وقتی که در رفسنجان دغدغه رشد علمی جای خود را به ترویج کنسرت و موسیقی می دهد

  • شناسه خبر: 33064
وقتی که در رفسنجان دغدغه رشد علمی جای خود را به ترویج کنسرت و موسیقی می دهد

برپایی جشن و موسیقی با آوازه خوانی زن در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نگرانی قشر دانشجوی مومن و متعهد و انقلابی را در پی داشته است.

برپایی جشن و موسیقی با آوازه خوانی زن در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نگرانی و موضع گیری قشر دانشجوی مومن و متعهد و انقلابی را در پی داشته است.

به گزارش “روراستی” جشنی که  چند شب پیش با عنوان جشن رویش در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تبدیل به کنسرت رقص و موسیقی باحضور دو خواننده زن  که با همخوانی برگرمای این جشن برای افراد معلوم الحال افزوده بودند، موجب شده تعدادی از دانشجویان انقلابی و متعهد موضع بگیرند و ابراز ناراحتی کنند، از طرفی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه هم موضع خود را با متنی منتشر کرده است.

البته با دیدن گوشه ای از فیلم این جشن و پایکوبی می بینیم چنین برنامه هایی در شأن این شهرستان انقلابی و ولایی و نام بزرگ حضرت ولی عصر (عج) که در سردرب این دانشگاه حک شده است، نیست و اگر نشر این فیلم موجب اشاعه و ترویج این گونه فسادها نمی شد فیلم آن را در این سایت منتشر می کردیم تا همگان بفهمند در این شهرستان انقلابی با مردمی مومن و متعهد چه خبر است و مسؤوولان مربوطه این دانشگاه باید پاسخگو باشند.

در اینجا به نامه دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) اشاره ای می شود که در این نامه آمده است:

« الان در دانشگاه‌های کشور ترویج موسیقی می‌شود. نباید باشد. ترویج موسیقی یک کاریست بر خلاف مذاق اسلام. درست است که هرنوع موسیقی حرام نیست، اما ترویج موسیقی به این معنی نیست که می‌روند یک نوع موسیقی که حرام نیست را می‌گردند با دقت پیدا می‌کنند و آن را تعلیم می‌دهند و ترویج می‌کنند. این نیست بلکه درست عکس این است. در موارد بسیاری عکس این است»

(بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی)
۲۳/۱۰/۸۲
دانشگاه های کشور اصلی ترین نهاد فرهنگ سازی نوین اسلامی راجهت تحقق پیشبرد اهداف انقلاب که همان بستر سازی برای تحقق تمدن مهدوی می باشد را دارد.
بی شک تاثیر فعالیت های دانشگاه های کشور مختص به فضای درون دانشگاهی نمی باشد بلکه اثرگذاری این ساختار یک اثر گذاری کلان و مهم را برکشور ایجاب می کند چراکه تربیت و آماده سازی جوانان این مملکت و بوم برای آبنده انقلاب برعهده ی دانشگاه و دانشگاهیان می باشد.
متاسفانه ما جوانان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به عرض شما باید برسانیم که درحالی که شتابِ رشدِ علمی کشور در حال تنزل است و با سرمایه های علمی کشور برخوردهای سلیقه ای و ناعادلانه می شود، این روزها دغدغه ی آقایان ترویج موسیقی و کنسرت است.
آیا دانشگاه های ما امروز نباید مرکز مهم تربیت احمدی روشن ها برای اسلام باشد؟؟؟؟
آخر ما نمی دانیم دانشگاه جای کنسرت و موسیقی و رقص و آواز خوانی زن است یا محل تربیت نخبه ی متعهد به انقلاب اسلامی!؟
فرهنگ سازی اسلامی!!! چه نام آشنایی و چه غریب و بی‌کس و کاری!!!!.

همچنین متن موضع گیری معاونت فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جشنواره رویش فرصتی است برای به نمایش گذاشتن توانمندی فعالان فرهنگی، فصلی است جهت شناسایی استعدادها، استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه و ایجاد فضایی جهت رقابت سالم با موضوعات متنوع. امسال هم مطابق سال های گذشته شاهد حضور کانون های فرهنگی دانشگاه در جشنواره رویش بودیم. جشنواره ای دارای نقاط قوت و ضعف که بر عزیزان و فعالان فرهنگی است که نقاط قوت را حفظ و بر رفع نقاط ضعف سعی و تلاش نمایند.
حضور کانون های مختلف فرهنگی در کنار هم با موضوع واحد پرداختن به آسیب های اجتماعی، همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه و حضور متخصصین جهت همفکری و استفاده دانشجویان، تلاش در جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع آسیب های اجتماعی، رقابت سالم و شناسایی فعالان فرهنگی همراه با معرفی چهره‌های برتر
حمایت و تلاش مسؤولان امر در جهت برنامه های جذاب و متنوع از جمله نقاط قوت این جشنواره بود که جا دارد از مسئولین امر تقدیر و تشکر بعمل آورم.
اما متاسفانه در مراسم اختتامیه صحنه هایی اتفاق افتاد که هیچ سنخیتی با اهداف فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ندارد.
به فرموده مقام معظم رهبری فعالیت فرهنگی باید باعث شود نیروی مومن و متخلق و انقلابی تربیت شود.
حضور گروه موسیقی مختلط با حضور اقایان و خانم ها و حرکات نامناسب یکی از افراد در بخشی از برنامه جای تاسف و تذکر دارد.
اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان انقلابی و ارزشی دانشگاه که نسبت به این امر واکنش نشان داده‌اند از مسئولین مربوطه تقاضا دارم ضمن بررسی موضوع و تذکر به متخلفین، زین پس با دقت و نظارت بیشتر برنامه ها را پیگیری نموده تا در آینده شاهد چنین برنامه‌هایی در فضای دانشگاه نباشیم.
در پایان برای همه مسئولین، فعالان فرهنگی و دانشجویان بصیر و انقلابی دانشگاه آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

محمدعلی پورمحی ابادی
معاونت فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه ولی عصر(عج)

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، رقص، کنسرت رفسنجان، روراستی، وقتی، دغدغه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • پرنده ی مهاجر

    اتفاقا خیلی هم خوب بود برای نشاط جوانان، هرکی دوست نداره میتونه بره مسجد معتکف بشه، عیسی به دینش موسی به دینش

    رضا

    جای بسی تاسف دارد که در مجاورت شهدای گمنام به برپایی مجالس ..........بپردازند حراست ونهاد نمایندگی مگر فیلم اجرای این گروه بازبینی نکرده بودند

    مجتبی

    جالب بود رقص_ اوازخوانی زن_کنسرت موسیقی من به جای مسول بودم استعفامیدادم