آسمان رفسنجان در سوگ شهید با مردم گریست + عکس

  • شناسه خبر: 31842
آسمان رفسنجان در سوگ شهید با مردم گریست + عکس

تشییع پیکر پاک شهید غواص حسن عبداللهی با اشک آسمان و دیدگان مردم رفسنجان همراه بود.

 تشییع پیکر پاک شهید غواص حسن عبداللهی با اشک آسمان و دیدگان مردم رفسنجان همراه بود.

به گزارش”روراستی” در سالرزو شهادت حضرت فاطمه(س)تشییع پیکر پاک شهید غواص حسن عبداللهی با اشک آسمان و دیدگان مردم رفسنجان همراه بود و اجتماع فاطمی مردم پیکر این شهید بزرگوار را در آغوش گرفت.

خیابان امام (ره) رفسنجان مملو از مردم عاشقی بود که هوای سرد هم آن‌ها را خانه‌نشین نکرد، زن و مرد، نوزاد، کودک، پیر و جوان، مسؤول و … از هر قشری آمده بودند تا در عزای مادر شهدا، شهیدی را در بغل بگیرند و برایش بگریند.

سراسر خیابان امام سبزپوش بود، پرچم‌های سبزی در کنار خیابان‌ها آویخته شده و پرچم‌های کوچکی در دست زنان، دختران و کودکان در اهتزاز بود.

همه یکپارچه آمده بودند، نم‌نم باران می‌بارید و اشک از گوشه چشمان حاضران جاری بود، جوانان امروز برای برادرشان سنگ‌تمام گذاشتند، مداحان پرشور برای بی‌بی دو عالم و این شهید مدیحه‌سرایی می‌کردند.

هم‌نوا با گام‌های تشییع‌کنندگان گروه طبل و سنج هم می‌نواخت و حال و هوای محرمی و فاطمی در شهر پیچیده بود، شهر عطرآگین به عطر صلوات و شهید شد و فریادهای الله‌اکبر مردمان این دیار فضا را پر کرده بود.

شهید را آوردند و بر جمعیت افزوده شد، نظم و شکوه خاصی در این آیین حاکم بود، خادمان هیأت کربلا و رزمندگان اسلام مانند همیشه تلاش می‌کردند که نظم را برقرار کنند، هر کس یک گوشه نشسته بود و اشک می‌ریخت.

خطرناک‌ترین حالت یک جامعه اختلاف است

حجت‌الاسلام وحید حجتی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم باشکوه با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: خدا در قرآن کریم سه بلا را برای جامعه معرفی کرده است.

وی ادامه داد: یک بلا، بلای آسمانی است، یک بلا، عذاب زمینی و یک بلا هم تفرقه میان شیعیان است که اگر دچار تفرقه شوند و سر مسائل با هم در بیفتند، جامعه را بلا می‌گیرد.

این استاد حوزه بیان داشت: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه فرمودند «به امیرالمؤمنان (ع) به عنوان امام نگاه می‌کنم برای این است که امام امنیت می‌دهد» بر همین اساس جایی که امام هست، نباید اختلاف باشد.

وی افزود: هر چند اختلاف ‌سلیقه‌ها طبیعی است، اما برای ظهور امام‌ زمان (عج) نباید اختلاف دل‌ها وجود داشته باشد، البته از برخی مواضع نمی‌شود، گذشت.

حجتی تصریح کرد: وحدت دل‌ها در جامعه بسیار مهم است، جامعه‌ای که در آن اختلاف باشد، بلازده می‌‌شود و خطرناک‌ترین حالت برای یک جامعه اختلاف است.

وی با اشاره به مقام والای شهید عنوان کرد: اگر امروز برای تشییع این شهید آمدیم، عمل به پیام حضرت فاطمه (س) است که باید در جامعه وحدت وجود داشته باشد و امروز همه از هر طیف و سلیقه در این مراسم حضور یافتند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شهید، آسمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :