سهم تأمین مواد اولیه مس در کرمان زیر ۲۰ درصد است

  • شناسه خبر: 32902
سهم تأمین مواد اولیه مس در کرمان زیر ۲۰ درصد است

مدیر مس منطقه کرمان گفت: سهم تأمین مواد اولیه مس منطقه در استان کرمان زیر ۲۰ درصد است که می‌توانست بیش از این باشد و سبب اشتغالزایی شود.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: سهم تأمین مواد اولیه مس منطقه در استان کرمان زیر ۲۰ درصد است که می‌توانست بیش از این باشد و سبب اشتغالزایی شود.به گزارش”روراستی” محمد حسنی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وضعیت شرکت مس افزود: سال ۹۵ در همه مباحث رکوردهای بیشتری نسبت به سال قبل داشتیم، در تولید سنگ سولفور استخراج از معادن منطقه ۳۵ میلیون‌ تن برداشت کردیم و ۱۰۵ میلیون‌ تن مجموع عملیات جابه‌جایی خاک بوده است.

وی ادامه داد: ۷۷۷ هزار تن کنسانتره در منطقه تولید کردیم، ۲۲۵ هزار تن آند مسی و ۱۹۳ هزار تن کاتد مسی تولید کردیم و ۵۴۰ مگاوات‌ ساعت انرژی برق در نیروگاه‌ها تولید شده و بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های توسعه‌ای به بهره‌برداری رسیدند و وارد چرخه تولید شدند.

مدیر مس منطقه کرمان اظهار کرد: تغییر تکنولوژی ذوب، پالایشگاه خاتون‌آباد، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیرجان، ادامه باند دوم جاده رفسنجان به شهربابک از جمله این پروژه‌ها بود که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر مجموع نیروهای پیمان‌کار و  مستقیم شرکت در مجموعه کار می‌کنند و این تولید نقش بسزایی در اقتصاد منطقه به‌ویژه شهر رفسنجان و شهربابک دارد.

مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: در زمینه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز ما انتظارمان این است که بخش زیادی در رفسنجان کرمان، سیرجان و شهربابک تولید شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان هزینه تولیدات شرکت بوده که بخشی قراردادها، بخشی نیروی انسانی و بخشی قطعات و مواد اولیه است که قطعات و مواد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و سهم استان از این خرید قطعات مواد زیر ۲۰ درصد است در حالی‌که جا داشت استان تأمین‌کننده نیاز این صنعت شود تا سبب اشتغال شود.

حسنی رتبه ایران در حوزه پایش را در سال‌های اخیر بهتر از قبل و ۱۲۰ در سال ۲۰۱۷ عنوان کرد و افزود: هنوز جای کار دارد تا به جایگاه اصلی خود برسیم.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم تولید و اشتغال بیشتر شود، می‌شود از مسیر تولید در شرکت و ایجاد فضای بخش خصوصی به این مهم دست یافت و بنگاه‌های کوچک و متوسط در تأمین نیازهای شرکت نقش ایفا کنند.

مدیر مس منطقه کرمان متذکر شد: ادارات مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت در کار شرکت‌های کوچک سهولت ایجاد کنند و حمایت کنند تا صنعتی شکل گیرد و اشتغال ایجاد کند.

وی در ادامه به احداث جاده رفسنجان – شهربابک اشاره کردو افزود: هزینه این این جاده ۲۱۰ میلیارد تومان شد و این پروژه بدون مانع‌تراشی‌ها می‌توانست سه سال زودتر بهره‌برداری شود و آمار تلفات کاهش پیدا کند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مس، سهم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :