کشور به فردی با کارنامه شفاف و دل شیر نیاز دارد/اقتدار علمی و فناوری کشور به حاشیه رانده شده است/ روحانی ریزش رأی جدی دارد

  • شناسه خبر: 32375
کشور به فردی با کارنامه شفاف و دل شیر نیاز دارد/اقتدار علمی و فناوری کشور به حاشیه رانده شده است/ روحانی ریزش رأی جدی دارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه کشور را فساد مالی از بین می‌برد و باید افرادی وارد عرصه انتخابات شوند که کارنامه شفاف و دل شیر داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه کشور را فساد مالی از بین می‌برد و باید افرادی وارد عرصه انتخابات شوند که کارنامه شفاف و دل شیر داشته باشند.

به گزارش”روراستی” محمدمهدی زاهدی سه‌شنبه شب در جمع تعدادی از نیروهای انقلابی استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم با بصیرت بیشتر بتوان سرافراز میدان نبرد با دشمن به صورت فیزیکی و نرم‌افزاری باشیم.

وی با اشاره به برخی سؤالات در مورد حضور پر تعداد کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: دولت علیه دولت عمل کرده و خود دولت مسبب مشکلاتی است که اکنون به وجود آمده است.

۴۴۶ وعده رئیس جمهور و دولت یازدهم عملیاتی نشده

وی افزود: همه ناکارآمدی دولت را قبول داریم و نتوانسته حداقل به ۴۴۶ وعده جدی و آشکاری که در برنامه‌ها و در سفرهای استانی داشته، عملیاتی و به سرانجام برساند به دنبال این هستیم تا دولتی تشکیل شود که بتواند قطار انقلاب را در ریل اصلی خود قرار دهد و با سرعت مناسب حرکت و عقب‌افتادگی را جبران کند و جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به همین مناسبت شکل گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی عید نوروز ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مسائل و مشکلات اشاره کردند که می‌تواند پشتوانه‌ای برای نیروهای انقلابی و جبهه مردمی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم برنامه‌های خود را مدیریت و مهندسی کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم به مقصود خود برسیم که داشتن یک دولت مورد تأیید ولایت باشد.

وی ادامه داد: باید برای پیروزی برنامه‌های خود هزینه مادی و معنوی دهیم و حتما در این راه تخریب‌ها و ناسزاگویی‌هایی وجود دارد و جریان اپوزیسیون با سرمایه‌گذاری و تبلیغات هنگفتی وارد می‌شود و به دنبال این است تا با بوق و کرنا اذهان را در مسیر مورد نظر خود هدایت کند و باید یک خرد جمعی شکل گیرد.

به نتیجه انتخابات کنگره جبهه مردمی در ۱۷ فروردین تمکین می‌کنم

وی متذکر شد: باید فعال باشیم و از انفعال خارج شویم و هرمی وجود دارد که قاعده آن خود نیروهای انقلاب هستند و اساسنامه و اخلاق مدنی که پذیرفته‌ایم، جزو این هرم هستند و در فاصله بین قاعده تا نوک هرم مواردی از جمله شواری مرکزی جبهه مردمی وجود دارد و آن رأس جایی است که همه این قاعده و موارد دیگر به سمت کاندیدای نهایی است، کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر یک از ارکان هرم موجود وظایفی بر دوش دارند، بیان داشت: مهم این است که ما با تأمل و درایت وظیفه خود را انجام دهیم و خواسته ما از شورای مرکزی این باشد از اساسنامه و فرآیند مراقبت جدی کند و تحت‌تأثیر القائات بیرونی مواردی را تصویب نکند که نتوانیم به هدف خود برسیم که آن هم داشتن دولت انقلابی است.

زاهدی با اشاره به اینکه گاهی اوقات جریان‌هایی می‌بینیم که ظاهرا با ما هستند، اما برخی زمان‌ها برنامه‌ها را نمی‌پذیرند، یادآور شد: روز پنج‌شنبه همین هفته شورای مرکزی جبهه نیروهای مردمی و انقلابی تصمیم خود را برای لیست نهایی انتخابی‌های ریاست جمهوری می‌گیرد و اگر اسم بنده در شورای مرکزی انتخاب نشد به هیچ عنوان ناراحت نیستم و اگر قرار باشد بین خود تفرقه راه دهیم و پیرو هوای نفس شویم، ظلم به حق رهبری و ملت ایران کرده‌ایم.

دیپلمات‌ها باید روحیه انقلابی داشته باشند

وی با تشریح اقدامات انجام شده در دوران سفیر بودن و وزیر علوم بودن خود عنوان کرد: هوافضای کشور در زمان بنده راه‌اندازی شد و بسیاری از حرکت‌های علمی در زمانی که بنده وزیر بودم، اتفاق افتاد و رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای از من به عنوان وزیر بسیجی یاد کردند و چندین بار در سخنرانی خود به دوران مسئولیت بنده اشاره فرمودند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری جدی در حوزه هسته‌ای که اقتدار را به دنبال داشت در زمان مسئولیت بنده انجام شد و ساخت ماهواره مصباح که پرتاب آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بود در آن زمان با برنامه‌ریزی انجام شده موشکی برای پرتاب ماهواره ساخته شد و در همین راستا از بنده به عنوان وزیر علوم و وزیر دفاع تقدیر به عمل آمد.

زاهدی ادامه داد: در برنامه ISI اسلامی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است، پیگیری‌های جدی شد و در زمانی سفیر شدم که کشور در شرایط بد تحریمی قرار گرفته بود و کارهایی انجام دادم که روحیه انقلابی می‌خواست از برنامه‌های من این است که دیپلمات‌ها باید روحیه انقلابی داشته باشند.

وی گفت: شش وزیر برای آموزش و پرورش در زمان شروع دولت یازدهم به مجلس معرفی شد که از ورود آنان به سیستم اجرایی کشور جلوگیری کردیم که با روی کار آمدن آنها فتنه‌های بزرگی رخ می‌داد.

نفوذ و رخنه‌ فرهنگی به شدت کشور را آسیب‌پذیر کرده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به برنامه اجرایی و بدنه اجرایی نیاز دارد و بدون برنامه و نیرو قادر به کار کردن نیست.

وی متذکر شد: مطالبه تمام ما باید این باشد، جبهه مردمی نیروهای انقلاب بدنه را با مشورت به صورت ملی و استانی شکل دهد و باید به نیروهای انقلابی، مؤمن و ولایت‌مدار توجه کند، زیرا دولت باید کارآمد باشد.

وی گفت: نفوذ و رخنه‌های فرهنگی به شدت کشور را آسیب‌پذیر کرده است و اقتدار علم و فناوری ما در این چند سال به حاشیه رانده شده است و برای اینکه بتوان در عرصه‌های مختلف در صحنه بین‌الملل حضور داشته باشیم و برای اینکه بتوان به جریان مقاومت الهام‌بخشی کنیم، راهی نداریم جز اینکه در عرصه علم و فناوری و هسته‌ای قدرتمند شویم.

دولت و شرکت‌های دولتی با ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارترین به بانک‌ها هستند

وی بیان داشت: دولت و شرکت‌های دولتی با ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارترین به بانک‌ها هستند و بانک‌ها برای روی پا ایستادن خود به کارهایی جانبی روی آورده‌اند و دولت به بانک‌ها تحمیل کرده که گوشه‌ای از بدهی‌ها را به صورت اوراق در نظر بگیرد و هر سال به بدهی‌های مالی دولت افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند اقتصاد شیشه‌ای و شفاف است، ادامه داد: تمام بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شدند و برخی بانک‌ها در حال ورشکستگی هستند و در هر کشوری با به وجود آمدن این اتفاق، بانک‌ها اعلام ورشکستگی می‌کردند.

وی با تشریح برخی اقدامات منفی اقتصادی در دولت یازدهم اظهار داشت: بانک سرمایه به کارتن خوابی وام ۱۰۰ میلیاردی داده و در برخی موارد تبانی در اخذ وام‌ها صورت گرفته است که اقتصاد شیشه‌ای این موارد را نشان می‌دهد.

میزان طلاق در کشور به ۲۵ درصد رسیده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریشه این کشور را فساد مالی از بین می‌برد و باید افرادی وارد شوند که کارنامه شفاف و دل شیر داشته باشند، البته در مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه مورد تصویب قرار گرفته است که هر دولتی باید برای اجرای آن بکوشد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: میزان طلاق در کشور به ۲۵ درصد رسیده است و از هر چهار ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد و ۲۵۶ شبکه ماهواره‌ای برای هویت‌زدایی دینی و نابودی نهاد خانواده برنامه پخش می‌کنند و می‌خواهند ریشه دین، کشور و ایران را بزنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کاهش سن اعتیاد و موارد دیگر را جزو آسیب‌های اجتماعی امروز ایران دانست و افزود: باید نظام ملی نوآوری در کشور ایجاد شود تا بتوان براساس آن اقتصاد مقاومتی و همه برنامه‌های خود را به پیش برد.

وی تشکیل جبهه مردمی انقلاب را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اکنون یک جریان راه افتاده است که باید در صدد استحکام آن بکوشیم.

اصلاح‌طلبان بر سر تصمیم خود در مورد به اجماع رسیدن برای حضور روحانی تردید دارند

وی در بخش از صحبت‌های خود در جواب سؤالی مبنی بر حضور احمدی‌نژاد و بقایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحلیل‌هایی از اصولگرایان و نیروهای انقلاب در مورد کنار هم بودن احمدی‌نژاد، بقایی و رحیم مشایی وجود دارد و حرف‌ها و کارهای دو پهلویی از احمدی‌نژاد دیده شده که دور از شان وی است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عمل نکردن دولت یازدهم به وعده‌های خود و پاسخ این دولت به مردم افزود: روحانی ریزش رأی جدی دارد و اصلاح‌طلبان بر سر تصمیم خود در مورد به اجماع رسیدن برای حضور روحانی تردید دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ما تصمیم دقیق و عقلانی بسیار مهم است و حضور برخی چهره‌ها نباید برای ما مهم باشد و در تصمیم جبهه مردمی نیروهای انقلابی تأثیر بگذارد و نظر ما این است که شورای مرکز تصمیمی اتخاذ نکند که مردم به سمت مخالف کشیده شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ریزش، شفاف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :