف دو قبضه سلاح از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

خلیلی‌نژاد با بیان اینکه رویکرد اصلی ما پیشگیری انتظامی است، افزود: ما مبارزه جدی را در پیش گرفتیم به‌طوری که در این راه ۲۵ شهید و ۳۳ جانباز مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان تقدیم کردیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کشف، مواد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    احسنت جناب سرهنگ خلیلی خسته نباشید دمتون گرم