نخستین اظهارات استاندار کرمان بعد از استعفا

  • شناسه خبر: 33084
نخستین اظهارات استاندار کرمان بعد از استعفا

استاندار کرمان گفت: اگر مواردی که برای توسعه استان کرمان می‌خواهیم، تامین شد، آن‌گاه بررسی می‌کنیم، می‌توانیم کار کنیم یا خیر و اگر این اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی‌خورد.

استاندار کرمان گفت: اگر مواردی که برای توسعه استان کرمان می‌خواهیم، تامین شد، آن‌گاه بررسی می‌کنیم، می‌توانیم کار کنیم یا خیر و اگر این اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی‌خورد.

به گزارش”روراستی”  به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رزم‌حسینی که جمعه گذشته برای نخستین بار در گفت‌و‌گو با فارس خبر استعفایش را رسانه‌ای کرد،  صبح امروز و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان منطقه دو شامل شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به صورت غیرمستقیم درباره برخی از دلایل استعفایش سخن گفت.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۴۱ میلیون نفر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ اظهار داشت: هر کدام از افرادی که در انتخابات مشارکت کرده‌اند به عنوان سرمایه اجتماعی هستند و می‌توان این سرمایه اجتماعی را به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد به شرط اینکه همه رای‌دهندگان را تکریم کنیم و آنهایی که پیروز نشده‌اند هم مورد تکریم و احترام واقعی قرار گیرند.

**هیچ‌کس حق ندارد به رأی مردم توهین کند 
رزم‌حسینی بیان داشت: روحانی رئیس جمهور همه ملت ایران است و هیچ کس حق ندارد به رای مردم توهین کرده و آن را بی‌ارزش قلمداد کند و افرادی که در حماسه انتخابات شرکت کرده‌اند را مورد سرزنش قرار دهد.

استاندار کرمان ادامه داد: نباید اختلاف و دسته‌بندی سیاسی ایجاد کرد، زیرا جناح مملکت، جناح خدمت است و هر کس در این جناح باشد، دلسوز واقعی است.

رزم‌حسینی تاکید کرد: اینکه بنده به نام یک گروه سیاسی بیایم و موجب اختلاف شوم، خیانت کرده‌ام و مردم ما این مسائل را نمی‌پذیرند، زیرا مردم به کارنامه‌ها رای می‌دهند و باید کاری کنیم که سرمایه اجتماعی به سرمایه اقتصادی تبدیل شود در غیر این صورت فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

** با دست بسته نمی‌توان کار کرد

وی بدون اشاره مستقیم به استعفایش از استانداری کرمان تصریح کرد: این مقام‌ها برای هیچ‌کس نمی‌ماند و باید حریت داشته باشیم و کارنامه هر فردی باید مشخص باشد، این مقام‌ها برای خدمت به مردم است.

رزم‌حسینی که در دوره خدمت چهار ساله خود بارها نسبت به وجود بروکراسی اداری و قوانین مزاحم انتقاد کرده است با انتقاد مجدد از این مشکلات عنوان کرد: اگر دست ما بسته باشد، پست‌ها چه منزلتی دارد، باید رها کرد و رفت و ما خواسته‌های جدی برای توسعه استان کرمان داریم و به این سادگی از این خواسته‌ها نمی‌گذریم و خواسته‌های‌مان را خواهیم گرفت زیرا باید گره‌های عدم توسعه را باز کنیم.

وی اظهار داشت: اجازه نداریم فردی را به خاطر سلیقه سیاسی کنار بگذاریم و نباید یک فرماندار، بخشدار و مدیری را به دلیل سلیقه سیاسی عزل کنیم و دخترش را به گریه بیندازیم و آبروی آنها را ببریم، مگر افراد چه گناهی کرده‌اند که اصلاح‌طلب و یا اصولگر هستند.

استاندار کرمان متذکر شد: آیا این درست است که افراد را کنار بگذاریم برای اینکه باند و جناح ما موفق شود، همه این کارها جواب دارد و باید پاسخ دهیم و به این سادگی نیست که آبروی افراد را ببریم.

** اجازه نداریم برای یک گروه یا باند سرنوشت استان را تغییر دهیم

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه پایبند به اعتقادات خود هستیم، تاکید کرد: خط اعتدال را در کرمان دنیال می‌کنیم و خط اعتدال به معنای انصاف، عدل، عدالت و مروت است.

وی تصریح کرد: همه مردم باید در جاده خدمت حضور پیدا کنند و برای همه افراد فضا را فراهم کنیم تا در جاده خدمت باشند.

استاندار کرمان تاکید کرد: اجازه نداریم به نفع یک گروه یا باند سرنوشت استان را تغییر دهیم و همه جناح‌ها و گروه‌ها در توسعه استان باید مشارکت کنند و حق نداریم به کسی توهین کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نیاز به مدیریت جهادی به معنای مدیریت فکر و تدبیر، از خودگذشتگی و ایثار است، ابراز داشت: نیاز به مدیریت جهادی برای اداره استان کرمان داریم در غیر این صورت باید استان را به فردی سپرد که علاقه‌مند است استاندار جاریه باشد و امور جاری را دنبال کند.

وی متذکر شد: بعضی‌ها فکر می‌کنند، مدیرت جهادی، مدیریت جنگ است و می‌خواهند بچه‌های جنگ را ضایع کنند.

** خدا لعنت کند افرادی که تخم اختلاف در کشور پاشیدند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه حق نداریم فضا را بر گروهی تنگ کنیم، بیان کرد: افتخار روحانی این است که به مخالفان خود احترام بگذارد و به آنها میدان دهد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه در استان کرمان نیز رویکرد روحانی مبنی بر میدان دادن به همه گروه‌ها را دنبال کرده‌ایم، افزود: می‌دانستم بعضی از مدیران سلایق سیاسی دارند، اما به خودم حق نمی‌دهم آنها را جابه‌جا کنم یا تنزل دهم و این کار را نکرده‌ایم و نمی‌کنیم زیرا به دنبال توسعه همه‌جانبه هستیم.

وی اظهار داشت: اگر مواردی که برای توسعه استان کرمان می‌خواهیم، تامین شد، آن‌گاه بررسی می‌کنیم می‌توانیم کار کنیم یا خیر و اگر این اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی‌خورد.

استاندار کرمان عنوان کرد: آنهایی که مغرض هستند هم اعتراف کردند استان کرمان در دولت یازدهم نشان داد با دست خالی هم می‌توان کار کرد و در این استان سیاست‌زده مزمن سیاسی هم می‌شود سرمایه‌گذارانی را جذب کرد.

رزم‌حسینی بدون نام بردن از فرد یا گروهی خاص ابراز داشت: چرا یک دفعه هول شده‌اید، خدا لعنت کند افرادی که تخم اختلاف در کشور پاشیدند و چه کسی می‌خواهد جواب خون شهدا و محرومیت‌ها را بدهد.

وی تصریح کرد: اینکه به راحتی با حرف‌های نسجیده بخواهیم سرمایه اجتماعی که کشور خلق کرده است را از بین ببریم، این خدا پسندیده نیست و اگر بخواهیم حرکتی انجام دهیم که اختلاف ایجاد شود، خیانت کرده‌ایم.

استاندار کرمان به رسانه‌ها هم توصیه کرد: رسانه‌ها در بازی‌های سیاسی نیفتند و بگذارند مردم لذت رای‌هایی که دادند را ببرند.

** مدیریت فکر از دستاوردهای استقرار معین‌های اقتصادی است

رزم‌حسینی اظهار داشت: مدیریت فکر در حوزه توسعه از مهم‌ترین دستاوردهای استقرار معین‌های اقتصادی در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

وی بیان داشت: خدا را سپاسگزاریم که ایده معین‌های اقتصادی به خوبی در دست اجراست و معین‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف حتی ورزش و مراکز درمان معتادان نیز ورود کرده‌اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: معین‌های اقتصادی باری را از دوش دولت بر می‌دارند و بخش غیردولتی به خوبی مدیریت می‌کند و فکر خوبی هم دارد.

رزم‌حسینی از رویدادهای خوب در جیرفت و عنبرآباد توسط اتاق بازرگانی استان کرمان به عنوان معین اقتصادی منطقه دو اقتصاد مقاومتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ریلی شهرستان جیرفت اختصاص داده شده است و این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان ابراز داشت: حرکت اتاق بازرگانی استان کرمان در منطقه دو اقتصاد مقاومتی استان کرمان بسیار خوب است و این حرکت می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه کارهای استان کرمان به خوبی پیش می‌رود، عنوان کرد: زنجیره گردشگری توسط معین اقتصادی در شهرستان‌های شمالی استان کرمان در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه توسعه وجود دارد، تاکید کرد: حرف برای گفتن داریم و این طور نمی‌شود که سرمایه‌گذار چند سال معطل بماند در حالی که می‌توان با کمترین هزینه‌ها کارهای بزرگی را انجام داد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، استاندار، استعفا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    با سلام احتراما این دولت افتخارش سازش با مخالفانش است ،شک نکن

    شهروند رفسنجان

    از ادبیات رییس دولت و بعضی وزرا در برخورد بامنتقدان معلومه... راستی چه کسانی به استاندار فشار آورده اند برای استعفا؟؟؟

    غلامرضا اکبر کرمانی نژاد

    با عرض سلام اینجانب با نظر استاندار وزحمکش استان کرمان موافقم امیداوارم که مسولیت کشوری درتمام رده ای نظام به جای حزب گروه و جناح خود فقط فقط به فکر اصلاح جامعه و کمک برای پسرفت کشور باشند وب سوی تعالی کشور برای رضای خدا کار کنند وبرای پسرفت افزایش کاردرمملکت به یک دیگر هم فکری وهمداهیکنند بفکر این نباشند اگر در این زمان کاری انجام گرفت بنفع فلان گروه و دسته میباشد باید فکر مان این باشد که تلاشمان خدمت به خدا و مردم محروم جام هه باشد مسولین استان از هرگروه و دسته که هستن به یکدیگر کمک کنند و خدا شاهد بر اعمال خود بدانند در پی رضایت گروه دسته خود نباشند و خدا را خدا را راضی نگهدارند واسلام